Total War tarafından paylaşılan bu yazıda 1.1 yamasına dair bilgiler veriliyor.
Herkese merhabalar, bu yazıda önümüzdeki ayın başlarında çıkartmayı planladığımız ilk oynanış güncellemesine dair bilgiler paylaşacağız. Bu güncelleme Warhammer III için hata giderimleri, denge değişiklikleri ve topluluk tarafından tartışılan mekaniklerde ayarlamalar içeren ilk güncelleme olacak. Bugün bu değişikliklerden bahsedecek, Creative Assembly’deki kısa vadeli planlarımızdan bahsedip, uzun vadeli yol haritamıza dair bilgiler paylaşacağız.
İlk Olarak…
Birleşik Warhammer haritası (Immortal Empires), Kan Eklentisi veya diğer DLC’lere dair bilgi beklentisi içerisindeyseniz, bugün bunlara dair bilgi paylaşmayacağız. Bunların topluluk için öneminin farkındayız fakat şu anda oyuna yaklaşımımız tamamen üzerine katlar çıkabileceğimiz zemini sağlamlaştırma şeklinde. Yeni bir içerik eklemeden evvel oyunu tam anlamıyla toparladığımıza emin olmamız gerekiyor, bu sebeple hem Immortal Empires için hem de Kan Eklentisi için çıkış zamanlaması değerlendirmeleri yapıyoruz.
Zamanı geldiğinde yeni içerikleri tanıtmak için ayrı yazılar kaleme alacağız.
1.1 Güncellemesi
1.1 güncellemesi oyunun ilk büyük güncellemesi olacak, şu anda önümüzdeki ayın başlarında çıkmasını planlıyoruz. Sizlerden gelen yorumlar neticesinde birçok farklı alanda değişiklikler söz konusu, aşağıda bunlardan bazılarını görebilirsiniz:
Kaos Diyarları
Kaos diyarları, topluluk tarafından en fazla tartışılan konuların başında geliyor. Bu güncellemeyle birlikte bazı denge değişiklikleri yapıyoruz:
- Negatif diyar özelliklerinin etkisi yaklaşık %50 oranında azaltıldı.
- Daemon Efsanevi Lordları artık koruyucu tanrılarının negatif özelliklerinden etkilenmiyor.
- Kaos Diyarları tarafından kazanılan özellikler, Efsanevi Lord bu diyarda survival muharebesi kazandığında siliniyor.
- Oyuncu, Forge of Souls’ta yapay zeka lorda mani olduğunda ruhları artık kaybediliyor ve baştan başlamaları gerekiyor.
- “Koruma” bina zinciri artık inşa edildikleri bölgelerde rift oluşumunu önlemek için kullanılabiliyor.
- Ruh kazanımının ödüllerine, kısıtlı süreliğine geçerli ek bonuslar eklendi.
Bu değişikliklerle Ruh yarışını daha yavaş hale getirip, muharebe alanına daha farklı bir şekilde yaklaşabilmenizi sağlamayı hedefliyoruz. Gelecekte bu noktada bazı ek değişikliklerimiz olabilir fakat öncelikle 1.1’in oyuna etkisini görmek istiyoruz.
İkmal Hatları
Topluluk tarafından raporlanan hususlardan birisi, orduları terhis ettikten sonra İkmal Hatları mekaniğinin maliyetinin yenilenmemesiydi. 1.1 ile birlikte bu hatayı ortadan kaldırdık.
Piyade Duyarlılığı
Sıklıkla dile getirilen bir diğer konu, piyadelerin muharebe alanında manevra ve emirlerinize verdiği tepkilerin gecikmesiyle ilgiliydi. Muharebelerin yaklaşık olarak WARHAMMER II’deki gibi hissettirmesi için bazı değişikliklerde bulunduk, bunların yanı sıra özellikle muharebelerde yapay zeka davranışlarına dair bazı çalışmalar yapmaya devam ediyoruz.
Irk Dengesi
Daha önce de bahsettiğimiz üzere, hem sizlerden gelen yorumlar hem de ırkların kazanma oranlarına bakarak çeşitli denge değişiklikleri yapıyoruz. Bir ırkın ne kadar güçlü görüldüğüyle, gerçekte ne kadar güçlü olduğu arasındaki ayrım da önem sarfediyor. Bazı güçlendirmeler ve bazı zayıflatmalarla güzel bir denge sağlamayı umuyoruz.
Örnek vermek gerekirse, aşağıda Ranked ve Domination maçlarındaki kazanma oranları bulunuyor:
Aşağıda denge ekibinin, 1.1’de yaptığı değişikliklere yaklaşım biçimini inceleyebilirsiniz:
- Ogre Krallıkları, hem ranked maçlarda hem de turnuvalarda çok güçlü olduğu görülüyor. Hem topluluktan gelen yorumlar hem de kendi verilerimiz doğrultusunda bazı birimlerde denge değişiklikleri yapacağız.
- Büyük Cathay, açık ara en zayıf ırk. Cathay’ın kalabalık ordularla büyük muharebelerde daha etkili olduğunu görüyoruz, bu sebeple Domination modunda başlangıç ordularının boyutunu arttırma kararı aldık. Bu değişikliğin Cathay’ın performansını nasıl etkileyeceğini takip edeceğiz.
