Victoria 3’te Anıtlar ve Kanallar

Victoria 3 geliştirici günlüklerinde bu hafta merkezileşmemiş ülkelere dair bilgiler veriliyor.

Bir başka Victoria 3 geliştirici günlüğüne daha hoş geldiniz. Bu yazıda kendilerine has tüketime, üretime ve etkilere sahip binalar olan kanallar ve anıtlardan bahsedeceğiz.

Vatikan, Katolik Kilisesinin merkezi ve Victoria 3’te Papalığın en önemli kozlarından birisidir. Avrupa gelişip sanayileştikçe, dini otoritenin siyaset üzerinde etkisi zayıflasa da, asla tam anlamıyla ortadan kalkmamıştır. Tarihin akışını tersine çevirip, Papalığın nüfuzunu eski gücüne kavuşturabilecek misiniz?

Anıtlar belli eyaletlerde bulunan, her biri harita üzerinde 3 boyutlu modellemeye sahip özel binalardır. Tıpkı binaların Mal üretmesi gibi, Anıtlar da yerel ve ulusal etkiler, Kapasite ve binada çalışan nüfus için çeşitli etkiler üretebilir. Yukarıda gördüğünüz Vatikan şehri, Nüfuz kazanımını arttırmanın yanı sıra Dindar Çıkar Grubunun siyasi gücünü arttırır. Öte yandan Beyaz Saray, ulusal Bürokrasi üretimini güçlendirip Nüfusların oy kullanım hakkından edindikleri siyasi gücü yükseltir. Her anıt oyunun başlangıç tarihinde mevcut olmayabilir, örneğin Eyfel Kulesinden yararlanmak için onu inşa etmeniz gerekir. Anıtlar tahmin edeceğiniz üzere sıradan binalara nazaran daha maliyetlidir ve inşa edilmeleri daha uzun sürer. Anıtlar hükümet bütçesi tarafından sübvanse edilirler, dolayısıyla bir Anıtın gereksiz olduğunu düşünmeniz halinde (örneğin Komünist İtalya ile oynarken Kiliseyi güçlendiren bir anıt mantıklı olmayabilir) bu binalara ayrılan bütçeyi kesebilirsiniz. Oyunun çıkışında toplamda 11 anıt olmasını planlıyoruz.

Atlas Okyanusu ile Pasifik Okyanusunu birbirine bağlayan Panama Kanalı, yıllar süren planlama ve inşaatın ardından 1914 yılında tamamlanmıştı. Böylelikle gemiler Doğu ile Batı arasında seyahat ederken Güney Amerika’yı dolaşmak zorunda kalmadı. Ekran görüntüsünde kanalın üstünde ağaçlar olduğunun farkındayız, en kısa sürede düzelteceğiz.

Tıpkı Anıtlar gibi Kanallar da kendilerine has tüketim ve üretime sahip binalar olarak çalışırlar. Anıtlardan farklı olarak, bir Kanal inşa etmenizin asıl cazibesi iki deniz bölgesini birbirine bağlamaktır, böylelikle konvoy maliyetlerinizi azaltabilir, okyanusun ötesindeki ordunuzun daha kolay ikmal edinmesini sağlayabilir, ikmal ağlarınızın düşman tarafından daha zor sekteye uğratılmasını sağlayabilirsiniz.

Kanal ölçüm araştırmaları için Gündem Maddeleri sistemini kullanıyoruz. Bu sistem aynı zamanda kanal çalışması için Bürokrasi harcadığınızı da hatırlatma görevi görüyor ve çalışma tamamlandıktan bir süre sonra tekrardan başlanabiliyor.

Kanal inşa etmek meşakkatli bir iştir. İnşaata başlamadan evvel bölgede ölçüm çalışmaları gerçekleştirmeniz gerekir ve bu çalışmalar esnasında 3 yıl boyunca ciddi miktarda Bürokrasi harcarsınız. Bu tür bir çalışmayı başlatabilmek için eyaletin sahibi olmanız veya bu eyalette çıkar ilan etmiş bir Büyük Güç olmanız yeterlidir. Birden fazla ülke aynı kanal için çalışmalar yürütebilir ve aralarında kanalı kimin inşa edeceği konusunda rekabet edebilirler.

Oyun içerisinde kodlanmış olaylar aracılığıyla savaş veya Diplomatik Oyun başlatmaktan kaçınıyoruz, bunun yerine oyuncuların kendi Oyunlarını başlatmalarını veya yapay zekanın Gündem Maddelerini takip etmesini sağlamayı hedefliyoruz. Aşağıdaki örnekte oyuncu dilerse Sina yarımadasında hak iddiası kazanabilir ya da toprağın sahibi ülkeyle ilişkilerini geliştirebilir.

Çalışmalar tamamlandıktan sonra mesele toprağa sahip olup olmadığınıza gelir. Eğer kanalın inşa edileceği eyalete veya Serbest Limana sahipseniz kanal inşa etmeye başlayabilirsiniz, eğer bunlardan birine sahip değilseniz bir şekilde sahip olmanın yollarını bulmanız gerekecek. Haftalık ciddi ödemeler karşılığında, mevzubahis eyalet bölgesinde Serbest Liman sahibi olmanızı sağlayan bir karar geçirebilirsiniz, elbette bunun için bölgenin sahibini de ikna etmeniz gerekir. Ya da dilerseniz parayı cebinizde tutup, Serbest Liman veya eyaleti elde etmek için bir Diplomatik Oyun başlatabilirsiniz (sadece liman almak daha az Kötü Şöhret kazandırır).

Bugünlük bizden bu kadar, önümüzdeki hafta Keşifler ve Kararlardan bahsedeceğiz.

Yazar: Mertcan Elçi

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • Ali: 1.13 çevirisi ne zaman gelecek acaba
  • Ali: 1.13 çevirisi ne zaman gelecek tarih belli mi

KATEGORİLER

ARŞİV