Victoria 3’te Merkezileşmemiş Ülkeler

Victoria 3 geliştirici günlüklerinde bu hafta merkezileşmemiş ülkelere dair bilgiler veriliyor.

Herkese merhabalar, ben Victoria 3’ün içerik tasarımcılarından Ofaloaf, bugün sizlere merkezileşmemiş ülkelerden bahsedeceğim. Merkezileşmemiş ülkeler nedir? Neden varlar?

İlk olarak gelin biraz geçmişe gidelim. Victoria: Revolutions ve Victoria II’de geleneksel imparatorluk topraklarının dışında kalan coğrafyaların nasıl göründüğüne bakalım.

Yukarıda Victoria: Revolutions’taki Afrika haritasını görüyorsunuz, gördüğünüz üzere kıtanın büyük bir kısmı Büyük Güçler tarafından kolonileştirilmeyi bekliyor. Bu boş görünen topraklarda yaşayan insanlar var fakat yaptıkları bir şey yok. Sokoto gibi istisnai örnekler dışında herhangi bir şekilde temsil edilmiyorlar. Kendi başlarına bir şey yapmıyorlar ve kolonileştirildikleri gibi imparatorluk oyunlarında bir piyon haline geliyorlar. Bağımsızlık veya kendi vatanları gibi bir düşünceleri yok.

Aynı durum büyük ölçüde Victoria II için de geçerli. Tarihsel olarak imparatorluklar tarafından kolonileştirilen bölgeler, oyunda kolonileştirilmek üzere boş bırakılmış durumda ve buradaki insanlar kimin gelip gittiğini umursamıyorlar, bir tarihten sonra bir imparatorluğun parçası haline geliyorlar. Bu tasvir de tarihsel olarak bu bölgede yaşayan halkların hakkını vermekte yetersiz kalıyor, ek olarak koloni oynayışını sıkıcı hale getiriyor.

Victoria 3’te merkezileşmemiş ülkeler hem oynanışla alakalı hususları çözmek, hem de yerli halkları oyunda daha iyi yansıtma amacıyla yer alıyor. Bir imparatorluk nereyi kolonileştirmeye çalışırsa çalışsın, orada halihazırda birilerinin yaşadığını görecek. Bunlar belki Viyana Kongresinin katılımcıları kadar uluslararası tanınmışlığa sahip olmasalar da, organize topluluklar.

Merkezileşmemiş ülkelerin topraklarına girmek için savaş ilan etmeniz gerekmiyor fakat ne kadar derine giderseniz, diplomatik oyun tetikleme ihtimaliniz o kadar artıyor. Bu diplomatik oyun esnasında yerli devleti size karşı direniş başlatıyor. Koloniyi başarılı bir şekilde kurmayı başarsanız bile, oradaki insanlar sizin basit bir piyonunuz haline gelmiyorlar, eski hayatlarını hatırlayıp dahil oldukları imparatorluğun herhangi bir parçası gibi şartlar uygun olduğunda bağımsızlık kazanmaya çalışabiliyorlar.

Bu ülkelerin haritasını çıkartmak kolay olmadı. Temel olarak Victoria 2’nin haritasını kullandık, dolayısıyla bu halklara dair ciddi miktarda bilgi toplamamız gerekti. Kimlerin nerede yaşadığı, nüfusları gibi bilgiler bazı coğrafyalar için oldukça zordu. Oynanış kaygıları bazı noktalarda tasarım kararlarını etkiledi. Örneğin Kuzey Amerika’ya bir bakalım.

Bu gördüğünüz Kuzey Amerika’daki merkezileşmemiş ülkeler tekliflerinden birisi. Bu harita üzerinde bazı değişikliklerimiz oldu, bazı halklar birleştirilerek daha büyük ülkeler haline getirildiler, bazı eyalet sınırları diğer tarafta 1 veya 2 topraklık kimseye yaramayan bölgelere sebep olabiliyordu, örneğin X eyaletinde yaşayan 400 nüfus tek bir tabur bile çıkartamıyor, dolayısıyla isyan başlatamıyordu. Bu durum sadece merkezileşmemiş ülkeler için değil, dünyanın genelinde takip ettiğimiz, oyunun tarihsel gerçekliği ile oynanış kaygılarının çarpışmasıyla meydana gelen bir durum. Elbette tarihsellikten çok da uzaklaşmamaya özen gösteriyoruz.

Tüm bu değerlendirmelerin ardından yine bazı değişiklikler yapmamız gerekti, örneğin Amerika’nın tarihsel Kanada bölgelerine hızlıca ulaşabilmesini istemedik, aynı şekilde Meksika’nın Minnesota’yı kolonileştirmesi hoş olmazdı. Üç Ateş Konseyini özlediğim bir gerçek, umarım onları bir şekilde tekrardan haritaya ekleyebilirim ancak bu durum yukarıda bahsettiğim kaygılar ve kısıtlamalara bağlı durumda.

Diğer bölgelerde de benzer çalışmaları yaptık.

Burada açık konuşacağım, Yeni Gine’deki tüm halkları tarihsel bir şekilde yansıtmamıza imkan yok. Muhtemelen en çok birleştirme yaptığımız bölgelerden birisi burasıydı, ancak Yeni Gine’nin yerli ayaklanmaları esnasında bir tehdit oluşturabilmesini istiyorsak bunu yapmak zorundaydık.

Batı Afrika’da da çok sayıda değişikliğimiz oldu. Yukarıda da bahsettiğim üzere orijinal harita Victoria 2’yi temel alıyordu, dolayısıyla ilk yaptığımız şey haritayı doldurmak oldu. Ardından tekrar tekrar düzenlemeler yaptık, işin doğrusu bu bölgede bir düzenleme daha yapabiliriz. Bunlar esnasında Aşanti İmparatorluğu gibi daha önceleri merkezileşmemiş ülke olarak gösterilen bazı ülkeleri değiştirdik, bazı yeni ülkeler ekledik, bazı yerlerin isimlerini değiştirdik.

Merkezileşmemiş ülkeler bu zamana kadar boş bırakılan bölgelere hayat katma amacı taşıyor. Buraların haritasını çıkartmak, bunu hakkıyla yapıp oynanış unsurlarını göz önünde bulundurarak dengelemelerde bulunmak sürekli bir şekilde ilerleyen bir süreç. Nihayetinde çok daha canlı hissettiren, oynarken keşfetmekten keyif alacağınız bir dünyaya sahibiz.

Önümüzdeki hafta neondt sizlere kanallar ve anıtlardan bahsedecek.

Yazar: Mertcan Elçi

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • Furkan: Yüzdelik olarak ne kadar yol aldınız acaba?
  • Yılmaz: 1.3.2 yaması ne zaman çıkar

KATEGORİLER

ARŞİV