Victoria 3’te 1.3 Güncellemesi: Kanunlaştırma ve Devrim Süreci

Victoria 3 geliştirici günlüklerinde bu hafta 1.3 güncellemesi ile birlikte değişecek kanunlaştırma ve devrim mekaniklerinden bahsediliyor.

İyi günler! 1.3 Güncellemesindeki iyileştirmeler ve değişikliklerle ilgili olacak birkaç günlüğün ilkine hoş geldiniz! Bugün kanun çıkarma sürecinde yapılan değişiklikleri, yönetimdeki Çıkar Gruplarınızın siyasi entrikalarını ve devrime giden süreci ele alacağız.

Öncelikle, neden burada değişiklik yapıyoruz? Kanun çıkarma ve kanun yürürlülük değişikliği ve/veya devrim için ajitasyon yapan siyasi hareketlerin temel mekaniği iyi ve tasarım vizyonuna uygun bir şekilde çalışırken, piyasaya sürüldüğünden bu yana bizi ve topluluktaki birçok kişiyi rahatsız eden bir dizi sorun var:

  • Kanun çıkarma mekaniğinde aşırı rastgelelik hissi, sadece %5 başarı şansınız olabilir ancak çok nadir olmayan bir “kritik vuruş” umabilir veya %80 başarı şansına sahipken tekrar tekrar başarısız olup takılıp kalabilirsiniz
  • Yürürlüğe koyma sürecinin başlarında “kötü zarlar”dan dolayı takılıp kalma riski, yürürlüğe koymayı iptal edip baştan başlayana kadar tekrarlanan hayal kırıklığına yol açar
  • Devrimlerin gerçekleşmesini engellemek için kanun çıkarma sürecini tekrar tekrar başlatma/iptal etme ile ilgili suistimaller
  • Destekçi bir çıkar grubunu hükümete davet ederek bir devrimi silahsızlandırabilmek ancak daha sonra onların isteklerini görmezden gelmek
  • Hükümetteki çıkar grupları muhalefettekilere göre daha az siyasi etkinliğe sahiptir
  • Devrim birikimi, basit bir ilerleme çubuğu olarak özellikle etkili veya ilgi çekici hissettirmiyor
  • Kanunun yürürlüğe girmesi ve devrimle ilgili bazı kafa karıştırıcı kullanıcı deneyimleri ve arayüz

Bu sorunları iki büyük, birkaç küçük özellik ve ince ayarlar ile ele aldık.

Kanun Yürürlük Değişiklikleri

Artık kanunların geçmesi için, süre dolduğunda sadece yüzde olarak kanunlaşma şansına sahip olmak yerine, üç aşamadan geçmesi gerekiyor. Burada değişmeyen şey, kanunun hükümetinizdeki Çıkar Grupları tarafından göreceli olarak desteklenmesine ve karşı çıkılmasına dayanan Başarı, İlerleme, Tartışma ve Durdurma şanslarının temel mekaniğidir. Ancak, sonuç Başarılı olduğunda, kanunu hemen yürürlüğe koymak yerine bir sonraki aşamaya geçeceksiniz. Daha sonra üçüncü aşamada başarı elde ederseniz, kanun yürürlülüğe girecektir.

Ek zaman gereksinimini telafi etmek için, kanun çıkarma sayacının hızını artırdık, bu da her kanun çıkarma sırasında daha fazla viraj döneceğiniz anlamına geliyor. Önceden, geçirmek istediğiniz bir kanunun onayını %40’e getirdiyseniz, ilk kontrol noktasında başarılı olmanız nadir değildi, bu da her şeyi çoğunlukla bir bekleme deneyimi haline getiriyordu. Bir dizi başarı gerektirerek, rastgele faktörü telafi edebilir ve daha ilginç zorluklar yaratabiliriz.

