Victoria 3’te Eyaletler

Victoria 3 geliştirici günlüklerinde bu hafta eyaletlere dair bilgiler veriliyor.

Bir başka Victoria 3 günlüğüne daha hoş geldiniz! Bugünkü günlüğümüz biraz farklı olacak, eyaletlerle ilgili olan mekanikleri bir araya getirip teker teker üstlerinden geçeceğiz. Oyunun gelişimini yakından takip edenler için çok fazla yeni bilgi olmayabilir ama tüm bu bilgileri bir araya getirip bazı şeyleri açığa kavuşturmanın önemli olduğunu düşünüyoruz.

O zaman günlüğümüze başlayalım. Eyaletler daha önce de bahsettiğimiz gibi Victoria 3’ün ana siyasi ve coğrafi birimi. Nüfuslar burada yaşar ve binalar burada inşa edilir. Ayrıca eyaletler ile eyalet bölgeleri arasındaki farkı da anlamak gerekir. Bir eyalet her zaman tek bir ülke tarafından kontrol edilir ve sınırları dinamiktir, yani oyun boyunca yaratılmak, yok edilmek gibi çeşitli nedenlerden dolay değişebilir. Eyalet bölgeleri ise bir veya birden fazla eyaleti içerebilir, sınırları değişmez. Bir ülke bir eyalet bölgesindeki tüm eyaletlere sahipse iki kavram arasında çok bir fark yoktur. Fakat bir eyalet bölgesindeki illere birden fazla ülke sahipse o zaman her biri o eyalet bölgesi içindeki eyaletleri kontrol etmiş olur.

Örneğin Rhineland eyalet bölgesi 1836 yılında iki eyalet barındıran, Fransa sınırındaki daha önceden belirlenmiş birkaç ilden oluşur. Bu iki eyalet Prusya Rhineland’ı ve Bavyera Rhineland’ıdır. Aslında Prusya bölgenin yarısından fazlasını kontrol ettiği için Prusya Rhineland’ı sadece Rhineland olarak geçer. Bavyera Rhineland’ının ismindeki değişiklik ise Prusya’nınkinden ayırmak içindir. Bu duruma bölünmüş eyalet diyoruz. Oyuna başladıktan sonra Fransa, Prusya Rhineland’ını işgal ederse bu sefer burası Prusya Rhineland’ı yerine Fransa Rhineland’ı olur. Aynı şekilde Prusya, Bavyera Rhineland’ını işgal etse bu sefer tüm eyalet bölgesi tek bir Prusya eyaleti altında birleşmiş olur.

Rajputana eyalet bölgesinin siyasi kontrolü birkaç Hint Prensi arasında bölünmüştür. Hiçbiri kendi kısmı “gerçek” Rajputana sayılacak kadar fazla toprak kontrol etmiyor.
2021_08_31_1.png

Siyasi kontrolün yanında eyaletteki nüfusu ve ekonomiyi etkileyebilecek birçok farklı şey durum vardır. Öncelikle bütünlük durumu diye bir şey vardır. Eyaletin, ona sahip olan ülkedeki siyasi durumunu temsil eder. Bütünlük durumları aşağıdaki gibidir:

  • Bütünleştirilmiş Eyalet: Ülkedeki siyasete tamamen entegre olmuş bir eyalet. Bürokrasi maliyetinde herhangi bir indirim almaz, hükûmetin talep ettiği her türlü vergiyi öder ve tüm devlet kurumlarından yararlanır.
  • Bütünleştirilmemiş Eyalet: Ülkenin sahip olduğu ama çok az yönettiği bir eyalet. Bürokrasi maliyetleri yoktur fakat sadece belli vergileri öderler (tüketim vergisi gibi), devlet kurumlarından yararlanamazlar ve altyapıları zayıftır.
  • Koloni Eyaleti: Denizaşırı koloni sayılan bir eyalet. Bütünleştirilmemiş eyaletlere benzer şekilde işler ama daha fazla göç alır. Bunun karşılığında altyapısı daha da zayıftır.

Düzgünce yönetebilecek bürokrasiye sahipseniz istediğiniz bütünleştirilmemiş veya koloni olan eyaleti bütünleştirebilirsiniz. Fakat bu süreç zorlu olabilir. Bürokrasi maliyeti hemen artarken vergiler, devlet kurumlarından gelen yararlar gibi şeyler zamanla artar. Tamamen bütünleştirilmiş olması için gereken zaman yerel nüfusun ne kadar kolay entegre edilebileceğine bağlıdır. Örneğin Britanya için bir Hint eyaletini bütünleştirmek Falkland Adaları’nı bütünleştirmekten daha zordur.

