Total War: THREE KINGDOMS’ta 1.7.0 Yaması

a.jpg

Total War: Three Kingdoms için 1.7.0 yaması Fates Divided eklentisi ile birlikte geliyor.

1.7.0 yaması ve ücretsiz eklenti içeriği

  • İmparatorluk entrikaları ve İmparator değişimi.
  • Cao Cao için fraksiyon entrika mekaniği
  • Yuan Shao için komutan silahlığı mekaniği
  • Yeni fraksiyon konseyi
  • Yeni genişletilmiş fraksiyon seviyeleri
  • Yeni efsanevi karakterler
  • Bir dizi bug düzeltilmesi

İmparatorluk Entrikası

Yeni imparatorluk entrikası mekanikleri İmparator tarafından Han dahilindeki her bir fraksiyonun ilişkisi ile belirleniyor. MS 197 yılı ile gelen bu mekanik İmparatorun 16 yaşında tahta çıkması ile başlıyor. Fates Divided kampanyasında Cao Cao kontrolündeki İmparator ile birinci turdan itibaren mekanik kullanılabilir hale geliyor.

İmparatorluk entrika mekaniği, her fraksiyonun bir imparatorluk iyilik puanı kazandığını takip ediyor ve bu da İmparatorun o fraksiyonu ne kadar sevdiğini ölçüyor. İyiliği yüksek olan fraksiyonlar İmparatordan nimet kazanırken, düşük iyiliğe sahip gruplar Han Düşmanı ilan edilebilir veya imparatorluk yaptırımlarıyla karşı karşıya kalabilir.

İmparator, imparatorluk sarayında hakimiyet kurarken, hak ettiğini düşündüğü fraksiyonlara görevler, yaptırımlar ve yardımlar dağıtacak. Bunların her biri, her seferinde küçük bir şansa sahip olan eventler halinde gerçekleşecek. İyiliği yüksek olan fraksiyonlar, fraksiyonunuzun yiyeceği azaldığında İmparatorun 10 tur boyunca fraksiyonunuza bazı yiyecek malzemeleri göndereceği “İmparatorluk Gıda Rezervleri” gibi eventlere erişebilecek. İyiliği düşük olanlar, “İmparator Barış İstiyor” gibi olayları görebilecekler, ki bu bir event ile, eğer fraksiyonunuz imparatorluk ile arası iyi olan başka bir fraksiyonla savaş halinde ise, İmparator sizden on turda savaştığınız fraksiyon ile barış yapmanızı talep etmiş olacak. Tüm Han fraksiyonları, “Müttefiklerimizin Savunması” gibi eventleri içeren “Han’ın Görevi” isimli eventlere de erişebilecek. Bu event ile, imparatorluk ile iyi geçinen bir fraksiyonun topraklarında düşman ordusu varsa, İmparator sizden düşman ordusuna saldırmanızı ve yenmenizi isteyecek.

Mevcut koruyucuyu (İmparatorun kontrolüne sahip olan fraksiyon lideri) destekleyen savaş lordları, aktif olarak Han’ın düşmanına karşı çabalayacak, ancak koruyuculuğu önemsemeyenler İmparatorun kararlarını görmezden gelebilirler. Koruyucunun bakış açısı çok azalırsa, İmparatorun kontrolünü kaybedecekler.


İmparator

Ayrıca oyun sonu için Han mekaniğine bir bonus yenilik daha ekledik. İmparatoru kontrol eden fraksiyon maksimum prestije (İmparator seviyesine) ulaştığında İmparatora haklarını geri verebilecek. Böylece mevcut karakter fraksiyon lideri seviyesinden çekilecek ve Liu Xie yeni fraksiyon lideri olacak. İmparator olduğu için savaşa katılamadığından yeni özel 2D sanat çalışması ve yeni bir yetenek ağacına sahip olacak. Han’ı devirmek isterlerse, oyuncu ayrıca orijinal fraksiyon liderini daha önce olduğu gibi İmparator olarak belirleyebilecek.


Cao Cao Entrika Mekaniği

Entrikalar Cao Cao’nun fraksiyonu için değişen dünyayı manipüle etmek isteyen oyuncular adına gayet yeni ve güçlü bir mekanik. Oyuncu entrikalar düzenleyerek kampanyaya ince dokunuşlar yapabilecek. Misal oyuncu diğer fraksiyonların Cao Cao’nun düşmanlarına karşı bakış açılarını değişebilecek veya kaybedilen bir savaşı kazanmak üzere değişikliklere sebep olabilecek.

