Victoria 3’te 1.2 “Hot Cinnamon Spice” Yaması

Victoria 3 için 1.2 “Hot Cinnamon Spice” Yaması değişiklikleri

Selamlar ve hoş geldiniz! Bugün 1.2 Yamasında değişen ve eklenen her şeye bir göz atacağız ya da daha doğru bir ifadeyle tüm bilgileri yığacağım. Birçoğunuz 1.2’yi Açık Beta’da deneyimlemiş olabilirsiniz ve bu yeni özelliklerin, iyileştirmelerin ve hata düzeltmelerinin çoğunu biliyor olabilirsiniz ancak burada üç beta sürümünün hiçbirinde olmayan (veya çoğu kişinin fark edemeyeceği kadar niş olan) önemli sayıda şey var, bu yüzden beta oyuncularının bile burada birkaç mücevher bulacağını umuyorum!

Güncelleme için planlanan yayın tarihi 13 Mart Pazartesi, Türkiye Saatiyle 12:00’dır. Testlerimiz 1.1.2’de oynadığınız kayıtlarınız ile umut verici miktarda uyumluluk gösteriyor ancak her zamanki gibi sürümler arasında kusursuz uyumluluğu garanti edemiyoruz, bu nedenle güvenlik için yeni sürümde yeni bir sefer başlatmanızı öneririz. Elbette eski 1.1.2 sürümünü, gerektiğinde geri dönebileceğiniz (örneğin mod uyumluluğu için) bir Steam beta dalı olarak yedekleyeceğiz.

Bu değişiklik günlüğünün yalnızca 1.1.2 ile 1.2.3 (1.2’nin çıkış sürümü olacak) arasındaki değişiklikleri yansıttığını ve karışıklığı önlemek için beta sürümleri arasındaki ara değişikliklerin atlandığını belirtmek gerekir. Pratikte bu, beta sürümünde yeni olan bir özellikte bir hata veya denge sorunu yaşıyorsanız, bu yazı, yaşadığınız sorunun düzeltilip düzeltilmediğini açıklamayacağı anlamına gelir.

Eğer 1.2 ile gelen en büyük değişiklikler hakkında daha fazla ayrıntı arıyorsanız, önceki geliştirme günlüklerimize bir göz atın.

Şimdi, lafı daha fazla uzatmadan…

  • Otonom Yatırım: Oyun kuralı etkinleştirildiğinde, Nüfuslar Yatırım Havuzundaki mevcut fonlara göre otomatik olarak yeni özel inşaat projeleri başlatacaktır
  • Binalar artık Devlet Hisselerine sahip olabilir; bu hisseler bina karları ve devlet mülkiyet payına göre doğrudan hazineye para ödeyecek (veya zararını devletin kasasından düşecektir)
  • Yatırım havuzu artık Planlı Ekonomi altında devre dışı bırakılmıştır. Planlı Ekonomi yürürlüğe girdiğinde, yatırım havuzundaki tüm fonlara hazine için el konulur ve tüm özel inşaat projeleri devlet inşaat projelerine dönüştürülür.
  • Yeni ekonomik yasa Kooperatif Sahipliği eklendi. Açılması için Konsey Cumhuriyeti gerekiyor ve artık İşçi Kooperatifleri üretim yöntemlerinin kilidini Kooperatif Sahipliği açıyor
  • Oyuncu tarafından belirlenebilen ve Generalleri belirli vilayetleri ele geçirmeye teşvik eden Stratejik Hedefler eklendi
  • Planlı Ekonomi artık tüm özel sektör binalarının sadece devlet hisselerine sahip olmasını ve sadece devlete temettü ödemesini sağlıyor
  • Oyun İçi Müzik Çalar eklendi
  • Bir Yerli Ayaklanmasını yenmek artık onları anında ilhak etmiyor, bunun yerine o ülkenin 5 yıl boyunca kolonileştirilmesini hızlandıran bir Kolonileştirme Hakları anlaşması sağlıyor
  • Bir vilayetin, binanın veya bina tipinin Üretim Yöntemlerini ulusal standartlara sıfırlamak için yeni Lens etkileşimi ve içerik menüsü seçenekleri eklendi
  • Teknoloji araştırma kuyruğu eklendi
  • Rusya-Çin Sınır çatışmaları, Pekin Antlaşması ve Chuguchak Antlaşması ile ilgili Yeni Günlük Girdileri, Kararlar ve olaylar eklendi
  • Yeni bir Günlük Girdisi ve olay, özel bir hükümet formu, tarihi karakterler, benzersiz Çıkar Grupları, yeni yasa düzeni ve çok sayıda düzeltme ve denge değişikliği dahil olmak üzere Taiping İsyanı / Göksel Krallık olay zincirinin tamamen elden geçirildi
  • Pazarlar artık, bitişik pazarlar arasındaki ticaret yollarının konvoy kullanmaya gerek kalmadan sınırlı sayıda malın ticaretini yapmasına olanak tanıyan bir Kara Ticareti Kapasitesine sahiptir

