Victoria 3’te 1.1 Güncellemesi: Petrol ve Kauçuk

Victoria 3 geliştirici günlüklerinde bu hafta oyunun 1.1 güncellemesine dair bilgiler paylaşılıyor.

Merhabalar değerli Victoriacılar, ben Paul ve size 1.1 güncellemesi ile alakalı yaptıklarımdan bahsedeceğim.

Önceki geliştirici günlüklerinde de söylediğimiz gibi bu güncelleme (1.1) oyunu cilalamaya odaklanacak: hata düzeltmeleri, dengeleme, YZ geliştirmeleri ve Arayüz çalışmaları. Bir sonraki ücretsiz güncelleme (1.2) ise önceden yazdığımız Çıkış Sonrası Planları Günlüğündeki şeylere odaklanacak. Hotfix (1.0.6) ise bu sırada bazı hata düzeltmeleri ve performans geliştirmeleri ile sizinle olacak.

Peki bu sırada ben ne yapıyordum? Dengeleme, hata düzeltmeleri ve bazı Arayüz ile oyuncu tecrübesi geliştirmelerine yardım ediyordum. Tasarım ekibine yeniyim ve girişim sırasında özel yeteneklerimden birini kullanma fırsatı buldum: Tablolara ve verilere bayılıyorum, bu yüzden bina kârlılığı, üretim metotları ve kaynak erişilebilirliği üzerine çalıştım. 1.1 Güncellemesinde yaptığım iki büyük değişiklik Petrol ve Kauçuk konumlarında oldu bu değişiklikleri göstermek için size bazı haritalar sunacağım.

Ve siz görsellere bakmadan önce burada kullandığım aracı yaptığı için Licarious’a teşekkür ederim. Bu araç forumdaki herkesin kullanımına açık. Aracı oldukça harika buldum, sayesinde oyunda yapacağım değişiklikleri kolaylıkla gözlemleyebiliyorum. Yazılı dokümanları dengelemek ayrı bir şey, bunları harita üzerinde gözlemlemek ayrı.

1.0.6 itibarıyla Dünya’nın keşfedilebilen Petrol Kaynakları
image1.png

Oyunun şu an hepinizin oynadığı versiyonunda sadece yukarıdaki Petrol rezervleri keşfedilebiliyor. Bunlar genellikle mevcut bilgimiz dahilinde Petrol bulunan ve erişilebilen yerleri kapsıyor (bazıları 1936’dan sonrasına kadar keşfedilmemiş olsa da). Fark etmiş olacaksınızdır ki Petrol oldukça az bulunan bir kaynak ve ileri oyun endüstrileşmesini oldukça kısıtlıyor. Petrolün önemli bir ileri oyun kaynağı olmasını istesek de şu anki miktar oyuncu ilerleyişini fazlasıyla kısıtlıyor bu yüzden keşfedilebilecek Petrol rezervlerini genişlettik.

Discord ve forumlardaki dönüt konularında birkaç gün geçirdim ve doğal kaynak dağılım haritalarını inceledim ve oyuna bunu yansıtmaya çalıştım. Şu an oyundaki Petrol konumlarını ikiye katladık ve böylelikle hem oyuncu hem de YZ için daha rahat hareket fırsatı sağladık.

1.1.0 itibarıyla Dünya’nın keşfedilebilen Petrol Kaynakları
image2.png

Biliyorum, bazılarınız soruyor olabilir, neden Petrol üretim metotlarını arttırıp mevcut bölgeleri bırakmadık? Neden 1950’lere kadar girilmemiş bazı rezervleri kattınız! vs. Bu alanlar Petrol Kumu ya da dönemde erişim olmayan benzeri şeyleri yansıtıyor.

Bunların hepsi geçerli sorular ve başlık altında daha detaylı değineceğim fakat hızlı birkaç cevap:

  • Petrol üretim metotları zaten oldukça kârlı ve bunları güçlendirmek muhtemelen yardımcı olacak olsa da sorunu çözmeyecekti.
  • Petrol alanlarının sadece tarihi yerlere kısıtlanması her zaman sıkıntılı bir durum, Rusya ve Amerika Birleşik Devletleri çökerse Dünya’nın petrol kaynağının %50’sinden fazlası engellenmiş oluyor ve dünya acı çekiyor. Tarihsel gerçekçilik istiyoruz fakat aynı zamanda oyunculara birden fazla yol da sunmamız gerekiyor.
  • Yeni kaynaklar keşfettiğimizde “bu kaynağa 1880’lerde de erişilebilirdi” gibi şeyler yazmıyoruz, bu yüzden tarihsel ve dengeli bir oyun arasında kendimizce tahminler yapmamız gerekiyor.

Petrol ile işimiz kesinlikle bitmedi, bu dengeleme konusundaki ilk adımımız ve bu sürüm QA ekibine denemesi için gönderildi. İncelemem gereken bolca ihtimal var ama ufak ufak değişiklikler yapıp değişimleri gözlemeyi bir sürü şey değiştirip hiçbir şey görmemeye tercih ederim.