Bunu sağlamak için fraksiyon lideri casus ağını kullanarak piyonları olarak gördüğü bireylere erişim sağlayacak ve kampanya haritasındaki herhangi bir fraksiyona entrika mesajını gönderebilecek. Piyonların sayısı müsait casus slotları ile alakalı olacak ve fraksiyon bunları artırabilecek. Entrika sonuca ulaştığında piyon yeni bir dolap çevirmek üzere müsait hale gelmiş olacak.

Cao Cao’nun güvenilirlik kaynağı da genişletildi ve artık diplomasi alanındaki tüm anlaşmalarda kullanılabilir. Böylece, manipülasyon için çok daha güçlü bir hale geldi. Güvenilirlik artık dikkatli planlamayla da kazanılabilir ve harcanabilir.
Entrikalar ve yenilenen güvenilirlik sistemi Cao Cao’nun tüm başlangıç yıllarında kullanılabilir olacak.


Yuan Shao’nun Komutan Silahlığı Mekaniği

Komutan Silahlığı, Yuan Shao’nun fraksiyonu için komutanlarını yetiştirmesi üzerine kurulan yeni bir mekanik. Bu mekaniğin amacı kaptanları daha benzersiz hale getirmek. Komutanlar, yüksek derecede özelleştirilebilir yeteneklere sahip, ancak karakterlerin bireyselliği pek yok. Oyuncu, kampanya boyunca soy oluşturabilir ve bu, komutanlar için bonus satın almak için kullanılabilir. Her komutanın kendi silahlığı var ve bunlar, oyuncuya ordularının askeri potansiyelini hızla genişletme yollarını veriyor. Mevcut bonuslardan bazıları, tüm okçular için alevli okları, tüm savaşlarda pusu savaşları olarak savaşma becerisini veya birimlerin ana değerlerini normal seviyelerin üzerinde artırmayı içeriyor.

Oyuncunun ayrıca komutanlar için bir dizi görevi var. Bunlar, kampanya boyunca komutanların performansını kademeli olarak artıran görevler olacak. Bu özelliğin bir parçası olarak, oyunculara ordularındaki tüm komutanları yeniden adlandırma imkanı da tanıdık.


Yeni Fraksiyon Konseyi

Önceki fraksiyon konseyi özelliğimiz artık yok, onun yerine daha yeni ve daha parlak bir şey getirdik. Yeni fraksiyon konseyi, mahkemenizdeki karakterler tarafından yönlendirilen proaktif ve reaktif bir sistem. Her yıl konsey toplanacak ve her karakter kişilik özelliklerine göre en fazla 2 adet olmak üzere öneriler sunacak. Bu öneriler, kampanya haritasındaki mevcut duruma göre tetiklenecek ve konsey, oyuncunun karşılaşabileceği sorunları çözmeye yardımcı olmak amacıyla farklı seçenekler sunacak.

Oyuncu, karakter başına yılda bir öneriyi hayata geçirmeyi seçebilir olacak, bu da hemen bazı ilginç senaryolar ortaca çıkartacak. Bunlar artık görevleri tetiklemiyor, bunun yerine ekonomik odağınızı değiştirebilecek, kamu düzenini iyileştirebilecek, düşman topraklarında isyanları tetikleyebilecek ve hatta karakter deneyimine büyük bir destek sağlayabilecek bir öneriyi hayata geçiriyor.

Bu değişikliğin arkasındaki amacımız, saraydaki karakterlerin kendi fikirleri olan – bu fikirleri onay için liderlerine sunan şahıslar gibi hissettirmektir.


Geliştirilmiş Fraksiyon İlerleme Seviyeleri

Yeni genişletilmiş ilerleme seviye sistemiyle, ilerleme bonusları pasif bir bonustan aktif bir özelleştirme olayına dönüştürüldü. Oyuncu yeni bir ilerleme seviyesi kazandığında, atamalar, yöneticiler ve ticaret anlaşmaları gibi şeyler için kapasiteleri artırmak için harcanabilecek prestij puanları alacaklar. Bu özellikle, Han imparatorluk fraksiyonları kampanya haritasındaki istismarlarından elde ettikleri prestiji alıp uygun gördükleri alanda kendi güç üslerine yatırım yapmak için kullanabilirler.