  • Ticaret Rotaları artık ticaret öncesi ve sonrası fiyatlar arasında hesaplanan bir fark yerine piyasa fiyatını kullanarak ticaret yapmaktadır. Ticaret rotaları artık ihracat pazarındaki fiyat ithalat pazarındakinden daha düşük olmadığı sürece kârlı olamaz.
  • Bir Diplomatik Oyuna eklenen ikincil savaş hedefleri artık Kötü Şöhret ve Manevralar pahasına kilitlenebilir ve hedefin geri adım atması halinde teslim edilmelerini sağlar
  • Hangi birimlerin savaşa dahil olacağının ve her bir tarafın kaç birim getirebileceğinin seçilmesi de dahil olmak üzere savaş başlatmada çok sayıda iyileştirme
  • Başka bir ülkenin hem hak iddia ettiği hem de çıkarlarını ilan ettiği bir devleti, sizin de orada hak iddianız yoksa, sömürgeleştirmek artık mümkün değildir
  • Japonya için Hokkaido gibi diğer güçlerin koloni kuramaması gereken kolonileştirilebilir bölgelere birkaç hak talebi eklenmiştir
  • Ekilebilir Arazinin dünya çapında yeniden dengelenmesi, Avrupa/Asya’da arazinin genel olarak azalması ve Amerika’da genel olarak artması
  • Bir Yerli Ayaklanması başladığında, artık tüm komşu vilayetler yerine yalnızca Yerli ülkenin toprak sahibi olduğu vilayet bölgelerindeki vilayetlerde fetih savaş hedefleri elde edecekler
  • Artık bir oyunu yüklemeye çalışırken eksik DLC veya modların bir listesini yazdırıyoruz, ancak oyunu yine de yüklemeyi denemenize izin veriyoruz
  • Düşük Meşruiyet artık bir Uyarı (veya önem derecesine bağlı olarak Önemli Eylem) aracılığıyla iletilmektedir
  • Yatırım Havuzunun nüfuslar tarafından özerk olarak mı kullanılacağı yoksa doğrudan ülke tarafından mı kontrol edileceğine ilişkin bir Oyun Kuralı eklendi
  • Çıkar Gruplarının mevcut birden fazla partiye yayılma olasılığı artık çok daha yüksektir, bu da partiler içinde ideolojik tutarsızlık riskini azaltır
  • Şu anda ihtiyaç duyulandan daha fazla Konvoy bulundurmak Ticaret Yolu Rekabetçiliğine bir bonus sağlar
  • Tanınmayan Güçler artık Hegemon görevi sırasında Tanınma için özel bir Günlük Girdisi alıyor
  • Koloni Çarpışması olayı artık çok daha az agresif bir şekilde tetikleniyor
  • Bildirimler artık Gözlemci modunda reddedilebiliyor
  • Deniz İstilaları artık aynı karargâhtaki Amiral ve Generalleri kullanmakla sınırlı değil, kıyı erişimi olan herhangi bir karargâhtaki Generalleri kullanabilir
  • Eğer bir cephe çözülürse, o cephedeki Generaller artık sadece yakınlardaki bir cepheye ulaşmaları en fazla 30 gün sürecekse otomatik olarak yeniden görevlendirilecekler. Bundan daha uzun seyahat süreleri olması durumunda, General bunun yerine mevcut konumunda Beklemede kalacaktır
  • Şu anda devam etmekte olan savaşlar artık yeni eğitilmiş askerlerden insan gücü takviyesi almayacak. Takviyeler, taburlar mevcut savaşlarını terk ettiklerinde gelecek.
  • Savaş Koşulları artık birkaç gün aktif kaldıktan sonra güncellenme şansına sahip, böylece savaşlar sırasında dengeler değişebilir
  • Artık General ve Amiral seçerken 2 yerine 3 seçenek arasından seçim yapabilirsiniz
  • Çiftçiler ve Esnaflar artık kazandıkları temettülerin küçük bir kısmını Yatırım Havuzuna yeniden yatırıyor

