Victoria 3’te Veri Görüntüleme Teknikleri

Victoria 3 geliştirici günlüklerinde bu hafta oyundaki veri görüntülemeye dair bilgiler veriliyor.

Herkese merhabalar, bu günlükte sizlere Victoria 3’teki veri görüntülemeden, UX geliştirici günlüğünden bu yana yaptığımız değişikliklerden ve bu değişikliklerin sebeplerinden bahsedeceğiz.

Aron oyunu çıkış sürümüne hazırlamakla meşgul olduğu için, bu günlüğü benim yazmam istendi. Resmi olarak UX Tasarımcısı değilim fakat QA üzerinden kullanıcı deneyimine dair tecrübelerim var, ek olarak dilim grafikler ve diğer veri görüntüleme tekniklerine karşı ilgi duyuyorum. Genellikle işin UX kısmında Aron ve Henrik’in çözüm üretmesi gereken hususlarda plastik ördek görevi görüyorum ve bundan gayet memnunum.

(İşin doğrusu bu günlüğün ilk versiyonu tamamen dilim grafiklerin neden kötü olduğuna yönelikti, daha sonraları kullanılan dili biraz yumuşattım ve görsel olarak hoş fakat bilgi aktarma konusunda yetersiz olduklarına bağladım.)

DD61_1.jpg

 

Paul ne kadar sinirli? Grafiğe rağmen tahmin etmeniz gerekiyor.

Oyunlarda Veri Görüntüleme dediğimizde, özellikle Paradox oyunlarında akla çizgi ve dilim grafikler gelebilir. Bunlar ekranda rakam belirtilmesi yerine, görsel olarak verinin görüntülenmesi görevini görür. Bu yaklaşım hatalı olmasa da, veri görüntüleme dediğimiz husus, somut bir verinin grafiğe aktarılmasından ibaret değildir. Veri görüntülemenin amacı, belli başlı metodlar yardımıyla oyuncunun bir veriyi daha kolay anlayabilmesini sağlamaktır.

Bunun en güzel örneği oyundaki Kapasite sisteminde görülebilir, Kapasite renk kodlamasına sahiptir. İşler iyi gittiğinde yeşil renkte yazar, işler kötü gittiğinde ise kırmızı renkte yazar. Bu renkler gündelik hayatımızda belli anlamlarla ilişkilendirdiğimiz renklerdir ve UX tasarımında iyi ve kötü anlam ifade etmediği müddetçe bu renkler kullanılmaz zira bir yerde rakam yeşil renkte yazıyorsa bu onun iyi olduğunu gösterir.

DD61_2.jpg

Kapasiteye baktığınızda renk üzerinden mevcut durumunuzu anlayabilirsiniz, bilgi çubuğuna geldiğinizde aynı şekilde neyin olumlu, neyin olumsuz etkilediği anlaşılabilir.

Yayınları ve diğer içerikleri takip edenler, gelir hesaplamasında dinamik bir renk değişikliğini fark etmiş olabilir. Ülkeniz zarar ettiğinde bilanço kimi zaman beyaz (tarafsız), kimi zamansa kırmızı (kötü) renkte yazar. Sizce bunun sebebi ne olabilir?

Bilançonuzun ekside olması, işlerin her zaman kötü gittiği anlamına gelmeyebilir. Özellikle inşaat gibi yatırımlar için bu durum geçerlidir. İnşaat, kalıcı bir gider kalemi değil, geçici bir harcamadır. Arkaplanda kalıcı giderleriniz ayrı bir şekilde hesaplanıyor ve inşaatlar bittiğinde iyi durumdaysanız, mevcut eksi bilanço için beyaz renk kullanılıyor.

Beyaz renkte bilançoyu gördüğünüzde paranız azalsa da, iyi bir temele sahip olduğunuzu anlıyorsunuz. Öte yandan temel sarsılmaya başladığında, bu sefer bilanço kırmızı renkte görünüyor ve ekonominizin temelinde bir sorun olduğunu anlayıp, bu yönde değişiklikler yapabiliyorsunuz.

DD61_3.jpg

Şu anda para kaybetsek de, ekonominin temeli sağlam.

