Total War: Arena’da Ranked Muharebeler

Total War: ARENA için yazılmış üçüncü geliştirici günlüğünün konusu Ranked oyun modu.

Biz bu günlüğü kalema alırken bir yandan da 3.1 yaması için açık beta yaması çıkışa hazırlanıyor. Önümüzdeki günlerdeki çalışmalarımız tamamen 3.1 yamasına dair sizlerden gelen görüşleri değerlendirmek ve bu görüşler doğrultusunda değişiklikler yapmak üzerine olacak. Bu günlükte sizlere şu sıralar üzerinde çalıştığımız yeni bir mekaniği tanıtacağız.

Ranked Muharebeler

Şu anda oyunda ranked muharebelerin kodlanış aşamasındayız ve sizlerle bazı spesifik tasarım maddelerini paylaşmak istiyoruz. Bu günlükte bahsedilen unsurlara dair görüşlerinizi bizlerle paylaşmaktan çekinmeyin.

İlk olarak bir ranked muharebesine girmek için en az T5 komutana, T5 birimlere ve en az 20. seviyeye ulaşmanız gerek. Bu şartları yerine getirdikten sonra Ranked sezonunun da açılmasıyla birlikte Ranked maçlara girebileceksiniz.

Bu özel maçlar sadece PvP tarzda ve sadece 5v5 olmak üzere oynanabilir. Bu sebeple parti boyutlarını Ranked’in gelmesiyle birlikte 4 kişilik olmaktan çıkartıp 5 kişilik hale getireceğiz.

Bu oyun moduna tek kişilik de katılım gösterebilirsiniz, bunu yaptığınızda partiler Ranked oyun modundaki dereceler dikkate alınarak olabildiğince dengeli bir şekilde oluşturulur. Birim türleri bu raddede en önemli şeylerden birisi, ondan sonra artideki oyuncu sayısı ve bu oyuncuların ortalama rankları önem sarfediyor. İstediğimiz şeylerden birisi bu maçlarda her iki tarafın da eşit sayıda partiye sahip olması, bu gibi şeyleri sağlamak için sürekli geliştirmeler yapıp daha adaletli ve dengeli maçlar oluşturulmasını sağlamaya çalışacağız.

Ranked sisteminde yaptığımız test muharebelerinde inanılmaz derecede yakın savaşlar ve üstün bir takım çalışması izledik. Haritada başlanabilir bölge sayısını yarıya düşürerek oyuncuları takım çalışmasına teşvik ettik. Artık bir ittifak olarak oyuna başlıyorsunuz ve başlangıçtan itibaren birlikte hareket etmeniz gerekiyor. Ancak 5v5 muharebelerde en önemli şeylerden birinin teki oyuncu performansı olduğunu gördük, tek bir kaliteli oyuncu bile muharebenin akışını değiştirebiliyor. Bu sebeple ranked maçlarda kaç kartalınız olduğunu da hesaba katıyoruz.

Kartallar farklı liglerde ne kadar ilerleme katettiğinizi sembolize ediyor ve sezon sonu elde edeceğiniz ödül o sezondaki seviyenize göre belirleniyor. Siz ve takımınız iyi bir oyun ortaya çıkarıp maç kazandığınızda kartal kazanıyorsunuz, kaybettiğinizde kartal kaybediyorsunuz. Bunların yanı sıra normal muharebe ödülleri (tecrübe ve gümüş) hala elde ediliyor ve profilinizde görüntüleniyor. Özellikle yüksek seviyelerde ciddi bir çekişme bekliyoruz, ancak oyuna daha rahat yaklaşan oyuncuların da daha mütevazi seviyelerde kendilerine yarı-çekişmeli maçlar bulabileceğini umuyoruz.

Her ranked sezonunda farklı harita havuzu olacak, birinci sezonda aşağıdaki haritaları kullanmayı düşünüyoruz:

  • Teutoburg Forest
  • Passage of Augustus
  • Rubicon

Ranked oyun modunun yanı sıra kısa vadedeki bazı hedeflerimiz:

  • 3.1 yamasının çıkışı ve görüşlere göre değişiklikler.
  • PTS güncellemeleri.

Orta ve uzun vadede hedeflerimiz:

  • Daha çok kozmetik seçenek.
  • Komutan ability geliştirmelerinde güç kısıtlamaları.
  • Komutan ability geliştirmelerinde denge değişiklikleri.
  • Arayüz geliştirmeleri.
  • Daha fazla muharebe ve ability animasyonu.

Bu geliştirici günlüğünden bu kadar, bu günlüklerin yanı sıra haftalık geliştirici yayınları yaptığımızı unutmayın. Bu yayınlara gelebilir ve bize sorular sorabilirsiniz, bir dahaki sefere görüşmek üzere.

Yazar: Ali Alper Duman

Yayın Direktörü @ Strategyturk

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • Furkan: Yüzdelik olarak ne kadar yol aldınız acaba?
  • Yılmaz: 1.3.2 yaması ne zaman çıkar

KATEGORİLER

ARŞİV