Oyuncu bir kapasiteye belirli miktarlarda prestij puanı yatırdığında, belirlenen kilometre taşlarında yeni bonuslar da kazanacaktır. Bu, ulusunuzu kendi oyun tarzınıza göre uyarlamanıza olanak tanıyor – misal Cao Cao olarak oynayın ve casuslardan en iyi şekilde yararlanın veya Kong Rong ile çok sayıda ticaret yolu oluşturun.

Oyuncular, fraksiyonlarının ilerleme seviyesini ne zaman yükselteceklerini aktif olarak seçebilirler, ancak seçimler yapıldıktan sonra kalıcı olacaktır.


Yeni Efsanevi Karakterler

Görsel

Wen Chou

Wen Chou, Yuan Shao’nun komutasında korkulan bir süvari komutanıydı ve m.s. 200’deki çatışmalar sırasında Cao Cao ile savaşmak için gönderildi.
Wen Chou, Xiezhi Kükremesi yeteneği ile, savaş alanında öfkeye kapılıyor ve muazzam güce sahip efsanevi bir yaratık olan güçlü Xiezhi vücut buluyor. Bu zayıflatma etkinleştirilince, Wen Chou’nun kükremesi öyle bir güçle yayılıyor ki yakındaki düşmanların moral kaybediyor ve çok yakındaki askerleri öldürerek bir şok dalgası gönderiyor.
M.s. 190, 194 ve 200 başlangıç yıllarında kullanılabilecek.

Görsel

Yan Liang

Yan Liang, Yuan Shao’nun istihdamında şiddetli bir generaldi ve Cao Cao’nun emrinde hizmet ederken Guan Yu’ya karşı savaştı.
Güçlü İtme yeteneği ile atını mahmuzlayarak, çok sayıda insanı uçuran bir kuvvetle düşmanların arasına girer. Bu güçlendirme etkinleştirildiğinde, düşman birimlerinde teröre neden olur ve Yan Liang’ın hücumunun ağırlığını ve hasarını artırır.
M.s. 190, 194 ve 200 başlangıç yıllarında kullanılabilecek.

Görsel

Yuan Tan

Yuan Tan, Yuan Shao’nun en büyük oğluydu. M.s. 196’de Kong Rong ile, m.s. 200’de de Cao Cao’ya karşı savaştı. Halef olmasından dolayı küçük kardeşi Yuan Shang ile rekabet yaşadı.
Ailevi Çatışma yeteneği, Yuan Tan’ın aile birliklerini toplamasına izin verir. Başka bir Yuan Klanı sahadayken, ailevi bir rekabet, diğerini daha büyük başarılara itecektir. Bu pasif güçlendirme, hangi Yuan ailesi üyesi yeteneğe sahip olursa olsun, artan moral, yakın muharebe saldırı oranı ve yakın dövüş hasarı verir.
M.s. 190’de normal, 194 ve 200’de Yuan Shao’nun vasalı olan bir fraksiyon lideri olarak kullanılabilecek.

Görsel

Yuan Shang

Yuan Shang, Yuan Shao’nun en küçük oğluydu. Daha genç ve daha az askeri başarıya sahip olmasına rağmen, yakışıklılığından dolayı halâ ailesi tarafından tercih ediliyordu. Yuan Shao 202’de öldükten sonra babasının yerine geçti.
Yuan Shang da yukarıda bahsedilen Ailevi Çatışma yeteneğine sahip.
M.s. 190, 194 ve 200 başlangıç yıllarında kullanılabilecek.

Görsel

Zhang He

Zhang İlk önce isyancılara karşı savaşırken ünlenerek isim yaptı. Kısa bir süre Yuan Shao’ya hizmet etti, ancak Yuan Shao ile yaşadığı bazı anlaşmazlıklar sebebi ile Cao Cao’ya sığındı.
Zhang coğrafyayı çok iyi biliyor ve Coğrafi Ustalık yeteneği ile bunu kendi avantajına çevirebilir. Bu pasif güçlendirme, Zhang He’nin arazi cezalarını görmezden gelmesini sağlar ve ayrıca orman tespit menzilini artırır.
Han Fu’nun fraksiyonunda m.s. 182 ve 190 tarihlerinde, Yuan Shao’nun fraksiyonunda 194 ve 200 tarihlerinde kullanılabilecek.

