Victoria 3 geliştirici günlüklerinde bu hafta oyunun 1.1 güncellemesine dair bilgiler paylaşılıyor.
Umarım güzel bir Perşembe geçiriyorsunuzdur! Bugün 1.1 güncellemesindeki değişikliklerden bahsetmeye devam edeceğiz, Moral dahil.
İlk olarak, neden morali değiştiriyoruz? Çıkış sonrası sıkça duyduğumuz dönütlerden birisi uzun, bitmek bilmeyen muharebeler izlemenin ve bu sırada bekleyen birliklerinizin yıpranmaya ölmesinin ne kadar sinir bozucu olduğuydu. Bu değişiklikler ile asıl amacımız muharebeleri kısaltmak, böylelikle sonucu belli olan muharebeler gereksiz yere uzamayacak ve cephe ilerleyebilecek. Bunun iyi yanlarından birisi, moral yenilenme hızı ve destek birliklerine sahip olmanız daha önemli bir unsur olacak.
Yeni sistemde, kaybeden tarafın moral hasarı olan taraf olmasındansa; iki taraftaki birlikler de her muharebe turunda moral hasarı alacak. Bu moral hasarı pek çok faktör ile değişebilecek, teknolojiler ve üretim metotları gibi. Buna ek olarak, daha fazla kayıp veren taraf daha fazla moral kaybedecek, bu da muharebede üstünlüğün hâlâ savaş sonucunu belirleyen ana faktör olmasını sağlayacak.
Birliklerin her gün kaybettiği moral miktarı Kışlalardaki / Askere Alım Merkezlerindeki ya da Gemi Üslerindeki organizasyon ya da gemi sınıfı üretim metoduna göre belirleniyor. Metodunuz ne kadar modern ise moral kaybınız da o kadar düşük oluyor. Ayrıca, milis birlikler artık normal tümenlerden ayrılar ve daha fazla moral hasarı alıyorlar.
Bu Ohiolu milisler günlük 15 adamlık bayağı yüksek bir moral kaybına sahip fakat bu oran Ulusal Milis etkisinden ötürü azalıyor. Moralleri bulundukları mevcut muharebede düşmandan fazla asker kaybettikleri için daha fazla düşüyor. Birlikteki tüm birimler zayiat ya da moral kaybı aracılığıyla kaybedildiğinde birlik muharebeden ayrılacak. Çatışma sona erdiğinde birlikleri yöneten Generalin Tecrübeli Diplomat özelliği moral artış hızını yükseltecek. Moral ayrıca askere alım merkezlerinden gelen yeni askerler ile de artabilir.
Etkiler birliklerinizin ne kadar moral kaybedeceğinde bir etken olabilir, İlk Yardım ve Saha Hastaneleri pozitif etkilerken, Bozulmuş İkmal Hatları ya da Dikkatsiz gibi general özellikleri kötü etkileyecektir. Ama alacağınız moral hasarı düşman birliklere göre de değişiklik gösterebilir, mesela Kuşatma Topçuları ya da Kimyasal Silah Uzmanları ya da Öfkeli gibi general özellikleri etken olabilir.
Muharebeler başladığında birlikler yaralı ya da morali düşük ise düşük öncelikli oluyorlar. Bu da belli bir muharebede birliklerinizin tamamını kullanamayacak olsanız da geride kalanlar sıradaki muharebe için hazırlanacak demek oluyor.
Hazırlanmak demişken, Maaş seviyelerinin çalışma şeklinde de birkaç değişiklik yaptık. Yüksek askeri maaşlar artık birlikler muharebede değilken daha hızlı moral yenilemelerini sağlıyor, zengin hükümetlerin parasal kaynaklarıyla düşmanına üstün gelmesine olanak sağlıyor, tabii bu konuda ısrarlı ve kayıplara hazır iseniz.