Victoria 3’te bu alanda birçok farklı yaklaşımı denedik, geliştirilmenin bu aşamasında olan bitene dair statik bir görsel değil, işlerin nereye gittiğine dair dinamik bir veri sunabilmek istiyoruz. Örnek vermek gerekirse, gelin bina arayüzünü inceleyelim:

DD61_4.jpg

Eskiden nakit rezervlerin hepsi altın rengindeydi ve rezervi izleyip ne yönde ilerlediğini fark etmeniz gerekiyordu. Bilgilendirici bir yapıda olsa da, tek bakışta işletmenin nakit rezervini anlayamıyordunuz. Artık tarih verileriyle bu kısma bir renk verip, ok işaretleriyle eğilimi gösteriyoruz. Kırmızı renkte olduğunda rezervin azaldığını, yeşil renkte olduğunda rezervin artmakta olduğunu görebiliyorsunuz.

Böylelikle tek bakışta sadece ekonominizin mevcut durumunu görmekle kalmıyor, aynı zamanda nereye gittiğini de görebiliyorsunuz. Kırmızı, beyaz ve yeşil renklerle üretimin iyi/kötü durumunu öngörebiliyorsunuz. Örneğin yukarıdaki ekran görüntüsünde şeker sanayisi şimdilik sorun yaşamasa da, ilgilenmezseniz bir yerden sonra krize girecek. Öte yandan silah sanayisi durma noktasına gelmiş vaziyette.

Bu değişikliklerin birçoğunu görmeyebilir veya fark etmeyebilirsiniz bile zira doğru bir şekilde çalıştıklarında anlamanın doğal bir parçası, olması gereken versiyonu haline gelirler. Aşağıda yeniden renklendirilmiş pazar özet sekmesini görüyorsunuz, yanında ise eski pazar sekmesi bulunuyor.

DD61_5.jpg DD61_6.jpg

Çok bir şey değiştirmedik evet, aranızda bunun neden önemli olduğunu merak edenler olabilir, açıklayayım.

Bilançodaki kırmızı/yeşil verileri kaldırarak pazar sisteminin oyuncu tarafından daha anlaşılabilir olmasını sağladık. Victoria 3’te dengesizlikler her zaman kötü bir şey değildir, kimi zaman bir maldan az bulunması, başka bir sanayinin filizlenmesini, belli bir nüfus türünün refah seviyesinin artmasını sağlayabilir. Bu arayüzde kırmızı ve yeşil renkleri verdiğimizde oyuncular bunu kötü ve iyi olarak değerlendirdiler ve rakamların yeşil yazması için uğraştılar.

Ek olarak bilanço barları ekleyerek bu rakamların toplam alım/satım oranlarını ve fiyat skalasındaki yerini görmenizi sağladık. Eski versiyonda likör ve şeker eksikliğinin ekonominize olan etkisini anlamanız mümkün değil. Bu alanlarda daha fazla perspektif sağlayarak eylemlerinizin sonucunu daha iyi kavramanızı ve en önemlisi fırsat maliyetini doğru bir şekilde değerlendirebilmenizi sağlamak istedik. Tamamen fiyatlara bakarsanız mobilya veya kağıta odaklanmanız gerekir ancak işin tekniğine indiğinizde gıda fiyatlarını düşürmek ekonominize daha büyük katkı sağlayacaktır, bunu da fiyatların altındaki barlar aracılığıyla görebilirsiniz. Bu bar ne kadar mavi veya altın rengindeyse, malın dengesizliğinin ekonominize etkisi o kadar fazladır.

Bunlar oyunda veri görüntüleme teknikleri kullandığımız alanlardan birkaç örnekler. Elbette işimiz tamamlanmış değil, Henrik ve Aron ile yeni denemeler yapmaya devam edeceğiz. Oyunun çıkışıyla birlikte yorumlarınızı okumak ve sizlerden gelen önerileri değerlendirmek için sabırsızlanıyoruz. Önümüzdeki hafta Franco Freda sizlere oyunun ses tasarımına dair bilgiler verecek.

Yazar: Cem Kaya

Henüz yorumlanmamış.

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • FADYORYA: 1 ve 2. oyun epic gameste, 3. oyun steam'de olursa immortal empires olmuyor değil mi? üçünün de aynı platformda olması gerekiyor
  • Wandervals: 1.14 Sürümü için yama güncellemesine ihtiyacımız var.

KATEGORİLER

ARŞİV