  • YZ artık bir vilayetteki limanın son seviyesini asla kaldırmayacak
  • YZ artık finansal olarak destekleyebileceğinden daha fazla liman inşa etmekten kaçınacak
  • YZ “Cesaret”in adı artık “Pervasızlık” olarak değiştirildi
  • YZ artık güçlerini ana karargahları savunmak ve denizaşırı cephelere birlik göndermek arasında daha iyi dengeleyecek
  • Artık yeni araştırmaları seçerken YZ’nin karar verme sürecine ince ayar yapmak için belirli betiklerden faydalanıyor
  • Yüksek Pervasızlık artık Yapay Zekanın Diplomatik Oyunlarda askeri gücünü abartmasına neden olacak ve böylece kendine Güveni artıracaktır
  • YZ siyasi hareketlere yanıt vermede daha iyi (One Proud Bavarian ve Doodlez’ın “Open Beta Tweaks” modundan)
  • YZ’nin, kendilerine karşı çok sayıda birincil talebin sıralandığı diplomatik oyunlarda geri adım atma olasılığı artık daha düşüktür, özellikle de geri adım attıklarında ilhak edileceklerse
  • YZ’nin küçük ülkeleri ilhak etmesi için günlük girdileri sistemlerini kullanmada daha iyi olmasını sağlamak için birleşme yapay zeka stratejileri düzenlendi
  • YZ artık iç savaş sırasında hükümet binalarını küçültmeyecek
  • YZ artık karargahlarını etkili bir şekilde garnizonlaştırmak için yeterli sayıda general alacak (örneğin deniz istilalarını püskürtmek için)

  • Ticaret Rotaları panelinin tamamen elden geçirildi, filtrelemek, sıralamak ve yönetmek için birkaç farklı görünüm ve seçenek eklendi
  • Mesaj Ayarları kontrol paneli artık tek oyunculu modda oyunu duraklatmak da dahil olmak üzere bildirim türlerinin davranışını özelleştirmek için kullanılabiliyor
  • Yeniden atanabilir kısayol tuşları
  • Tüm bildirim türleri tek tek artık tek oyunculu modda oyunu otomatik olarak duraklatmak için değiştirilebilir
  • Nüfus paneli şimdi Nüfus Tüketimi ve Vergileri katmanlara göre ayırmaktadır
  • Sadıklar ve Radikaller araç ipuçları artık hangi Meslekler ve Çıkar Gruplarında bulunabileceklerini bildiriyor
  • Konvoy dengesi artık üst çubukta belirgin bir şekilde gösteriliyor (kıyı şeridi olan ülkeler için)
  • Belirli harita modları artık anında değil, (yapılandırılabilir) soluk bir animasyonla değişiyor
  • Harita etkileşim paneli için minimal düğmeli yeni düzen, her giriş için daha kolay araç kullanımına ve gezinmeye izin verdi
  • Özel inşaatları devlet inşaatlarından ayırmak için zaman kontrollerinin altında yeni, daha iyi performans sağlayan inşaat arayüz unsuru eklendi
  • Günlük Girdileri paneli artık ilerleme durumunu bir ilerleme çubuğu olarak görüntüleyebilir ve tüm koşullu tetikleyicilerin (başarılı/başarısız/zaman aşımı) yanı sıra gerçekleşecek etkileri de gösterebilir
  • Artık alabileceğiniz bir Kararın mevcut olduğu durumlarda bir Önemli Eylem bulunmaktadır
  • Harita Etkileşim Listesi düzeni, araç ipucu kullanılabilirliğini iyileştirmek için değiştirildi
  • Teknoloji araştırma paneli görsel revizyonu yapıldı
  • Okuryazarlık haritası modu eklendi
  • Infamy harita modu eklendi
  • Küresel nüfus haritası modu eklendi