Düşmandan daha hızlı moral yenilemenin size açacağı maddi kayıplar uzun vadede avantajlı olabilir. Ayrıca Subaylarınıza ve Askerlerinize daha iyi bir yaşam standartı sağlayacak ve Silahlı Kuvvetlerinizde zamanla size sadık insanlar oluşmasına sebep olacak. Artan zenginlikleri iç politikada da güçlerini arttıracak, buna da dikkat etseniz iyi olur.
Bu 1.1’de gelecek hükümet ve askeri maaş değişikliklerinin tamamı değil. Bu özellikler bir İlgi Grubunun kabul oranını anında değiştirebilmenize olanak sağlıyordu, bu 1.1 ile birlikte biraz zayıflatıldı ve artık kabul oranı değişiklikleri beş seviye için -2/-1/0/+1/+2 şeklinde değişiyor. Tabii maaşları arttırmak ya da azaltmak hâlâ mevzubahis grubun alım gücünü etkilemesi üzerinden kabul oranı arttırabiliyor ya da azaltabiliyor ve böylelikle yaşam standardı etkisiyle birlikte radikallere ya da sadakatçilere yol açabiliyor.
Yüksek ya da düşük askeri maaşlar ordunuzun insanların gözündeki gücünü de etkiliyor ve barış sırasında Prestiji etkiliyor. Düşük askeri maaşlar binalarınızın askeri eğitim süresini etkiliyor, yani böylelikle savaştan ötürü zarar görmüş birliklerinizin ne kadar sürede yenileneceğini belirliyor. Özetlemek gerekirse düşük hükümet maaşları doğrudan prestijinizi etkilerken yüksek maaşlar fazladan otorite sağlıyor.
Son olarak, ilk 1.1 günlüğünde bahsettiğimiz Meşruiyet seviyelerine tekrar değinmek istiyorum. Mevcut Meşruiyet sistemindeki sürekli şikayet edilen şey çoğu demokratik sistemde, iki partiden oluşan koalisyonlar pek bir zarara sebep olmamasıydı, bu partiler birbirine tamamen zıt olsa bile. Bir açıdan baktığınızda bu olması gerektiği şekilde çalışıyordu, çünkü Meşruiyetten (bu durumda popülerlik) ve yeni Yasalar çıkarmaktan (çünkü iki parti arasındaki ideolojik zıtlıklar yeni yasaların çıkmasını zorlaştırmalı) feragat ediyorsunuz. Ama aynı zamanda tamamen yanlış geliyordu çünkü birbiriyle tamamen uyumsuz iki partinin oldukça işlevli bir hükümette bir araya gelmesi imkan dışıydı, değişiklik yapmaya çalışmadıkları sürece tabii.
Buna karşılık olarak hükümet boyutundan kaynaklanan Meşruiyet kaybını ideolojik uyumsuzluk ile alakalı olacak şekilde değiştirdik. Hükümete bir parti ya da ilgi grubu eklemek birbiriyle çatışan ideolojilere göre (Yasalar üzerindeki duruşlarına göre belirleniyor) bir Meşruiyet kaybına sebep oluyor. Bu da birbiriyle uyumlu ve güçlü olan hükümetler kurulmasına teşvik ediyor. Bu değişiklik hakkındaki düşüncelerinizi 1.1 güncellemesi çıktıktan hemen sonra bekliyoruz!
Büyük Britanya’daki nüfuzun ve oyların çoğunluğuna sahip olsa da Toriler ve Whigler arasındaki şeytani ittifak bir hükümet kurmak için fazla abes. Hâlâ böyle bir hükümet kurabilirsiniz fakat bunun size açacağı sorunlar o kadar fazla ki bu kadar düşük Meşruiyet ile hiçbir yasa geçirmeniz mümkün değil.
Bu ve geçtiğimiz iki günlükteki değişiklikler yeni güncelleme ile göreceklerinizin sadece çok az bir kısmı. Bu değişiklikler en göze çarpanlar olabilir fakat pek göze çarpmayan geliştirmeler ve hata düzeltmeleri de yapıldı. Haftaya tüm değişikliklere değineceğiz! O zamana kadar görüşürüz!