Total War: Three Kingdoms’ta Sekiz Prens Sekiz Çizim

Dev-Diary-Sima-Yue-Banner-1024x230.jpg
Total War tarafından kaleme alınan bu geliştirici günlüğünde THREE KINGDOMS’taki karakter çizimlerine dair bilgiler veriliyor.

Total War: THREE KINGDOMS için kaleme alınan ilk geliştirici günlüğüne hoş geldiniz. Bu geliştirici günlüklerinde neyi nasıl yaptığımız konusunda sizlere bilgiler verecek, hem tarihi hem de fantastik unsurlara onları fethedebilmeniz için nasıl hayat verdiğimizi anlatacağız. Belki ara ara gelecekteki içeriklere dair de bilgiler paylaşabiliriz…

Bu günlükte sizlere çizim ekibimizin 14. yüzyıldan kalma romanların sayfalarındaki karakterleri oyuna aktarma aşamamızdan bahsedeceğiz. Bu karakterlerin her biri Photoshop’ta çiziliyor ve her birinin tamamlanması yaklaşık 8 gün sürüyor (Eight Princes dahil THREE KINGDOMS’taki tüm karakterleri hesaba katarsanız sadece bu iş 73 hafta istiyor.) Bu yazıda aynı zamanda sizlere Sekiz Prens’ten biri olan Sima Yue’nin nihai çizimini tanıtacağız.

İlk Aşama: Şekiller ve Öneriler

Uzun süren bu çalışmanın ilk aşamasını çizim ekibimizin tasarımcılarla birlikte oturup karakter üzerine konuşması oluşturuyor. Bu sohbet esnasında genel görünümlerinden tutun da, o karakterin taşıyacağı aksesuarlara, kişiliğine ve tavrına yönelik konulara değiniliyor. Bunun ardından çizer bu kişiye dair referans olarak kullanabileceği materyallerin araştırmasını yapıyor.

Yeterli ilhamın biriktirilmesinin ardından karakterin basit bir çizimi oluşturuluyor, bu çizimde çizer karakter için bir renk şeması belirleyip karakterin bir savaşçı mı yoksa bir katip mi olduğunu yansıtmaya çalışıp, belli bir ‘ilk izlenim’ oluşturuyor. Ardından çizim tamamlanmasıyla birlikte çizim ekibinin geri kalanına, tasarımcılara ve 3D modelleme ekibinin şefine gösteriliyor, yapılan önerilere göre ufak değişiklikler yapıldıktan sonra herkesin tamam vermesiyle birlikte asıl işe geçiliyor…

blockups_Sima_Yue.jpg

İkinci Aşama: Konsept Çizimi ve İletişim

Asıl eğlence burada başlıyor, konsept çizerlerimiz ellerindeki detaylarla karakterin özelliklerini yansıtacak bir konsept çizimi oluşturuyor. Bu kademede karakterin yüzü, genel silüeti ve pozu önem sarfediyor. Bu raddede materyalleri farkedilebilir ve anlaşılabilir kılmak da bu karakterlerin ekranınızda hayat bulmalarını sağlamak için oldukça önemli.

Simayue_Concept.jpg

Sima_Yue_details_without_re-use.jpg

Üçüncü Aşama: Portreler ve Poligonlar

Diğer çizerler, 3D şefi ve sanat direktörünün de onayını aldıktan sonra final portresine ve final oyun içi modellemesine geçiyoruz.

Bu kısım oldukça basit, konsept çizerimiz her materyali, deseni ve aksesuarı ayrı bir şekilde not ediyor. Bu esnada aksesuarların giysiye nasıl takıldığı veya giysinin genel olarak nasıl görünmesi gerektiğine dair de notlar bırakıyor. Bu bilgileri edinen 3D çizeri ortaya 3D bir sürüm çıkarıyor, işin bu noktasından bir başka geliştirici günlüğünde daha ayrıntılı bahsedeceğiz.

Model oluşturulurken nihai çizimler genellikle konsepti çizen kişiyle aynı kişi tarafından elle çiziliyor. Bu noktada konsept çizeriyle 3D çizerin sürekli iletişim halinde olması, bu çizimler arasında farklılıkların olmamasını sağlamak için önemli – tam olarak da bu sebepten ofiste yanyana oturuyorlar. Her karakter için oyundaki tavrına göre değişiklik gösteren 3 farklı çizim yapılıyor: mutlu, mutsuz ve normal.

Illu.jpg

Bir sonraki geliştirici günlüğünde WARHAMMER hayranlarına sevgi göstereceğiz – takipte kalın!

Yazar: Ali Alper Duman

Yayın Direktörü @ Strategyturk

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • Furkan: Yüzdelik olarak ne kadar yol aldınız acaba?
  • Yılmaz: 1.3.2 yaması ne zaman çıkar

KATEGORİLER

ARŞİV