İleride bakacağım şeylerden bazıları:

  • Bazı Petrol kaynaklarını teknoloji ile engellemek ve modern zamanlara kadar keşfedilmeyen bazı rezervleri bulmayı zorlaştırmak fakat yine de mümkün kılmak.
  • Petrol Kaynakları hâlâ çok azsa, fabrikaların girdisini ve çıktısını daha iyi dengeleyecek yeni üretim metotları bulmak.
  • Balina Yağı Endüstrisini erken oyunda daha da güçlendirmek.

Bu yüzden forumlardaki ve Discorddaki dönütlerinize devam edin! Onları anında okuyup cevap vermeyebilirim fakat ileride referans olarak kullanmak için onları topluyorum ve uğraşlarımda oldukça yardımcı oluyorlar.

Şimdi de dünyanın kauçuk kaynaklarına gelelim, onları da 1.1 güncellemesi ile düzenledim.

1.0.6 itibarıyla Dünya’nın keşfedilebilen Kauçuk Kaynakları
image3.png

Dünyanın petrol kaynakları kadar sıkıntı yaşamasa da, kauçuk mevcut hâliyle dünyanın arz talep dengesini karşılayamıyor. Ve biz YZ’yi kaynakları çıkarmada ve kullanmada daha akıllı yaptıkça dünyadaki kauçuk kaynaklarını da arttırmamız gerekeceği aşikâr.

Bunlar ise değişiklikler:

1.1.0 itibarıyla Dünya’nın keşfedilebilen Kauçuk Kaynakları
image3.png

Değişikliği fark ettiniz mi? Gözleriniz sizi yanıltmıyor, iki harita da aynı ve bu bir hata değil. Kauçuktaki değişiklikler doğrudan değil, dolaylı olarak yapıldı. Dünyadaki kauçuk kaynaklarını arttırabilirdim fakat ileri oyun kayıtlarından anladığım kadarıyla asıl sıkıntı bu bölgelerdeki nüfus eksikliğindeydi.

Benim yaptığım ise Kauçuk tarlalarına yeni bir Üretim Metodu eklemek oldu, böylelikle otomatik bir ekim sistemi bulunuyor (Bu binanın sadece ismini paylaştığı diğer Tarlalar gibi), böylelikle tamamen yağmura dayalı olmamasını yansıtıyoruz. Bu oyunda zaten mevcut olan binaların üretimlerini geliştirecektir.

Kauçuk Tarlaları ileri oyunda üretim miktarlarını ikiye katlayabiliyor, bunun içinse bazı işçileri makineler ile değiştirmeleri gerekiyor.
image4.png

İleride bakmayı düşündüğüm şeyler:

  • Bu Üretim Metodu yeterli olmazsa Kauçuk potansiyelini arttırmak.
  • İleri oyunda potansiyel sentetik kauçuk eklemek?
  • Üretimindeki en önemli bazı eyaletlere özellikler ekleyerek üretimi arttırmak.

Bu iki kaynak değişikliği diğer pek çok şey ile birlikte 1.1 güncellemesine eklendi ve şu anda QA ekibi tarafından test ediliyor. Düşüncelerinizi bekliyorum ama aynı zamanda tüm bu değerlerin son halinde olmadığını unutmayın. Düşünceleriniz ve fikirleriniz varsa ve iddialarınızı destekleyen bir kaynağınız varsa konunun altında ya da Discordda/forumlarda paylaşmaktan çekinmeyin.

Bunlar test edilirken ben ne mi yapıyorum? 1.2 güncellemesindeki dengeleme değişiklikleri üzerine çalışıyorum tabii ki! Forumlarda başka bir yerde de söylendiği gibi oyundaki ekilebilir toprakların dengesini değiştirmek için çalışıyorum. Bu değişiklikler potansiyel olarak dünya ekonomisini alt üst edeceği için, bununla olabildiğince erken çalışmaya başladım böylelikle dengelemek için bolca zamanımız olacak. Ayrıca 1.1’in çıkışıyla birlikte oyunculardan da dönüt alacağım ve diğer kaynakların de dengelemesiyle ilgileneceğim. Her zaman değiştirilecek birkaç şey vardır!

Ve bu günlükten bu kadar, neler yaptığımıza dair bu ufak perde arkasından sonra QA ekibinin dönütlerini okumaya döneceğim. Ardından ise 1.2 Güncellemesi için dengeleme değişiklikleri yapmaya devam edeceğim.

1.1 Güncellemesinin yıl bitmeden çıkması planlanıyor ve çoktan Kasımdayız yani genele bakarsanız o kadar da uzak değil. Haftaya güncellemedeki daha fazla değişiklikten bahsedeceğiz.

Yazar: Ali Alper Duman

Yayın Direktörü @ Strategyturk

Henüz yorumlanmamış.

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • FADYORYA: 1 ve 2. oyun epic gameste, 3. oyun steam'de olursa immortal empires olmuyor değil mi? üçünün de aynı platformda olması gerekiyor
  • Wandervals: 1.14 Sürümü için yama güncellemesine ihtiyacımız var.

KATEGORİLER

ARŞİV