Victoria 3 günlüklerinde bu hafta ülkenin kapasitelerinden bahsediliyor.
Merhaba, bir başka Victoria 3 geliştirici günlüğüne hoş geldiniz. Bugün oyunun dört ana “para biriminden” üçü olan kapasiteler hakkında konuşacağız. Paranın kendisinden ise daha sonra bahsedeceğiz.
İlk günlükte Victoria 3’te mana olmadığından bahsetmiştik ve bu günlük de oyunun “para birimleri” hakkında olduğu için ne demek istediğimi açıklamam gerekiyor. Mana yok dediğimizde Victoria 3’te simülasyonun parçası olan kaynakların açıkça belirlenmiş yollarla kazanıldığını ve harcandığını söylüyoruz. Herhangi bir aşırı soyut konsepte veya amaçsız bir fikre bağlı değiller. Doğal olarak her oyun gibi bir miktar soyutlama var ama oyunun para birimlerinin keyfi değil, mekaniklere derinden bağlı şeyler olmasını istiyoruz.
Peki kapasiteler tam olarak ne?
Aslında para birimi demek doğru değil çünkü kapasite kazanılan, harcanan ve biriktirilen bir kaynak değil. Bunun yerine sürekli devam eden bir üretime ve kullanıma sahip, kullanımınızı da üretimden daha az tutmak isteyeceksiniz. Stellaris’teki idari kapasiteye benzer diyebiliriz. Her kapasite ülkenizin yönetme kabiliyetinin bir alanını temsil ediyor ve sadece o alana bağlı meselelerde kullanılıyor.
Kapasiteler kazanılmıyor demiştik, yani fazla kapasite biriktirilmiyor. Bunun yerine her kapasite üretimin kullanımdan fazla olması durumunda pozitif bir etki ve kullanımın üretimden fazla olması durumunda oldukça negatif bir etki veriyor. Bürokratik kabiliyetini genişletmeden hızlı bir şekilde önüne gelen toprağı ülkesine dahil eden bir ulus, vergi toplama sistemi çökebileceği için kendini borç içinde bulabilir.
Bürokrasi, bir ülkenin birleştirilmiş yani o ülkenin sistemine dahil edilmiş topraklarını yönetme, bu topraklara yatırım yapma, bu topraklardan vergi alma kabiliyetini temsil ediyor. Ülkedeki bürokratların çalıştığı hükümet idare binalarından üretilir. Ülkenin her birleştirilmiş eyaleti, nüfus sayısıyla beraber artan bir miktarda bürokrasi kullanır. Eğitim veya polis kurumları gibi yatırım yapılan kurumlar da bürokrasiyi arttırır. Genel olarak bürokrasinin amacı nüfusu yönetmenin, vergi almanın ve ihtiyaçlarını karşılamanın bir bedele sahip olmasını sağlamak. Çin’i idare etmek ucuza yapılan bir şey olmamalı.
İsveç bürokrasisi şu anda biraz fazla çalıştırılıyor. Birkaç hükümet idare binasına daha ihtiyaçları olabilir.
Otorite, devlet başkanının gücünü ve ülkede kararnameler ile değişim yapma kabiliyetini temsil eder. Ülkenizin yasalarından üretilir. Genel olarak ülke ne kadar baskıcı ve otoriter ise o kadar fazla otorite üretir. Belirli eyaletler için kararnameler çıkarmak, çıkar gruplarıyla etkileşime girmek, belirli malları teşvik etmek veya yasaklamak gibi eylemlerde kullanılır. Otoritenin amacı, daha az ve daha fazla otoriter olan ülkeler arasında ilginç bir avantaj dezavantaj durumu yaratmak. Gücü nüfusun elinden alıp hükümdarınıza vererek kararnameler ile yönetme kabiliyetiniz artar, nüfusa daha fazla güç verdiğiniz zaman da azalır.
İsveç Kralı kullandığından daha fazla otoriteye sahip, bu da yasa çıkarma hızını arttırıyor.
Nüfuz, ülkenin diplomasi yapma kabiliyetini ve küresel alandaki erişimini temsil eder. Genel olarak kademenizden üretilir, örneğin süper güçler büyük güçlerden daha fazla nüfuza sahiptir. İlişki geliştirme, müttefiklik, ticaret anlaşmaları, vasallar gibi diplomatik eylemleri ve ittifakları temsil eder. Genel olarak nüfuzun amacı, oyuncuları hangi ülkelerle güçlü diplomatik ilişkilere sahip olacaklarını seçmeye zorlamaktır.
İsveç’in kullanılmayan nüfuz miktarı fazladır ve birkaç antlaşma daha yapmayı düşünebilirler.
Bugünlük bu kadardı. Gelecek hafta Victoria 3 için oldukça önemli olan başka bir konudan bahsedeceğiz: Binalardan. Hoşçakalın!