- Kislev Ranked maçlarda zayıf kalsa da, turnuvalarda oldukça başarılı görünüyor. Öne çıkan bazı birimler var, diğer değişikliklerle birlikte bu birimlere dokunuşlar yapabiliriz.
- Nurgle Ranked maçlarda iyi olmasına rağmen turnuvalarda zayıf görünüyor. Buna ek olarak Nurgle birimlerinin fazla yavaş olması, menzilli ateş gücüne sahip kalabalık ordulara karşı onları kolay yem haline getiriyor, birçok Nurgle birimi yakın dövüş odaklı olduğu için muharebeye giremeden imha edildiklerini görüyoruz.
- 1.1 ile birlikte, taarruz, destekleme ve çarpışma gibi alanlarda hata giderimlerimiz olacak. Nasıl bir etkiye sahip olacağını bilmeden Slaanesh birimlerine dokunmak istemiyoruz, bu sebeple yakından takip edip gelecekte bazı değişiklikler yapabiliriz.
- Khorne’un durumundan memnunuz, yine de yakından takip ediyoruz.
Hata Giderimleri
Çıkan her güncellemeyle birlikte elimizden geldiğince çok hata gideriminde bulunmaya çalışıyoruz. Eğer bir aksilik olmazsa (her şey testlerden geçip, herhangi bir yan etkiye sahip olmadığından emin olunursa) aşağıda listenenler dahil olmak üzere çok sayıda hatayı gidermiş durumdayız:
- Alt Tab Oyun Çökmesi: Önümüzdeki hafta Steam üzerinden beta çıkartacağız, başarılı olup olmadığını görüp 1.1 güncellemesine ekleyeceğiz.
- Slaanesh’in Hediyesi: Everlasing Gift ile Gift of Slaanesh arasındaki ikilem 1.1 ile birlikte giderilecek.
- Devingard Kalesi Muharebesinden sonraki Prologue’un Kapanmaması: 1.1 ile birlikte giderildi.
- Yuri’yi kaybettikten sonra turu geçmenin oyunu kilitlemesi: 1.1 ile birlikte giderildi.
- Çökme Problemleri: Hem sizden gelen raporlar hem de destek ekibinin çalışmaları doğrultusunda çok sayıda çökme problemi giderildi.
- Shadow Shroud: Belakors’un Shadow Shroud özelliği artık kendine has özelliğiyle bağlantılı.
- “Corrupted By”: Ülkeler artık bölgelerinde destekledikleri yozlaşma üstün olduğunda negatif “yozlaşma” özelliklerinden kurtuluyorlar.
- Başarım Hataları: Başarımların yanlış şekillerde elde edilmesinden, hiçbir şekilde elde edilememesine kadar çok sayıda hata giderimi.
- ve daha fazlası…
Yukarıda gördükleriniz listenin tamamı değil, arkaplanda çok sayıda değişiklikliğimiz, henüz size bahsetmeden evvel doğrulamak istediğimiz çalışmalar var. 1.1 güncellemesi çıktığında sizlerle yama notlarını paylaşmış olacağız.
Assembly Kit
1.1 güncellemesiyle birlikte mod yöneticisi ve Workshop desteği oyuna eklenecek. Önümüzdeki aylar ve yıllar boyunca Assembly Kit’te geliştirmleerde bulunmaya devam edeceğiz.
1.1’den Sonrası
1.1 sadece bir başlangıç, daha önceki yazılarımızda da bahsettiğimiz üzere şu anda teknik pürüzleri ortadan kaldırmayı, oyunun istikrarını ve performansını güçlendirmeyi hedefliyoruz. Bunlar sayesinde WARHAMMER III için güçlü bir zemin oluşturacağız, ardından bu zeminin üstüne yeni içerikler, yeni ırklar, yeni modlar ekleyeceğiz.
Tıpkı WARHAMMER II gibi, büyük içerik çıkışlarını düzenli oyun güncellemeleriyle eş zamanlı bir şekilde yapacağız. Bunların yanı sıra anahtar DLC çıkışlarından bağımsız olarak büyük güncellemelerle oyunu WARHAMMER II’nin daha ötesine taşıyacağız.
Birçoğunuzun uzun vadeli bir yol haritası beklediğinin farkındayız. 1.1 güncellemesinin ardından bu yıl için planlarımızdan daha net bir şekilde bahsedebileceğiz. Şu anda WARHAMMER III’teki çalışmalarla gelecek projeler arasında bir dönüşüm dönemindeyiz, gelecekte “neyin”, “ne zaman” geleceğine dair bilgiler paylaşacağız.
WARHAMMER III’ün gerçek potansiyeline ulaşmasında destekleriniz için tekrar teşekkürler. Henüz katedeceğimiz uzun bir yol var fakat varmamız gereken yere varacağımıza inancımız sonsuz. Oyuna dair fikirlerini paylaşan, samimi bir şekilde eleştiriler yönelten, hatalar raporlayan, oyunda sorunlar yaşayan diğer oyunculara yardım eden herkese teşekkürler. Sizler bu topluluğun kalbini oluşturuyorsunuz ve oyunu geliştirmeye devam ederken en büyük hayranınız biziz.