Victoria 3’te Çıkar Değişiklikleri

Victoria 3 geliştirici günlüklerinde bu hafta oyunun çıkar sisteminde yapılan değişiklikler tanıtılıyor.

Victoria 3 için kaleme alınmış bir başka geliştirici günlüğüne daha hoş geldiniz. Bu nispeten kısa geliştirici günlüğünde, yapılan oynanış testleri ve alınan yorumlar neticesinde oyunun diplomasi sisteminde, özellikle Çıkar mekaniğinde yapılan değişiklikleri tanıtıyor olacağız.

19. geliştirici günlüğünden hatırlayacağınız üzere, Çıkarlar ülkelerin bir Stratejik Bölgede varlığını temsil ediyor. Bu varlık orada toprak sahibi olmak, bağlı bir devletin orada toprak sahibi olması veya bölgede Çıkar ilan edilmiş olması şeklinde gerçekleşebilir. Eski sistemde Çıkarlar nerede Diplomatik Oyun başlatabileceğinizi ve nerede Koloniler kurabileceğinizi belirliyor, yapay zekanın hamle yapmadan evvel hangi ülkeleri gözönünde bulundurması gerektiği konusunda yol gösterici oluyordu.

Çok fazla Büyük Güç’ün Çıkarının bulunduğu Avrupa’da savaş başlatmak oldukça riskli bir iş.

Yaptığımız oynanış testlerinde, Çıkar sisteminde iki ana problem tespit ettik. Birincisi, çıkarlar yeteri kadar önemli hissettirmiyordu, çünkü sadece diplomatik oyunları ve kolonileri ilgilendiriyordu. İkincisi, ülkelerin Çıkar ilan edebileceği bölge sayısı, kademelerine göre belirlendiği için Avusturya gibi donanması neredeyse olmayan devletler, neredeyse Britanya kadar küresel bir nüfuza sahip olabiliyordu.

İlk sorunu çözmek için küçük bir deneme yapmak istedik, sadece koloni ve diplomatik oyunlar yerine, Çıkarların ticaret dahil olmak üzere tüm diplomatik etkileşimlerde rol oynamasını denedik. Bu fikre daha önceden sahiptik fakat fazla kısıtlayıcı olabileceği düşüncesiyle yanaşmamaıştık zira daha önce de bahsettiğimiz üzere Çıkar limiti ülkenin kademesine göre belirleniyor ve Büyük Güç haline geldiğinizde daha fazla bu limiti arttırmanız mümkün hale gelmiyordu.

İkinci sorunu çözmeye çalışırken, kendimizi ilk sorunu da çözerken bulduk. Çıkar limitini ülkelerin donanmasına bağladık, kademeden elde edilen Çıkar kapasitesini azaltıp, Donanma Üslerinin Çıkar kapasitesini yükseltmesini sağladık. Ülkeler sahip oldukları her 10 filotilla karşılığında 1 Çıkar kapasitesi elde ediyorlar, bu durum Avusturya’nın Avrupa’da ulusal çıkarlarını temsil edecek yeterli sayıda Çıkar kapasitesne sahip olmasını fakat Britanya’nın sahip olduğu deniz gücüyle küresel anlamda daha geniş bir nüfuza sahip olmasını sağlıyor.

İspanyol Donanması eski ihtişamlı günlerinden çok uzak olsa da, hacim olarak İspanya’nın diğer Orta Güçlerden daha yüksek diplomatik nüfuza sahip olmasını mümkün kılıyor.

Bu değişiklikle birlikte, Çıkar mekaniğinin devreye girdiği sistemlerin sayısını arttırdık. Artık toprak almak için bir gereksinimden ziyade, Çıkarlar etkileşimde olmadığınız bölgelerdeki diplomatik varlığınızı temsil ediyor.

Çıkarlarla etkileşim halinde olan mekanikler şu şekilde:

  • Diplomatik Oyun & Kolonizasyon: Daha önce de olduğu üzere, bir ülkenin Diplomatik Oyun başlatabilmesi veya Koloni kurabilmesi için o bölgede çıkar sahibi olması gerekiyor.
  • Diplomatik Eylemler: Bir ülkeyle diplomasi yapabilmeniz için en az 1 bölgede kesişen bir çıkara sahip olmanız gerekiyor. Örneğin Texas’ın Britanya ile diplomasi yapabilmesi için, Britanya’nın Dixie bölgesinde çıkar sahibi olması gerek.
  • Ticaret: İki pazar arasında ticaret rotası kurabilmeniz için, pazar sahiplerinden birinin diğer pazarın olduğu herhangi bir bölgede çıkar sahibi olması gerekiyor. Örneğin ABD, Arjantin pazarının olduğu La Plata’da çıkar sahibi olursa, Arjantin ve ABD birbirleriyle ticaret yapabiliyor.
  • Bildirimler: Artık sadece kesişen çıkara sahip olduğunuz ülkelerin diplomatik eylemlerine dair bildirim alıyorsunuz.

Sih İmparatorluğu Britanya’ya karşı Avrupalı müttefiklere sahip olmak istese de, denize kıyıları olmaması ellerindeki seçenekleri bir hayli kısıtlıyor ve Avrupalı güçlerden birinin Kuzey Hindistan’da çıkar ilan etmesini beklemeleri gerekiyor.

Nihayetinde bu değişiklikler oyunda olumlu etkiler yarattı. Çıkarlar artık oyunun çok daha merkezinde bulunuyor ve küresel emellere sahip imparatorluklar için büyük donanmalara sahip olmak artık daha önemli. Himayalarda Bhutan ile oynarken gerçek anlamda izole hissediyorsunuz, gidip de Paraguay’a diplomat gönderemiyorsunuz.

Bugünlük bizden bu kadar, önümüzdeki hafta Victoria 3’ün yapay zekasından bahsedeceğiz.

Yazar: Akın Yıldızlı

Strateji oyunlarını seviyorum.

Henüz yorumlanmamış.

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • FADYORYA: 1 ve 2. oyun epic gameste, 3. oyun steam'de olursa immortal empires olmuyor değil mi? üçünün de aynı platformda olması gerekiyor
  • Wandervals: 1.14 Sürümü için yama güncellemesine ihtiyacımız var.

KATEGORİLER

ARŞİV