Eyalet durumları bunlarla sınırlı değildir. Birkaçını aşağıda görebilirsiniz:

  • Başkent Eyaleti: Bir ülkenin siyasi başkenti. Başkent eyaletinde yaşayan nüfusların siyasi gücü daha fazladır.
  • Pazar Başkenti: Bir ülkenin ekonomik başkenti. Altyapısı daha iyidir ve göç çekiciliği daha fazladır.
  • Kargaşa: Nüfusunun belli bir yüzdesi siyasi radikal olan bir eyalet kargaşa yaşar. Kargaşa olan eyalette vergi israfı artar ve göç çekiciliği azalır. Polis kurumlarına yatırım yaparak bu cezaları azaltabilirsiniz.

Pennsylvania bütünleştirilmiş bir eyalettir. Amerika Birleşik Devletleri’ne hem vergi verir hem de bayrağındaki yıldız sayısına katkıda bulunur.
2021_08_31_3.png

Eyaletlerde ayrıca eyalet bölgelerinden aldıkları etkiler bulunabilir. Örneğin:

  • Eyalet Özellikleri: Altyapı günlüğünde de bahsedildiği üzere eyalet bölgesindeki ekonomiye, nüfusa, altyapıya vs. etki eden çeşitli coğrafi özellikleri temsil eder.
  • Hak İddiaları: Eyalet bölgeleri için ona sahip olmayan ama sahip olması için haklı sebepleri olduğunu iddia eden ülkeler olabilir. Diplomasi ve savaştan daha detaylı bahsederken buna değineceğiz.
  • Anavatan: Her kültür için o kültürden olan kişilerin anavatanları olarak gördükleri bir veya birden fazla eyalet bölgesi vardır.

Guano (bir tür hayvan gübresi), Peru ekonomisinin 19. yüzyılın ortalarındaki yapı taşlarından biriydi. Hatta bu gübreden bolca bulunan Chincha Adaları’nın kontrolü için İspanya ve Peru arasında bir savaş bile çıkmıştı. (Eyalet özelliği simgesi geçicidir)
image%20(3).png

Binalarla ilgili günlükte de bahsettiğimiz üzere eyaletlerde ne tür ve ne kadar kaynak sanayi binası destekleyebilecekleri konusunda sınırlar vardır. Örneğin eyaletteki demir yatağı miktarı kaç seviye demir madeni inşa edebileceğinizi belirler. Bu kaynak sınırlamaları eyalet bölgesine bağlıdır. Eyaletlerin eyalet bölgesindeki payına göre eyaletler arasında bölüştürülür.

Bu pay oranı doğrudan sahip olunan il miktarına bağlı değildir. Örneğin balıkçılık sanayisinin potansiyeli eyaletlerin kıyılarına göre belirlenir. Ekilebilir arazi miktarı ise büyük oranda eyaletteki tarıma elverişli topraklara göre belirlenir. Tarıma elverişli toprak tanımı ekilebilir toprakla ekilemeyen toprak arasında açık bir çizgi olan eyaletlerde kullanılır. Örneğin Yukarı Mısır eyaletindeki tarıma elverişli toprakların kontrolünü hesaplarken Nil, etrafındaki çöllerden çok daha önemli olmalı.

Eyalet bölgelerinde keşfedilmemiş kaynaklar da olabilir. Bunlar petrol, altın, kauçuk gibi oyunun başında ya bilinmeyen ya da çıkartılabileceği düşünülemeyen ama daha sonra keşfedilebilen, çıkartılabilen kaynaklardır. Belirli teknolojiler hem hangi kaynakların keşfedilebileceğini hem de keşfedilme olasılığını etkiler. Ayrıca bunlar belirli ağırlıklara sahip rastgele olaylar şeklinde gerçekleşir. Örneğin Klondike altına hücumunun gerçekleşme olasılığı fazladır ama tarihler gerçek hayatla uyuşmayabilir.

Bu dağlarda altın olabilir de olmayabilir de.
2021_08_31_2.png

Bugünlük bu kadardı. Gelecek hafta siyasetten devam edeceğiz ve göçlerin nasıl işlediğini konu alacağız.

Önceki Geliştirici Günlüğü: Kölelik

Yazar: Cem Kaya

Henüz yorumlanmamış.

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • FADYORYA: 1 ve 2. oyun epic gameste, 3. oyun steam'de olursa immortal empires olmuyor değil mi? üçünün de aynı platformda olması gerekiyor
  • Wandervals: 1.14 Sürümü için yama güncellemesine ihtiyacımız var.

KATEGORİLER

ARŞİV