Total War Saga Duyuruldu

total-war-saga-logo1-768x430.png

Total War Saga duyuruldu. Total War Saga’yı Total War’ın stand-alone spin-off oyun serisi olarak düşünmek mümkün. Bu oyunlar tarihi bir döneme değil, tarihi bir ana odaklanacaklar. Bu duyuru esnasında ilk Total War Saga oyununun direktörü Jack Lusted ile bir söyleşi gerçekleştirilmiş.

Bir oyunu “Total War Saga” oyunu yapan şey nedir?

Çıkarttığımız ana oyunlarda belli dönemlere odaklanıyoruz, örneğin Rome ve Empire oyunları buna örnek gösterilebilir. Ardından bu dönemin ardından gelen kişiliklerle ilgili oyunlarımız oluyor, örneğin Empire’dan sonra gelen Napoleon ve Rome’dan sonra gelen Attila buna örnek verilebilir. Ancak tarihte belli bir tarihi karakterle özdeşleşmek zorunda olmayan, oldukça ilginç anlar da mevcut. Bu anlar birkaç ay da sürebilir, 10-20 sene de sürebilir. Bu anlar özellikle daha dar bir coğrafi alanda da geçebiliyor.

Bu anları Total War oyunları için çok uygun buluyoruz. Bu kısa süreç içerisinde neredeyse her şey yaşanabilir, tarihin baştan şekillenmesine sebebiyet verecek şeyler yapabilirsiniz. Total War Saga bunun gibi anlık, epik hikayelere odaklanacak. Saga (destan) ismini seçmemizin sebebi de bu. Bu destanlarda olayları, karakterleri istediğimiz gibi ayrıntılı bir şekilde yansıtabileceğiz.

Total War Saga tıpkı diğer Total War oyunları gibi sıra tabanlı bir senaryoyla gerçek zamanlı muharebelerin kaynaştığı bir oyun olacak. Yüzlerce ve binlerce saat oynayabileceksiniz, ancak diğer Total War oyunlarından farklı bir şekilde tarihteki net bir ana odaklanacak.

Saga oyunları devrimsel nitelikte olmayacaklar veya daha önce konu almadığımız bir periyodda geçmeyecekler, daha önce yaptığımız oyunların devamı gibi olup aynı zaman periyodunun içinde, daha küçük bir bölümü kapsayacaklar.

Şirket içerisinde belki de ilk defa aynı anda bu kadar çok oyunun yapımını üstleniyoruz, çıkaracağımız oyunların büyük bir çoğunluğunu tarihsel oyunlar kapsıyor. Bunlara Total War Saga başlığı vererek oyunculara spin-off oyunlar olduklarını ve ana oyun olmadıklarını ifade etmek istedik.

Bu Total War Saga oyunları, daha önceki Total War oyunlarından ne kadar farklı olacak?

Oynanış açısından hiçbir fark yok. Eğer daha önceki oyunları sevdiyseniz bu Total War Saga oyunlarını da seveceksinizdir. Total War Saga oyunları net bir konuya odaklanacak. Bu odakta oynanabilir farklı ülkeler, farklı topraklar olabilir ancak bunların hepsi spesifik bir bölgede, ülkede veya zamanın net bir parçasında geçiyor olacak.

Açıkçası daha önce böyle bir oyun yapmıştık. Total War: Shogun 2 için çıkarttığımız stand-alone Fall of the Samurai oyunu tam olarak da bizim bahsettiğimiz şey. Bu oyun Boshin Savaşında odaklanıyordu ve tarihin dinamik, her türlü sonucun olası olduğu bir kısmını konu alıyordu.

Eğer Fall of the Samurai’i sevdiyseniz ilk çıkaracağımız Total War Saga oyununu da seveceksinizdir. Ancak tekrar belirtmek isteriz ki bu çıkacak Total War Saga oyunuyla, çıkaracağımız tarihsel ana oyun tamamen farklı oyunlar. Saga oyunu daha önce yaptığımız bir oyunun döneminde geçiyor.

Yayınladığımız bir geliştirici yazısında 2 tarihsel oyunun yapım aşamasında olduğunu söylemiştik, sizin ekibiniz bunlardan hangisi?

