Total War: Warhammer 2 – Fort Fever

w2_gunluk.jpg

Bu yazıda Total War: Warhammer II için gelen “Empire’s Old World” güncellemesi ile birlikte bedavaya verilecek olan yeni bir özelliğin yapılış aşamalarından bahsediliyor.

Kaleler Total War: Warhammer II’deki mevcut kuşatma mekaniklerinin üzerine kurulmuş olan ve yalnızca Mortal Empires’a özel yeni bir yerleşim çeşidi. Kaleler, yüce ve soylu İmparatorluk için bir sınır savunması işlevi görüyor ve İmparatorluk sınırlarındaki çeşitli kilit noktalarda bulunuyor.

Kaleler, genellikle dağ geçitleri ve diğer kilit noktalarda bulunan yüksek savunulabilirliğe sahip yerlerdir. Kaleler, içerisinde güçlü bir garnizon barındırır ve kaleyi elinde tutan tarafa birçok savunma avantajı sağlayan bir savaş haritasına sahiptir.

Birinci Aşama: Kağıt-Kalem ve Planlama

Yeni bir harita tasarlarken ilk adım haritanın nasıl olmasını istediğimize karar verip denemeler yapmaktır.

Bu durum, diğer savaş haritalarına göz atarak oynanışı daha eğlenceli ve çekici kılmak üzere tasarımlarını geliştirebileceğimiz bazı noktalar yakalamamız gerektiği anlamına geliyor.

Örnek olarak kalenin içinin yada sur duvarlarının görsel derinliğini artırmamız gerektiğini hissediyorsak her yeni haritayı, duvarları vs. işleri biraz daha ilginç hale getirmek ve alanı uygun şekilde kullanmak üzere surlarda yapılan ilk savaştan sonra da birçok katman ve etkileşim alanlarını sağlamak için ortak bir çaba gösteriyoruz. Bunu yapmada kullandığımız yollardan biri surlar aşıldığında ordunuzun geri çekilebileceği fazladan savunma hatları eklemek.

Bu düşünceleri göz önünde bulundurarak tasarımcı, bir diyagram oluşturma yazılımı olan Microsoft Visio’da (veya çok ileri teknoloji kalem ve kağıtla) haritanın oynanışının nasıl olması ve nasıl hissettirmesi gerektiğini göz önünde bulundurarak nasıl görünmesi gerektiğine dair kabaca bir plan yaratır. Aşağıdaki ilk tasarımda bile tasarımcının aklında, tüfekleri ve topçuları sabitlemek için yükseltilmiş platformların yanı sıra, ortada açık bir alana ve mükemmel boğum noktaları olarak işlev yapan merdivenlere sahip olan çok katmanlı bir harita olduğunu görebilirsiniz.

Oynanışı geliştirme hususunda düşünmenin yanısıra Kalelerin evrene de uygun olmasını istiyoruz. Bu yüzden tasarımlar İmparatorluğun kuvvetleri olan silahlara ve atlılara dayanıyor olmalı. Bu durum haritanın, menzilli birimlere öldürme alanları sağlayacak dar koridorlar ve atlı hücumuna uygun geniş açık alanlara sahip olması gerektiği anlamına geliyor (Ve haritada her ikisinden de bolca olduğunu söylemekten mutluluk duyuyorum).

İkinci Aşama: Savaşma ve Düzeltme

İlk tasarım bittikten sonra tasarımcımız, arazi editör programımız olan Terry üzerinden, binalar ve dekorlar gibi detaylar barındırmayan haritanın ilk versiyonunu oluşturuyor. Ardından harita kalite kontrol ekibine veriliyor ve bu ekip şevkle birbirlerine karşı oynayarak haritayı test ediyorlar.

Ardından deneyenler oynanışı nasıl bulduklarını ve nelerin değiştirilebileceği yada oynanışı daha eğlenceli kılmak için nelerin geliştirilebileceği yönündeki geri dönüşlerini tasarımcıya aktarıyorlar. Ardından tasarımı grafikçilere aktarıyoruz ve onlar da kabaca bina yerleştirmelerini ve dekorların ilk hallerini içeren yeni bir harita versiyonu oluşturuyorlar.

Helmgart_WIP-1366x888.jpg

Üçüncü Aşama: Güzelleştirme ve Yerleştirme

Son aşama, her şeyin bir araya gelmeye ve haritanın güzel görünmeye başladığı aşama. Test aşaması bittikten ve tasarım sonlandıktan sonra yetenekli grafikçilerimiz savaş alanını söz konusu fraksiyona uygun hale getirmek üzere çalışıyorlar.

Söz konusu fraksiyon İmparatorluk olduğunda özel olarak Karl ile yoldaşlarına ait olan sancaklar, kamp yerleri, heykeller ve daha fazlası ekleniyor. Her söz söylendiğinde ve her iş yapıldığında; güzel görünen, silahlı hatlarına, kuşatma silahlarına ve ağır zırhlı savunmacılara uygun çok katmanlı bir kale ortaya çıkıyor.

Helmgart_Final-1366x768.jpg

Ve bu baylar-bayanlar Karl’ın düşmanlarının cesetleri ile doldurmanız üzere yapılan haritaları nasıl yaptığımızın açıklamasıdır.

Yazar: Emre Aytaç

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • Furkan: Yüzdelik olarak ne kadar yol aldınız acaba?
  • Yılmaz: 1.3.2 yaması ne zaman çıkar

KATEGORİLER

ARŞİV