Bu, Kalite Güvencesi ekibindeki Alex’in (bu özelliği ilk tasarlayan kişi) sözleriyle “bu sadece trençkot giyip üç adet EU4 kuşatması yapmak” olsa da, aşırı rastgelelik sorununu çözüyor ve çok daha iyi hissettiriyor. Size daha net bir ilerleme hissi veriyor ve verilen her kararın riskini artırıyor. Artık erkenden gelen bir olayda +%5 Yürürlüğe Girme Şansı elde etmeyi seçmek size sadece tek bir zar için +%5 bonus vermekle kalmıyor, aynı zamanda üç aşamanın her biri için etkili bir şekilde +%5 bonus veriyor ki bu çok daha büyük bir anlaşma. Ayrıca, yürürlüğe koyma tamamlanmadan önce çeşitli olayları deneyimleme olasılığınız çok daha yüksektir.

Kanunlaştırma süreci ile ilgili olaylar artık ilerlemenizi izleyen UI öğesiyle ilişkili olarak kategorize ediliyor ve size daha fazla bağlam sağlamak için onu ortaya çıkaran sonucu tanımlıyor. Ayrıca sayaç dolduğunda otomatik olarak zaman aşımına uğrayacaklar (varsayılan seçenek seçilerek), böylece her zaman bekleyen yalnızca bir yürürlüğe koyma olayı olacak. Daha iyi bir sonuç elde etmek için olumsuz olaylar geldiğinde karar almayı bir sonraki döngüye kadar ertelemek artık yok!

Mevcut (1.2.x) sürümü ile ilgili bir sorun, birkaç olumsuz olayla uğraştıktan sonra negatif bir yürürlüğe girme şansına sahip olabilmenizdir. Böyle olunca da ilerleme şansı elde edebilmek için dahi beklemek zorunda kalıyorsunuz. Ancak elbette, yürürlüğe koyma şansı ne kadar düşükse, olumlu bir olay elde etme şansı da o kadar düşüktür, bu nedenle bu genellikle gittikçe daha derin bir çukur olup kendi kendini sürdüren bir döngüye dönüşür. Bu noktada “doğru” eylem, yürürlüğe koymayı iptal etmek ve bir bekleme süresinden sonra tekrar denemektir ancak bu

çok kötü hissettirir.

Bunu ele almak için, 1.3’te bu gibi bir durumdan kurtulmak için alınabilecek bir

gerileme

kavramı getirdik. Her kanunlaştırma süreci en fazla üç gerileme alabilir ancak üçüncü gerilemeyi aldığında otomatik olarak ve geri alınamaz bir şekilde başarısız olacaktır. Üçten daha az gerileme aldığınız sürece, gelen olaylar, çok büyük bir darbe aldıysanız mevcut yürürlüğe koyma ilerlemenizi sıfırlamanıza veya bazı durumlarda olumsuz bir sonucu marjinal olarak olumlu bir sonuca dönüştürmek için bir gerilemeyi takas etmenize izin verecektir.

Kanunlaştırma şansı sıfırın altına düştüğünde, Yasama Başarısızlıkları olayı otomatik olarak ortaya çıkacak ve bir Gerileme pahasına temiz bir başlangıca geri dönmenizi sağlayacaktır.

Birçok kanun çıkarma olayı, daha olumsuz bir yansımadan kaçınmak karşılığında bir gerilemeyi kabul etmenize izin veren yeni seçeneklerle dolduruldu ve tasarınızı geçirmeye çalışmak için biraz kumar oynamanıza izin verdi.

Ancak, Duraklatma sonuçları bazen size gerek kalmadan da Aksilikler yaratabilir, bu nedenle şansınızı çok fazla zorlamayın!