  • Performansı optimize etmek ve Otonom Yatırımları iyileştirmek için İnşaat Kuyruğu ile ilgili kod yenilendi
  • Bellek kullanımını azaltmak için optimize edilmiş ülke trendleri
  • Bellek kullanımını azaltmak için optimize edilmiş Pop Need önbellekleri
  • Gecikme artışlarını ortadan kaldırmak için Ticaret Rotası harita etkileşim kodunun optimizasyonu
  • İnşaat Kuyruğu, aynı anda birçok bina inşa edildiğinde önemli ölçüde daha hızlı olacak şekilde yeniden düzenlendi
  • Çok fazla Kargaşa olan bir eyalette bina inşa ederken bina haritası işaretçileri optimize edildi
  • Kirlilik VFX parçacık sayılarına yönelik optimizasyonlar
  • Çok büyük bir inşaat kuyruğunun altına yeni binalar eklerken performans iyileştirildi
  • Performans nedenleriyle daha büyük nüfus grupları ile birleştirilmesi gereken çok küçük nüfus grupları olarak nitelendirilen nüfus gruplarının sınırı artırıldı

  • Enerji Santralleri inşa etmek artık şehir merkezlerinde temsili bir bina modelinin görünmesini sağlıyor
  • Balina Avlama İstasyonları artık benzersiz Üretim Yöntemi simgelerine sahip
  • Savaşlar sırasında ve sonrasında oluşan duman bulutları görsel olarak geliştirildi
  • Bir eyalette Kitlesel Göç Hedefinin varlığı artık yollardaki At Arabası sayısını artıracaktır
  • Gelişmiş aydınlatma için masa gölgelendiricisi revize edildi, masa ve arka plan arasındaki geçiş ayarlandı
  • Alev Silahı VFX’i artık farklı kamera açılarından gözlemlenirken iyileştirildi

  • Korece: Binayı Küçült araç ipucundaki yer tutucu metin düzeltildi
  • Çince: Çıkar Grubu Nüfus Çekiciliği için araç ipucunun iki nokta üst üste işaretinden farklı bir sınırlayıcı kullanıldığında bile çalışmasını sağlar
  • Lehçe: Yerelleştirilmemiş bir dizenin görünmesine neden olan yazım hatası REVOLUTIONS_PROGRESS_TOOLTIP içinde düzeltildi
  • Lehçe: concept_budget_construction_goods artık hata üretmiyor
  • Çıkar Grubu eğitiminde yerelleştirilmemiş concept_promoting anahtarına yapılan bir referans düzeltildi
  • Doğu Hindistan Şirketi ve Hindustan arasındaki savaş için yerelleştirilmemiş sepoy_mutiny anahtarına yapılan bir referans düzeltildi
  • Türkçe: DIPLOMATIC_ACCEPTANCE_NO_CUSTOMS_UNION’daki bir yazım hatası düzeltildi
  • Lehçe: Tarih dizesinde haftanın günü ve ay arasındaki eksik boşluk düzeltildi

