Total War: Rome II için Ancestral yamasının yama notları paylaşıldı, bu yamaya şimdilik BETA olarak erişebiliyorsunuz. Yamaya dahil aile ağacı ve entrika geliştirmelerine dair bilgi almak için tıklayın.
Yeni İçerikler
- Karakter yetenekleri tamamen baştan oluşturuldu, artık daha dengeli ve farklı kültürlere has farklı yetenekler mevcut. Genele bakıldığında daha çok eylem ve yeni efektler söz konusu.
- Generallerin yetenekleri de artık kültürlere has.
- Karakterler, generaller ve askeri yeteneklerin yetenek kartları hangi seviyede ne sağladıklarına yönelik bilgi içeriyor.
- Takviye menzili artık harita üzerinde görülebiliyor.
- Teknoloji paneli artık sesli.
- Muharebelerde gemiler artık geriye doğru kayarak ilgili çıkartma bölgesini başka gemilerin kullanabilmesini sağlıyor.
- Şampiyonlar birimlerin tur başı kazandıkları tecrübe puanını arttıran yeni bir yeteneğe sahip.
- 2. ve 3. seviye karakter yetenekleri artık seviyeyi boş geçmektense bir sonraki karakter seviyesinde açılıyor. Örneğin 1. seviye yetenekler eskiden 2/4/6 seviyelerinde açılırken şimdi 2/3/4 şeklinde.
- Açık alan muharebelerine yenilen ordunun bakım masrafına ve alınan zafer sonrası verilen karara göre miktarı belirlenen bir muharebe ganimetleri eklendi.
- Empire Divided eklentisine daha fazla general seçeneği eklendi.
- Household ancillary’lerin sayısı 1’den 3’e çıkarıldı.
- Karakter özelliklerinin sayısı 3’ten 6’ya çıkarıldı.
Görsel Geliştirmeler
- MSAA anti aliasing özelliği eklendi.
- Gölgeler için clouds shadow seçeneği eklendi.
- Kameraya yakın objelerin kaybolmasını sağlayan yeni bir ayar eklendi.
- Ölüleri gizleme seçeneği eklendi, bu seçenekle yüksek grafik ayarlarında da muharebe alanında ölülerin birikmemesini sağlayabiliyorsunuz.
- Bitki örtüsünü gizleme seçeneği eklendi, bu seçeneğin varsayılan kısayolu Ctrl F.
- Uzaktaki bitki örtüsünün daha az düz olmasını sağlayan terrain onise özelliği eklendi.
- Extreme ve Ultra seçenekleri için binaların LOD menzilleri arttırıldı.
- Gölge kalitesi ve performans geliştirmelerinde bulunuldu.
- Sağanak yağmur VFX’i artık arada sırada fırtınalı yağmurla kendisini değiştiriyor (gök gürlemesi vs)
- Gemiler artık su üzerinde yansımaya sahip.
- Yağmurlu havalarda yerler ve bitki örtüsü artık daha az parlak.
- Birimlerin gece görünümlerinde geliştirmeler. Meşaleler artık animasyonlu bir biçimde daha yüksek ayarlarda gölge oluşumuna sebep oluyor.
- Muharebelerde nehirlerin görünümlerinde geliştirmeler. Sığ nehirler artık daha görünür halde ve yanına yaklaştığınzıda kaybolmuyor.
- Taktiksel görünümde ağaçlar artık bariz bir şekilde kameraya doğru açı almıyorlar.
- Artık belli bir uzaklıktan sonraki nehirler renderlanmıyor.
Hata Giderimleri
- Yapayzeka artık ilgili senaryoya daha uygun birimler üretiyor.
- Doğulu 2. seviye garnizon gruplarına Numidian Spearmen Assault Dieres birimi eklendi.
- Bazı birimlerin seviye ve öncelik değerlerinde farklılklar.
- Palmyrene Top Recruit teknolojisi artık tüm yeni kara birimlerine etki ediyor.
- Kushite Archer ve Kushite Royal Archerlar menzilli piyadelerin bonuslarından da faydalanıyorlar.
- Empire Divided koruma birimleri artık almaları gereken tüm bonusları doğru bir biçimde alıyor.
- Boiotia Birliğine Theban Hippeus birimi eklendi.
- Menzik bonusları artık çalışıyor.
- Oyuncunun prologue senaryosunda tıkılı kalmasına sebep olan hata giderildi.
- Status Quo başarımının alınamamasına sebep olan hata giderildi.
Muharebe Yapayzekası
- Surlu yerleşim birimlerinde birimlerin merdiven tırmanırken üst üste gelmeleri sorunu giderildi.
- Yapayzeka artık sursuz yerleşim birimlerinde inatçı bir biçimde ele geçirme noktalarını korumuyor.
- Yapayzekanın surlu yerleşim birimlerine hiçbir zaman saldırmamasına sebep olan hata giderildi.
- Pathfinding hatası sebebiyle birimlerin farklı yönlerde hızlıca hareket etmesi sorunu giderildi.
- Yapayzeka artık oyuncunun taktiksel zayıflıklarını daha iyi analiz ediyor ve bundan yararlanıyor. (hatlardaki boşluklar veya generalin savunmasız kalması gibi)
- Kalkan duvarı, hoplite duvarı ve testudo artık hızlı hareket emirleriyle bozulmuyor.
- Kuşatma birimleri ve atlı birimler çıkartma yaparken Attila’daki gibi karada başlıyorlar.
Oynanış Geliştirmeleri
- Kadın cursus honorumlar daha üst seviyelerde çeşitli özellikler veriyor.
- Ana senaryo Iceni ülkesi artık Dumnonii’yle askeri geçişe sahip olarak başlıyor.
- Tüm zorluk seviyelerinde karakterlerin başlangıç sadakat seviyesi düşürüldü.
- Militarist ve Expansionist politika özellikleri zayıflatıldı.
- Caesar in Gaul senaryosu için daha farklı bir aile ağacı olarak emir komuta zinciri arayüzü oluşturuldu.
- Tüm senaryolarda başlangıç karakterlerinin konumlarında geliştirmelerde bulunuldu.
- Karakterler için yeni ansiklopedi sayfası oluşturuldu.
- Family Duty özelliği artık karakterin yeteneklerini kapatıyor.
Bilinen Sorunlar
- Eski kayıt dosyalarında oynamaya çalıştığınızda beklediğinizden daha az yetenek puanı geri alacaksınız.
- Ana senaryo dışındaki tüm senaryolarda aile ağaçlarında eksik karakterler, isimler veya bağlar olabilir.
- Bazı başlangıç karakterleri ait olmadıkları grupta yer alıyor görünebilirler.
- Yeni bir karakter oluşturulduğunda hata sonucu kızınızın yetişkinliğe eriştiğine dair bir mesaj alabilirsiniz.
- Diplomatik evlilik sonucu bir başka kültürde doğan çocuk aile ağacında oyuncunun kültüründe gibi görünebilir.
- Bazı eventler beklendiğinden çok meydana gelebilir.
- Empire Divided senaryosunda haritada “Controls” butonuna bastığınızda oyun çökebilir.
Oyunu Bildiğin Baştan aşağı değiştirmişler.