Bizim ekibimiz o yazıda Flashpoint ekibi olarak bahsedilen ekip, ancak bizim oyunumuz diğer ekibin oyunundan daha önce çıkacak. Diğer oyun se ana tarihsel oyunumuz ve kendisine has özel bir ekibe sahip. Bu oyun henüz konu almadığımız bir dönemde geçiyor, bu oyun CA için çok büyük bir oyun ve gelecekte buna dair bilgiler vermeye başlayacağız.

Total War Saga oyunları ne büyüklükte olacak?

Öncelikle oyuncuların şunu anlamasını isterim ki tarihteki kısa süreli bir ana odaklanan oyunlar dediğimizde kısa süren ve hemen biten oyunlar yapacağımızı düşünmeyin. Belli bir net hususa odaklansa da, diğer Total War oyunlarından aşina olduğunuz sandbox tecrübesini almaya devam edeceksiniz. Fall of the Samurai oyunu bu hususta en güzel örnek. Fall of the Samurai’in konu aldığı dönem, Boshin Savaşı, sadece birkaç ay süren bir savaştı. Gelecekteki Total War Saga oyunları da çok sayıda şeyin yaşandığı kısa zaman aralıklarında geçebilir, diğerleri 10-20 yıllık bir dönemde tek bir coğrafi bölgeye odaklanabilir.

Aklınızda daha kolay canlandırabilmeniz için karşılaştırma yapmam gerekirse şu anda geliştirdiğimiz oyunun haritası Total War: Attila’nın haritasıyla benzer boyutta, ancak coğrafi olarak daha küçük bir alana odaklanıyor. Oyunun senaryo modunu tamamlamanız diğer Total War oyunları kadar uzun sürüyor. Tek bir coğrafi alana odaklandığımız için bazı şeyleri eskisinden çok daha ayrıntılı bir şekilde yansıtabiliyoruz.

Neden bu tür kısa ama öz anlara odaklanmayı tercih ettiniz?

Bu dönemler içerisinde yaşanan olaylar sebebiyle tarihin akışını değiştirmiş, güçlerin denge halinde olduğu ve teoride her şeyin yaşanabileceği dönemler. Bu özellikler Total War oyunları için mükemmel tarifi oluşturuyor. Oyuncular bu oyunlarda farklı taraflarda oynayarak işlerin tarihteki gibi gitmemesi durumunda nasıl bir senaryo ortaya çıkacağını gözlemleyebiliyor.

Bu anlardaki olasılıklar üzerine düşündüğünüzde geniş potansiyeli görebilirsiniz, iç savaşlar, fetihler, isyanlar, kalkışmalar, dini hareketler. Total War oyunlarında gelenekselleşmiş üzere, Total War Saga oyunlarında sonsuz olasılıklar mevcut.

Bize verebileceğiniz herhangi bir ipucu var mı? Örneğin neden bu dönemi seçtiniz?

Birkaç ay içerisinde resmi bir şekilde duyurumuzu yapacağız. Ancak ilk Total War Saga oyununun tıpkı Total War: Attila gibi Total War: Rome II oyunuyla ilişkili olduğunu söyleyebilirim. Tıpkı Attila gibi biraz daha ileri periyodda geçiyor. Tıpkı Attila için çıkan Age of Charlemagne eklentisindeki gibi elimizdeki teknolojiyi optimize edip bu oyunlardan yararlanmak, özellikle stüdyo olarak yeterli ilgiyi gösteremediğimiz bu an için bunu gerçekleştirmek çok güzel.

Daha fazla bilgiye ne zaman erişebiliriz?

Henüz değil ancak kısa bir süre içerisinde diyebilirim. Bu süre zarfında forumlarımızı ve sosyal medya hesaplarımızı takip ederek tüm duyurularımızdan haberdar olabilirsiniz.

Yazar: Ali Alper Duman

Yayın Direktörü @ Strategyturk

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • Ali: 1.13 çevirisi ne zaman gelecek acaba
  • Ali: 1.13 çevirisi ne zaman gelecek tarih belli mi

KATEGORİLER

ARŞİV