Gerileme mekaniğinin sağladığı ekstra yetkiyle bile, belirli bir kanunu yürürlüğe koymanın çok zor olduğunu ve buna değmeyeceğini düşünebilirsiniz. Kanunu 1.3’te iptal ettiğinizde, bekleme süresinin 1 yerine 2 yıla çıktığını göreceksiniz (ve henüz ilk kontrol noktasına ulaşmamış olsanız bile uygulanır), ancak aynı zamanda tamamen yeni bir etki olarak, şu anda mevcut kanunun geçmesi için ajitasyon yapan bir Siyasi Hareket varsa ve onu çıkarmaya çalışmayı bırakırsanız, hareketin Radikalizmi önemli ölçüde artacak ve çoğu durumda sonuç olarak isyan edeceklerini garanti edecektir.

Kararınızın etkisini açıklayan iptal onay kutusu. Gelecek haftaki geliştirici günlüğünün eğlencesini bozmamak için kanunlar sansürlendi ancak yorumlarda tahminlerde bulunarak spekülasyon yapmaktan çekinmeyin!

Bu, tespit ettiğimiz iki (eğlenceli olmayan) istismara kapıyı kapatır: bir hareketin talep ettiği bir kanunu çıkarmaya başlamak ancak başarılı olmadan önce iptal etmek, hareketi devrimin kıyısında sallantıda bırakmak ve ilk yürürlüğe koyma döngüsü dolmadan hemen önce yürürlüğe koymayı iptal etmek, böylece bekleme süresinden ve cezalardan tamamen kaçınmak.

Peki ya devrimci bir Çıkar Grubunun hükümete alınarak ve böylece Siyasi Hareketlerinden uzaklaştırıldığı istismara ne demeli? Bir anlamda, bu tasarlandığı gibi işliyor; popülist bir grubu politikalarını daha saygın bir şekilde yürütmeye davet etmek, devrimci bir hareketin pençesini indirmesi için nadiren kullanılan bir araçtır. Victoria 3’te bununla ilgili sorun, bir insan oyuncunun hangi kanunların çıkarılacağını tam olarak kontrol etmesidir, bu nedenle bir grubu hükümete davet etmek aslında onlara değişiklik yapmak için daha fazla güç vermez. Sadece nihayetinde sonuçları tehdit etme yeteneklerini ellerinden alır.

Hükümet Taleplerine bakalım.

Hükümet Talepleri

Talep olayları genellikle yeni bir hükümet kurulduktan birkaç ay sonra ortaya çıkar. Hükümetteki herhangi bir Çıkar Grubu tarafından ve en çok destekledikleri herhangi bir kanun değişikliği için verilebilirler.

Olay, isterseniz takip edebileceğiniz ya da tehlikeye atarak görmezden gelebileceğiniz bir Günlük Girdisi oluşturur. İstenen kanunu geçirmek elbette her zamanki gibi Çıkar Grubunun Onayını artırma etkisine sahip olacaktır ancak aynı zamanda duyarlı bir yönetim sergilediğiniz için Meşruiyetinizi de uzun süre artıracaktır. Öte yandan, kanunu zamanında çıkarmazsanız ya da başka bir yolla talep veren Çıkar Grubunun haklarını elinden alırsanız, size karşı büyük bir hayal kırıklığına uğrayacaklardır.

Aslında bu, oyuncunun takip ettiği için ödüllendirildiği ve görmezden geldiği için cezalandırıldığı bir tür “hükümet gündemi” yaratır ve politikalarını gerçekten istediğiniz gruplardan oluşan bir hükümet oluşturmayı daha da teşvik eder.

Siz modcular içinise, Hükümet Talepleri tamamen modlanabilir kodlar olarak uygulanmaktadır ve daha dinamik ve koşullara duyarlı olabilen Günlük Girdileri için iyi bir örnek ve model olarak hizmet edebilir.

Son olarak, işler ters gittiğinde ve halkınız onlara veremeyeceğiniz (veya vermeyeceğiniz) bir şey talep ettiğinde ne olur? Mevcut sürümde, yüksek Radikalizme sahip bir Siyasi Hareket Devrimci hale gelecek ve size karşı ayaklanıp bir veya birkaç eyaletinizi yanlarına alana kadar bir geri sayımı tetikleyecektir. 1.3’te bu temel unsurlar korunuyor ancak geri sayım büyük ölçüde değişti.

