Total War: Arena’da Gümüş Para, Pusu ve Optimizasyon

Görsel

Total War: Arena için yazılan bu günlükte ekonomi, tecrübe ve optimizasyon gibi konulara değiniliyor.

Merhaba Komutanlar,

Hadi bu günlüğe Komutan XP (Tecrübe Puanı) kazanımı artışı hakkında konuşarak başlayalım. Bu günlük ile beraber yeni ödüllendirme sistemi başlamış olacak ve onun hakkındaki ilk datayı toplamaya başlayacağız. Sizi temin ederiz ki bu değişiklikler hakkında hislerinizi ve fikirlerinizi ekibimiz arasında iyice değerlendirdik. Hesaplamaları ve bilgileri dikkatlice göz önüne aldık. Yine de istediğimiz bilgiyi almamız bir kaç gün içinde olamaz bu yüzden bir kaç hafta sürmesini bekliyoruz. Geri dönüşlerinizi ciddiye alıyoruz ve birimden Free XP kazanma yollarına(günlük görevler ve misyonlar gibi) yeni eklemelerde bulunuyoruz.

Diğer ekonomik konularda da Gümüş para hakkında da gözlemler yapıyoruz. Ordunun yenilenme maliyeti ile alakalı özellikle yüksek tier (aşama) askerlerde bazı tutarsızlıklar vardı. Bazı birimlerin yenilenme için verilen ücreti diğerlerine göre çok daha yüksekti bu yüzden bu durumu dengelemeyi amaçlıyoruz. ‘Tüketilebilir eşyalar’ın (consumables) aşama aşama artma oranının Tier VII’den sonra daha yüksek artış oranına sahip olmasını da yumuşatma planımız var.

Ambiorix’in yakında çıkması ile birlikte Boudica’nın ‘Ambush’ yeteneği ve Barbar okçularıyla uygunluğu ile alakalı endişelerinizi dinledik. Yeteneğin hız düşürme oranını azaltarak ve aktifken Savaş Köpeklerinin saldırıları yok saymasını sağlayarak (Köpek sahipleri yakın dövüşte değilken) Savaş köpekleri ile sinerjisini artırdık. Bu sayede Savaş Köpeği kullanan oyuncuları, köpeklerinin çarpışma kabiliyetlerini artırmak mı yoksa kanatlardan saldırıp düşmanı kaçırmak mı istediği arasında seçim yapmak durumunda.

Son günlükte gösterdiğimiz Komutan kostümüne olan tepki harikaydı, o yüzden buyurun bir tane daha! Bu kostümlere dair bir diğer heyecan verici haber ise Komutan resminizin artık bu kostümler ile birlikte değişmesini sağlayan bir sistem geliştirdik.

Görsel

Son olarak, optimizasyonla alakalı da bazı haberlerimiz var. Savaş alanlarını optimize etmek için bir kaç hafta harcadık ve 20 kat optimizasyon artışı elde etmeyi başardık.
Savaş alanı detay seviyesi, grafik uyumlulukta her hangi bir kayıp olmadan 23 kat daha artırıldı. Düşük seviye bilgisayarlarda %18 FPS artışı(haritaya bağlı olarak) daha yüksek seviye bilgisayarlarda da %8 FPS artışı sağladık.

Yazar: Ali Alper Duman

Yayın Direktörü @ Strategyturk

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • Furkan: Yüzdelik olarak ne kadar yol aldınız acaba?
  • Yılmaz: 1.3.2 yaması ne zaman çıkar

KATEGORİLER

ARŞİV