Victoria 3’te Keşif Seferleri ve Kararlar

Victoria 3 geliştirici günlüklerinde bu hafta keşif seferlerine ve kararlara dair bilgiler veriliyor.

Herkese merhabalar, Victoria 3 için kaleme alınmış bir başka geliştirici günlüğüne daha hoş geldiniz. Bugün sizlere birbiriyle ilişkili 2 mekanikten bahsedeceğiz: Keşif Seferleri ve Kararlar.

Victoria dönemi aynı zamanda bir keşif dönemiydi. Dünyanın dört bir köşesine seferler düzenlenir, ihtişam arayışı içerisindeki bilim insanları daha önceleri haritası çıkartılmamış bölgelere giderdi. Bu dönem içerisinde düzenlenen konferanslar ve hazırlanan belgeler, modern çalışmalar için bir zemin oluşturmuştu.

Bu keşif seferleri kendi içerisinde ciddi riskler barındırıyordu, birçok sefer başarısız oldu, sefere katılanların geri dönemedikleri oldu. Oyunda bu örnekleri de yansıtmayı amaçlıyoruz.

Victoria 3’te gerekli koşulları sağlamanız durumunda keşif seferine çıkabileceksiniz. Bu koşullar bölgede çıkar sahibi olmak ve kimi zaman spesifik bir teknolojiyi açmış olmak gibi şeyler. Örneğin sıtmaya karşı savunmasızken Afrika nehirlerini keşfe çıkmak pek de isabetli bir fikir olmayabilir. Bunun dışında isteyen her ülke bu şekilde keşif seferleri başlatabilir.

Peki Karar nedir? Kararlar belli koşulları sağladığınızda seçebileceğiniz çeşitli seçeneklerdir ve önemli bir olayı tetiklerler. Bunların herhangi bir tamamlanma koşulu bulunmaz zira tetikleyebilmeniz için belli koşulları sağlamış olmanız gerekir. Bazı Kararlar sayesinde Keşif Seferleri başlatabileceğiniz gibi, bazıları Büyük Sergi veya geçtiğimiz hafta bahsettiğimiz Kanallar gibi tarihsel olayları tetikleyebilir.

Bazı Kararlar, kanalların ölçüm raporları gibi gidişatı takip edebileceğiniz Gündem Maddeleri oluşturabilirler. Diğerleri ise anlık işledikleri için bir olay tetiklerler ve bu olayda sonucu görebilirsiniz.

Büyük Sergiyi tetikledikten sonra, onu geliştirebileceğiniz sürenin gerisayımını içeren bir Gündem Maddesi oluşturulur. Ayrıca keşif seferlerine çıkıp eserler toplayarak ve yeni teknolojiler geliştirerek özel sergiler düzenleyebilirsiniz. Bu noktada o zamana kadarki başarılarınız da gözönünde bulundurulur, örneğin Büyük Sergiyi diğer sergilerden sonra tetiklemeniz durumunda önceki sergilerde yer alan öğeler orada da yer alacaktır.

Bir Keşif Kararı aldıktan sonra, başlangıç olayında sefer için hazırlıklara başlayacaksınız. Eğer bu kararınızda ciddiyseniz, bir lider ve bir bütçe belirlemeniz gerekecek. Ardından seferin ilerlemesini takip edebileceğiniz bir Gündem Maddesine sahip olacaksınız. Seçtiğiniz liderin becerisi ve özellikleri seferin başarısında önemli bir rol oynar. Bir sarhoşu lider olarak seçmeniz seferi geciktirebileceği gibi, kötü alışkanlıklarını kaybetmeleriyle bile sonuçlanabilir.

Gündem Maddesi üzerinden ilerlemenizi takip edebileceksiniz, süre dolduğunda farklı bitiş olaylarından biri karşınıza çıkacak. Yüksek ilerlemeye sahip olmanız seferin başarılı olduğu anlamına gelirken, riskin artması ne kadar ilerlediğiniz fark etmeksizin daha zorlu bir bitiş olayı ile karşılaşacağınız anlamına gelecek.


Keşiflerin iki ana değeri vardır: ilerleme ve risk. İlerleme değerinizin yeteri kadar yüksek olması keşif seferini başarıyla tamamladığınız anlamına gelir, risk değerinin yüksek olması ise seferin başarısız olacağı veya belki de ölümle sonuçlanacağı anlamına gelebilir. Karşılaştığınız keşif olaylarında bu değerleri manipüle edebileceğiniz seçeneklere rastlayacaksınız, her ay seferin gidişatına dair yeni haberler alıp, nasıl bir yol izlenmesi gerektiğine karar vereceksiniz. Bu seferler kimi zaman tamamen barışçıl bir şekilde ilerleyip, hem ilerleme seviyenizi hem de riski 1 kademe yükselten bir seçeneğe sahip olabilir. Bu olaylarla karşılaştığınızda seferin haritada bulunduğu nokta da güncellenir, böylelikle seferin ilerlediğini (veya ilerleyemediğini) görebilirsiniz.

Daha güvenli olan seçeneği seçip geride mi kalacaksınız, yoksa risk alıp beyaz sise doğru mu ilerleyeceksiniz?

Bazı seferler özel mekaniklere sahip olabilir. Örneğin Antartika Seferinde rakiplerinizden önce Güney Kutbuna ulaşmaya çalıştığınız için, daha riskli seçeneklere şans tanımak isteyebilirsiniz. Seferler esnasında daha önceleri kaybolmuş keşif seferlerinin izlerine de rastlayabilir, onların bıraktığı kaynaklardan faydalanabilirsiniz.

Bu seferler esnasında daha önce gönderdiğiniz ve geri dönmemiş sefer ekibiyle karşılaşma şansınız da vardır. Tabii onlarla ne şartlarda karşılaşacağınız değişiklik gösterebilir.

Oyunda sınırlı sayıda keşif seferi bulunuyor, bunların her biri Victoria döneminin meşhur seferlerinden ilham alınarak oluşturuldu. Bunlar Afrika Nehirleri, Kuzey Amerika Patikaları ve Antartika.

Hayatta kalmanın bedeli her zaman ağırdır, özellikle yüksek enlemlerde.

Aşağıda sefer esnasında size bir şey sunan özel bir olayı görüyorsunuz, ilk seçenek ilerleme vermediği için bunu seçmeniz seferin gecikeceği anlamına geliyor.

Keşifleriniz esnasında daha önce görmediğiniz hayvanlarla karşılaşabilirsiniz, doğru teknolojileri araştırmanız durumunda onların fotoğraflarını çekebilir, hatta kayda dahi alabilirsiniz.

Keşif seferi tamamlamak ülkenizin prestijini arttıracağı gibi, sefer liderinin popülaritesini yükseltir. Bunlara ek olarak, bu seferler sayesinde sergileriniz için materyaller de edinebilirsiniz.

Sefer için doğru lideri seçtiğinize ve karşılaştığınız olaylarda fazla geride kalmamaya dikkat edin.

Önümüzdeki hafta Martin Anward sizlere inşaattan bahsedecek.

Yazar: Mertcan Elçi

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • Furkan: Yüzdelik olarak ne kadar yol aldınız acaba?
  • Yılmaz: 1.3.2 yaması ne zaman çıkar

KATEGORİLER

ARŞİV