Devrim Sayacı

Bir Siyasi Hareket Devrimci olduğunda, bir sayaç işlemeye başlayacaktır. Yürürlüğe koyma sayacına benzer şekilde, her dolduğunda Devrim ölçer (genellikle) artar ve bununla birlikte bir devrim olayı tetiklenir. Olay sıklıkla devrimle nasıl başa çıkılacağına dair bazı seçenekler sunar. 1.3’te toplamda bu tür 40 yeni olay var ve bunların çoğu devrimi kimin desteklediğine, o anda hangi kanunun yürürlüğe girdiğine vb. bağlı olarak bağlamsal olarak tetikleniyor.

Kırsal Kesimin desteği ve Aydınlar ile Sendikaların (hepsi ayrı ayrı zayıf) başını çektiği bir Siyasi Hareket ile oyunun başlarında Afganistan’da köleliği yasaklamaya çalışıyoruz. Toprak sahiplerinin tepkisi oldukça sert oldu. Protesto için hükümetten ayrılmakla kalmadılar (Meşruiyetin kanun çıkarma konusunda ilerleme kaydedemeyeceğimiz bir seviyeye düşmesine neden oldular), aynı zamanda Borç Köleliğini korumak için kendi hareketlerini başlattılar ve hatırı sayılır güçleri nedeniyle doğrudan eski Kırsal Kesimin ortak yöneticilerine karşı bir devrim planlamaya başladılar.

Yeni Siyasi Hareket panelinde, desteğin gerçekte nereden geldiği ve neden bu kadar güçlü ve radikal olduklarına dair iyi bir genel bakış elde edebiliriz.

Aynı paneldeki Destekleyen Nüfuslar sekmesinde, Harekete en fazla desteği ve radikalizmi kimin sağladığını tam olarak öğrenebilirsiniz. Belki de bu güçlü duyguların bazılarını, sektörlerindeki temettüleri artırarak veya bazı lüks malların fiyatlarında bir indirim sağlayarak yumuşatabilirsiniz?

Devrim Sayacı olayları genellikle devrimci ilerlemeyi ileriye veya geriye iter ancak bazıları ülkenizin siyasi dengesini bir süreliğine bozabilecek başka koşullar da uygulayabilir. Bu elbette devrimci ilerlemeyi dolaylı olarak da etkileyebilir, çünkü Nüfuz hareketin koşullarını büyük ölçüde etkiler.

Devrimci hareketlere de kendi animasyonlu harita işaretçileri eklendi, böylece devrimin nerede mayalandığı ve patlak verdiğinde hangi bölgenin onunla birlikte gideceği daha net hale getirildi. Ve evet, bir kez daha sizin için sakladığımız bazı sürprizleri bozmamak için kullanıcı arayüzünün bir kısmını yeniden düzenlemek zorunda kaldım!

Bugünlük bu kadar! Gördüğünüz gibi, 1.3 Güncellemesinde iç politikayı daha dinamik ve eğlenceli hale getirmeye odaklanıyoruz ve sonraki geliştirici günlüklerinde çok daha fazlası gelecek. Gelecek hafta Victoria, bazı oyun sonu boşluklarını doldurmak ve siyasi gruplarınız arasında yeni erken ve orta oyun çatışmaları sağlamak için karışıma eklediğimiz yeni kanunları sunacak!

Yazar: Akın Yıldızlı

Strateji oyunlarını seviyorum.

Henüz yorumlanmamış.

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • FADYORYA: 1 ve 2. oyun epic gameste, 3. oyun steam'de olursa immortal empires olmuyor değil mi? üçünün de aynı platformda olması gerekiyor
  • Wandervals: 1.14 Sürümü için yama güncellemesine ihtiyacımız var.

KATEGORİLER

ARŞİV