Victoria 3 günlüklerinde bu hafta oyunun vizyonundan, odaklarından bahsediliyor.
Herkese merhaba!
Evet, doğru görüyorsunuz. Hayır, gecikmiş 1 Nisan şakası falan değil. Tüm bu yıllardan, tüm bu meme’lerden sonra Victoria 3 sonunda duyuruldu. Benim adım Martin “Wiz” Anward ve Victoria 3 oyun direktörüyüm. Sonunda 2018’de Stellaris’in oyun direktörlüğünden ayrıldığımdan beri ne üzerinde çalıştığımı gösterebilmekten oldukça mutluyum.
Peki Victoria 3 nedir? Kesinlikle düzgün bir Victoria oyunu olduğunu söyleyerek başlayabilirim. Ana odağında ekonomi, siyaset ve ülkenin iç yönetimi olan bir oyun. İz bırakan, alışageldiğimiz Victoria nüfus sistemi de sadece bir ana mekanik olarak bulunmuyor; daha önceki oyunlara göre kat kat daha derinlere iniyor.
Victoria 3 kendine has bir oyun, Victoria 2 üzerinde basit bir yineleme değil. Fakat yine de amacımız, Victoria serisinin temel değerlerine bağlı kalarak ve son yıllarda oyunları ulaşılabilir yapmada öğrendiğimiz dersleri uygulayarak saygıdeğer bir devam oyunu yaratmak. Bu ulaşılabilirliği kullanarak da hem eski hem de yeni oyuncular için daha da derin bir oyun inşa edebiliriz.
Victoria 3 için vizyonumuz “toplum simülasyonu” dediğimiz bir şeyi yaratabilmek. Ana teması 19. yüzyıldaki bir ülkenin iç işleyişi ve toplumunun zamanla değişimi olan bir oyun. Siyaset, ekonomi ve diplomasi en önemli üç unsur. Savaşlar da tabii ki oyunun bir parçası (Victoria döneminde olduğu gibi) ama Victoria 3 sadece bir savaş oyunu veya harita boyama oyunu değil.
Victoria 3 Yükleme Ekranı – Kristal Saray
Oyunda neler olup neler olmadığı hakkında büyük tahminler yürütmenizi beklemeden önce demeliyim ki: Hayır, oyunda mana yok.
İleride oyunun mekaniklerini inceleyen günlükler olacak. Bu günlüğü bitirmeden önce de Victoria 3’ü tasarlayıp inşa ederken bağlı kaldığımız dört yapı taşından bahsetmek istiyorum.
- Ülke Bahçıvanlığı: Ülkenizi inşa etmek, değiştirmek, evrimleştirmek, şekillendirmek oyunun en önemli odağı. Sınırlarınız dışında yaşanan olaylar doğal olarak ülkenizi büyük bir biçimde etkileyebilir fakat oyun asla ana eğlenceyi sağlamak için savaşlara güvenmemeli.
- Diplomasinin Üstünlüğü: Savaş, diplomasinin devamıdır. Savaşla yapılabilen her şey diplomasi ile de yapılabilmelidir. Diplomasinin altında savaş tehdidi olsa bile.
- Her Şey Politik: Siyaset Victoria 3’ün kalbindedir. Tüm büyük özellikler bir şekilde oyunun siyasetinin çekirdeğini oluşturan nüfuslarla ve çıkar gruplarıyla bağlantılı olmalıdır.
- Değişim Çağı: Victoria dönemi siyaset, teknoloji, kültür, savaş ve toplum için büyük değişimler dönemiydi. Bu değişimler de Victoria 3’de yansıtılabilmeli.
Bu haftalık bu kadar, gelecek hafta görüşmek üzere. Victoria nüfus sistemi ve yeni gelen Muhtaçlar mekaniği hakkında konuşacağız.