Victoria 3: 1.1 Güncellemesinde Nüfus İhtiyaçları ve Meşruiyet

Victoria 3 geliştirici günlüklerinde bu hafta oyunun 1.1 güncellemesine dair bilgiler paylaşılıyor.

Victoria 3’ün çıkışı sonrası kaleme alınan ikinci geliştirici günlüğüne hoş geldiniz. Bugün sizlere çıkış sonrası ilk ana güncellememizden bahsedeceğiz, bu ana güncellemenin yıl sonuna kadar çıkmasını hedefliyoruz. 1.1 güncellemesinde hata giderimlerine, dengelemelere, yapay zeka geliştirmelerine ve arayüz geliştirmelerine odaklanacağız. Bir sonraki güncellememiz olan 1.2 güncellemesinde özellikle savaş ve diplomasi mekaniklerinde bir önceki günlükte bahsettiğimiz planlarımızdan izler görmeye başlayacaksınız.

Yaptığımız değişikliklerden birisi tekil nüfus arayüzüne yönelikti, burada nüfus ihtiyaçlarını daha iyi göstermeyi amaçladık. Genel özetin yanı sıra artık Ekonomi ve Tüketim için ayrı sekmeler bulunuyor, Ekonomi sekmesinde nüfusun gelirini ve harcamalarını görebiliyor, en yüksek 5 Mal harcamasını inceleyebiliyorsunuz. Tüketim sekmesinde ise tüm harcamaları, Eyalet ve Pazar bazlı fiyatlar incelenebiliyor. Nüfus ihtiyaçlarında ek geliştirmeler yaparak nüfusunuzun taleplerini daha iyi görebilmenizi sağlayacağız.

DD65_1.png  DD65_2.png

Önemli değişikliklerimizden bir diğeri Meşruiyet mekaniğiyle alakalıydı. Victoria 3’ün siyaset mekaniklerine dair sıklıkla denk geldiğimiz eleştirilerden birisi meşruiyetin etkisinin çok az olduğuna yönelikti, aynı şekilde seçimler çok ciddi bir etki yaratmıyordu. Meşruiyet halen 0 ila 100 arasında bir sayı olsa da, artık farklı etkilere sahip 5 kategoriye ayrılıyor. Bu etkilerin bir kısmı sadece hangi aşamada olduğunuza göre değil, sahip olunan spesifik değere göre de değişim gösteriyor.

  • 0-24: Gayrimeşru Hükümet: Hükümet ülkedeki neredeyse herkes tarafından gayrimeşru görülmektedir. Bu aşamada olduğunuzda tüm muhalefet çıkar gruplarının onay seviyesi düşer, yasa geçirmeniz imkansızlaşır, Meşruiyet seviyeniz ne kadar düşükse o kadar şiddetli bir şekilde radikallerin sayısı artar.
  • 24-49: Kabul Edilemez Hükümet: Hükümet ülkenin önemli bir kesimi tarafından kabul görmemektedir. Yasa geçirilebilir fakat muhalefet çıkar grupları onaylamaz ve zaman içerisinde radikallerin sayısı artar.
  • 50-74: Tartışmalı Hükümet: Hükümetin temeli sallantıdadır, muhalefet çıkar gruplarının onay seviyesi normalin altında olmakla beraber herhangi bir ciddi olumsuz etki yoktur.
  • 75-89: Meşru Hükümet: Hükümet meşru görülür, zaman içerisinde Sadakatçilerin sayısı artar, bu artış Meşruiyetin spesifik değerine göre değişiklik gösterir.
  • 89-100: Adil Hükümet: Hükümetin meşruiyeti tartışmaya kapalıdır, zaman içerisinde Sadakatçilerin sayısının artmasının yanı sıra, yeni yasa çıkartmak için beklenmesi gereken süre normalin yarısıdır.

Demokrasilerde meşruiyet kazanma yollarında değişiklikler yaptık, hükümetin oy oranı artık meşruiyette direkt bir etkiye sahip, bu etkinin oranı yasalara göre değişiklik gösteriyor, daha kısıtlayıcı yasalarda Nüfuz halen oy oranından daha önemliyken, nüfusun daha demokratik haklara sahip olması, hele ki Evrensel Oy Hakkına sahip olunması hükümetlerin yeterli oya sahip olmadıkça meşru görülmesini imkansız kılıyor.

DD65_3.png

Nüfuz olarak en güçlü parti olsalar da, Whigler son seçimde oyların sadece %47’sini almış olmaları sebebiyle meşru görülmüyorlar.

Son olarak Din ve Devlet ile Vatandaşlık yasalarında bazı dengelemeler yaptık. Daha önceleri bu yasaları dengelerken yegane kaygımız daha az hoşgörülü olan yasaların daha fazla Otorite sağlaması şeklindeydi, ancak bu durum pek dengeli olmadığı için bir ülkenin nüfusunun belli bir kısmını dışlamak isteyebilmesine yönelik bir sebep yaratmıyordu. Bu sorunu ortadan kaldırmak için, Yaşam Standartı düşüşünün Radikalleri arttırma etkisini, Yaşam Standartı yükselişinin Sadakatçi arttırma etkisinden daha yüksek olmasını sağladık, daha kısıtlayıcı yasalara sahip olunması nüfusun kabul edilen kısmında Sadakatçi artışını ve Radikal düşüşünü hızlandırıyor, kültürel ve dini hoşgörünüz ne kadar darsa, bu hoşgörüye layık kesim üzerindeki etki daha güçlü oluyor.

DD65_4.png

Bu günlük bizden bu kadar, önümüzdeki hafta 1.1 güncellemesinden bahsetmeye devam edeceğiz. 1.1 güncellemesinin bu yılın sonuna kadar çıkmasını planlıyoruz. Ek olarak oyun sonu performans geliştirmeleri ve bazı hata giderimleri içeren 1.0.6 güncellemesini önümüzdeki hafta çıkartmış olmayı umuyoruz.

Yazar: Cem Kaya

Henüz yorumlanmamış.

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • FADYORYA: 1 ve 2. oyun epic gameste, 3. oyun steam'de olursa immortal empires olmuyor değil mi? üçünün de aynı platformda olması gerekiyor
  • Wandervals: 1.14 Sürümü için yama güncellemesine ihtiyacımız var.

KATEGORİLER

ARŞİV