Görsel

Yu Jin

Yu Jin, Cao Cao’nun komutasındaki seçkin bir komutandı. Yuan Shao’ya karşı olan çatışmada lider bir rol verildi ve düşmanlarını Yan Geçidi üzerinden saldırmasını engelledi.
Yu Jin’in Aşılamaz Kale yeteneği, onu savaş alanında hareketsiz bir duvar haline getirerek adamlarına çok daha büyük zorluklara karşı koyma konusunda ilham verir. Bu pasif yetenek, savunma savaşında ve sayıca üstün olduğunda sahadaki tüm birimler için bir savunma güçlendirmesi sağlar.
Han İmparatorluğu’nda m.s. 182 ve 190 tarihlerinde, Cao Cao fraksiyonunda 194 ve 200 tarihlerinde kullanılabilecek.

Görsel

Cao Ren

Cao Ren, Cao Cao’nun başka bir kuzeniydi ve ona bağlı bir askeri general olarak görev yaptı. Wei’nin oluşumunda önemli bir rol oynadı ve kuzeyin fethindeki başarılarından dolayı övgüler aldı.
Cao Ren’in Cennet Varlığı yeteneği, savaş meydanındaki en zorlu durumlarda bile adamları için bir umut kaynağı haline yaratıyor. Bu aktif güçlendirme, Cao Ren çevresindeki birimlerin moralini arttırır ve ayrıca yakındaki tüm birimleri ve kahramanları az miktarda iyileştirir.
M.s. 182, 190, 194 ve 200 yıllarında Cao Cao’nun fraksiyonunda kullanılabilir.

Görsel

Cao Pi

Cao Pi, Cao Cao ve Lady Bian’ın en büyük oğluydu. Babasının halefi olduktan sonra, Shu Han ve Wu’nun oluşumuna yol açan bir bildiri ile Wei krallığını kurdu.
M.s. 187’den 200 başlangıç tarihine kadar bir çocuk, ancak 203’de, Fates Divided’ın başlamasından üç yıl sonra yetişkin oluyor.

Görsel

Leydi Zhen

Leydi Zhen başlangıçta Yuan Shao’nun oğlu Yuan Xi’nin karısıydı. Yuan klanına karşı olan çatışma sırasında Cao Cao tarafından esir alındı ve daha sonra oğlu Cao Pi ile evlendirildi.
M.s. 199’da yetişkin oluyor ve sadece Fates Divided ile kullanılabilir.

Görsel

Fa Zheng

Fa Zheng, Liu Zhang’ın danışmanıydı ve stratejik zekası ile Zhuge Liang’ın takdirini kazandı. Liu Zhang’ın kurallarından memnun olmadığı için ustasına ihanet etti ve Liu Bei’ye sığındı.
Fa Zheng’in Alay yeteneği ile kahramana saldırıyor, gururlarını yaralıyor ve onları özüne kadar sarsmasına neden oluyor. Bu yetenek etkinleştirildiğinde, bir düşman kahramanı hedef alır ve yakın dövüş saldırı oranı ile birlikte düşman moralini düşürür ve az miktarda yetenek hasarı verir.
M.s. 194 ve 200 başlangıç yıllarında kullanılabilecek.


Ayrıca:

  • Savaş alanı, kampanya ve birimlerde dengelemeler,
  • Moral ve yorgunluk değişiklikleri,
  • Atlı ve okçu birim değişiklikleri,
  • Yetenek dengelemeleri,
  • Arayüz iyileştirmeleri,
  • Kampanya ve savaş alanını ilgilendiren 50 başlıkta bug düzeltilmesi yapılmıştır.

Not: Mekanik ve yetenek isimleri oyunun Türkçe dil seçeneğindeki kelimeler ile aynı olmayabilirler.

Yazar: Ali Alper Duman

Yayın Direktörü @ Strategyturk

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • Furkan: Yüzdelik olarak ne kadar yol aldınız acaba?
  • Yılmaz: 1.3.2 yaması ne zaman çıkar

KATEGORİLER

ARŞİV