Victoria 3’te Gündem Maddeleri

Victoria 3 geliştirici günlüklerinde bu hafta Gündem Maddeleri adı verilen sistem tanıtılıyor.

Victoria 3 için kaleme alınmış bir başka geliştirici günlüğüne daha hoş geldiniz. Ben Daniel, oyunun İçerik Tasarım Şefiyim ve bugün sizlere Gündem Maddesi adını verdiğimiz bir mekaniği tanıtacağım.

DD31%201.png

4. William’ın ölümü üzerine Büyük Britanya ile Hannover arasındaki kraliyet bağı, farklı veraset yasaları neticesinde sona erdi. Büyük Britanya tahtına Kraliçe Victoria geçerken, Hannover toprakları William’ın kardeşi Ernest Augustus’un hükümdarlığı altındaydı. Bu gündem maddesi birliğin Kral William’ın ölümüyle birlikte sona ereceğini vurguluyor.

Victoria 2’den farklı olarak, kodlanmış içeriklerde rastgele olay pencereleri yerine Gündem sistemini tercih ediyoruz. Gündem Maddeleri Victoria 3’te hem hikaye anlatımı hem de mekaniksel bağlamda belli görevleri yerine getiriyor, bunlar oyuncu olarak gerçekleştirmeye çalışacağınız hedefler olabilir, kaçınılmaz gibi görünen felaketler olabilir, mevcut vaziyete dair referanslar olabilir. Bunları hükümetin gündeminde olan, kendi çıkarlarınız doğrultusunda etkileşim kurabileceğiniz (veya kuramayacağınız) başlıklar gibi düşünebilirsiniz.

DD31%202.png

1836 yılında Kanada; Yukarı Kanada (günümüz Ontario’su), Aşağı Kanada (günümüz Quebec’i) ve Hudson Bay Şirketi gibi farklı koloni bölgelerinden oluşuyordu. Zaman diliminin sonlarında tüm bu devletler tek bir Kanada çatısı altında birleşmişti.

Yukarıda Britanya’nın Gündem Maddelerinden bazılarını görüyorsunuz. Aktif olmayan maddeler potansiyel hedefleri veya kaçınmak isteyebileceğiniz felaketleri ifade ediyor. Birçok Gündem Maddesi aktifleştiğinde belli etkilere sebep oluyor, genellikle hem hikayesel hem de mekaniksel anlamda rol üstlenen olaylar, kimi zaman meseleye farklı şekillerde yaklaşmaya yönelik seçeneklerle birlikte karşınıza çıkıyor. Kanada’yı Birleştirme maddesi, Kanada’daki koloni devletlerinizi tek bir bayrak altında birleştirmeye odaklanıyor. Bunu başlatabilmek için ilk olarak Milliyetçilik teknolojisini araştırmış olmalısınız fakat bir maddenin görünüp görünmemesine dair farklı gizli koşullar da bulunabiliyor. Bu örneğimizde bu Gündem Maddesi Kanada’da birden fazla koloni devletine sahip olan ülkelerde görünüyor, bu da aslında Britanya’ya has bir Gündem Maddesi olmadığı anlamına geliyor.

Tüm bunlar Victoria 3’teki tarihsel içerik hedeflerimizi yansıtıyor. Spesifik ülkelerde, oyunda yaşanan olaylarla birlikte değerlendirildiğinde anlamsız görünen tarihsel olaylar eklemekten kaçınmak istiyoruz. Aynı zamanda fazla koşulsal içerikler de yazmaktan kaçınıyoruz, tarihsel içerik hem olayların akışına uygun, hem de olabildiğince geniş kapsamda görünebilir olmalı.

DD31%203.png

Osmanlı İmparatorluğu 1836 yılında ciddi bir gerileme dönemindeydi. Ülkeyi modernleştirmeye yönelik tüm çabalara rağmen, tarihteki üstünlüğünü kaybeden Osmanlı zaman içerisinde milliyetçi akımların ve büyük devletlerin hedefi haline geldi. Victoria 3’te bu makus kaderi değiştirebilirsiniz. Osmanlı’nın yeniden ayağa kalması dünyayı nasıl etkilerdi?

Elbette ülkelere has içeriklere de sahibiz. Yukarıda “Avrupa’nın Hasta Adamı” başlıklı Gündem Maddelerini görüyorsunuz. Gündem Maddeleri kendilerine has birçok özelliğe sahip olabiliyor, ilerleme çubuğu hedefe ulaşmanızda (veya felaketin başarılı olmasında) ilerleyişinizi görebilmenizi sağlıyor. Ek olarak Gündem Maddeleri zaman limitine sahip olabiliyorlar ve bu zaman dolduğunda bir etki devreye girebiliyor. Yukarıdaki örnekte zamanın dolması durumunda, ülkeyi reform edememenin negatif sonuçları olacağı görülüyor. Gündem Maddelerine haftalık/aylık/yıllık bazda ölçümler yapan koşullar ekleyebiliyoruz, bunların tamamı kodlar üzerinden işliyor ve modlanabilirliği yüksek özellikler.

DD31%204.png

Sakoku döneminin ve Şogunluğun çöküşüyle birlikte Japonya hızlı bir modernleşme dönemine girdi. Bu modernleşme, Japon ekonomisinin ve toplumunun dönüşmesini beraberinde getirdi ve büyük ülkeler bu gelişmeleri yakından takip ettiler. Japonya’nın müreffeh bir geleceğe uzanmasını sağlayabilecek, modernleşmeyle bağımsızlık arasında dengeyi bulabilecek misiniz?

Bir Gündem Maddesi aktif olduğunda çeşitli olaylarla karşılaşacaksınız. Yukarıda modernleşmekte olan Japonya’nın Amerika’dan askeri danışmanlık alıp almamasına dair bir olay yer alıyor. Aktif Gündem Maddeleri çeşitli Kararların da alınabilir hale gelmesini sağlayabiliyor ve bu kararlar farklı etkilere sahip olabiliyorlar.

DD31%205.png

1919 yılındaki Şeker Pekmezi Felaketi, Boston şehrinde bir tankerin patlaması sonucu meydana gelmişti. Sanayinizin güvenliğini sağlamanız bu gibi olayların gündelik hale gelmesini engelleyebilir.

Oyunda bir anda karşınıza çıkan çok az sayıda olay bulunuyor. Olaylar hem yan menüde hem de harita üzerinde yer alabiliyorlar ve açılıp kapatılabiliyorlar.

Gündem Maddeleri dönemin doğasına uygun ve tarihsel içerikleri oluşturduğumuz, oyunun hikayesel anlamda canlı hissettirmesini sağlayan dinamik ve bir o kadar da esnek bir sistem. Bu sistem üzerinden yapabileceğimiz şeyler neredeyse sınırsız ve zaman içerisinde daha yeni şeyler denemek istiyoruz. Yüksek modlanabilirliği topluluğun bu sistemle neler yapabileceği konusunda merak uyandırıyor.

Bugünlük bizden bu kadar, önümüzdeki hafta güneş kasklarımızı takıp kolonicilik ve keşiften bahsedeceğiz.

Yazar: Ali Alper Duman

Yayın Direktörü @ Strategyturk

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • Ali: 1.13 çevirisi ne zaman gelecek acaba
  • Ali: 1.13 çevirisi ne zaman gelecek tarih belli mi

KATEGORİLER

ARŞİV