  • Ticaret Anlaşması olan ülkeler arasındaki güzergahlar için artık gümrük vergisi alınmıyor
  • Deniz istilasına katılan taburların yeniden harekete geçirilmesinin birden fazla eşzamanlı çıkarma savaşına neden olabilmesine yol açan bir sorun düzeltildi
  • Savaş ile alakasız nedenlerle varlığı sona eren ülkeler artık savaşlardan uygun şekilde çıkarılacak ve savaşın eninde sonunda sonuçlanması sağlanacak
  • Karakterler artık doğal nedenlerle daha doğal bir hızda ölüyor
  • Savaş birimlerinden insan gücü kaldırılırken (CCombatUnit::RemoveManpower) zaman zaman meydana gelen çökme düzeltildi
  • Çok oyunculu modda seçimlerle ilgili bir Out-Of-Sync hatası düzeltildi
  • İngiltere’nin Büyük Çing’de bir Antlaşma Limanını ele geçirmesinin Afyon Savaşını düzgün bir şekilde sona erdirmemesine neden olan bir sorun giderildi
  • Birbirlerine yalnızca Geçilemez olarak kabul edilen illerle sınırı olan devletler artık komşu olarak değerlendirilmeyecektir
  • Kuyrukta halihazırda bir seviyesinin inşaatı varken bir Kanal, Gökdelen veya diğer tek seviyeli binanın birden fazla seviyesini sıraya koymak artık mümkün değil
  • Deniz istilası çıkarma savaşını kazandıktan sonra generallerin kendilerini yeni cepheye atamak yerine bazı durumlarda beklemede kalmalarına neden olan bir hata düzeltildi
  • Çok oyunculu modda Diplomatik Oyunlarla ilgili bir Out-Of-Sync hatası düzeltildi
  • Diplomatik Oyunlarda Kendinize Çekme arayüzü artık yapay zekanın kabul edeceği başka bir teklif varken kabul etmeyeceği bir teklifi kabul edecekmiş gibi davranmayacak
  • Bir müttefikin cephesinde savaş kazanmak artık sadece tek bir eyaletin ele geçirilmesiyle sonuçlanmamalı
  • Oyuncuların halihazırda kurulmuş bir ülke için Birleşme Oyunu başlatmasına izin veren bir hata düzeltildi

  • Bir ülkeyi aynı savaşta iki kez aşağılamak artık mümkün değil
  • Egemenlik Altındaki Ülke Transferi savaş hedefi ile kazanılan bir Egemenlik Altındaki Ülke artık topraklarının bir kısmı kalıcı olarak işgal edilmiş olarak gelmeyecek
  • Üretim Yöntemleri doğrulanırken nadiren yaşanan çökme düzeltildi (CBuildingManager::ValidateBuildingProductionMethodsIfNeeded)
  • Nakliye rotası verimliliğinin kara ticareti kapasitesini hesaba katmaması nedeniyle kara ticareti rotalarının geçersiz sayılmasıyla ilgili bir sorunu düzeltildi
  • Süveyş veya Panama Kanalı haklarını satın alma kararları için kafa karıştırıcı araç ipucu ve aşırı kod hatası spam’i düzeltildi
  • Bir Yükümlülük kullanılarak bir Diplomatik Oyuna çağrılan bir ülke artık Yükümlülük çağrısında bulunan ülkeyi terk etmeye karar veremez
  • Kanunlar tarafından onaylanan Üretim Yöntemleri, bina ülke değiştirirse artık yeni Kanunlara göre ayarlanacaktır
  • Barış Anlaşması bildirimi artık her zaman barış anlaşması hakkında bilgi içeriyor
  • Ülke bilgi panelleriyle ilgili bir çökme düzeltildi
  • Savaş bilgi paneliyle ilgili bir çökme düzeltildi
  • Çok oyunculu bir oyuna yeniden katılan oyuncular artık ticaret rotalarıyla ilgili Senkronizasyon Dışı hatası yaşamamalıdır
  • Savaş tazminatlarının bazı durumlarda aynı savaşta aynı ülkeye iki kez uygulanabilmesine neden olan bir hata düzeltildi

Yazar: Akın Yıldızlı

Strateji oyunlarını seviyorum.

Henüz yorumlanmamış.

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • FADYORYA: 1 ve 2. oyun epic gameste, 3. oyun steam'de olursa immortal empires olmuyor değil mi? üçünün de aynı platformda olması gerekiyor
  • Wandervals: 1.14 Sürümü için yama güncellemesine ihtiyacımız var.

KATEGORİLER

ARŞİV