Total War: Arena için yazılan bu geliştirici günlüğünde Eşleştirme ve Puanlama sistemindeki yeniliklerden bahsediliyor.
Merhaba, Komutanlar!
Eşleştirme konusu ile başlayalım.
Bir kaç ay evvel eşleştirme konusunda bir çok değişiklik yapmıştık. Tier ayarlarını, eşleştirme yaparken birimlerin ve birim aşamalarının değerlendirilme yöntemlerini vs. değiştirmiştik. Şimdi, nasıl bu sitem üzerinde daha ileri seviye geliştirmelerde bulunabileceğimiz konusunda çalışıyoruz. Geliştirmek için üzerinde çalıştığımız ve görüşünüzü almak istediğimiz bir konu da; birim çeşidi, birim türü ve aşaması gibi eşleştirme ölçülerini göz önünde bulundurarak ‘yeteneğin’ eşleştirme sırasındaki etkisini nasıl değerlendirdiğiniz konusu… Bu tür bir sistemin tam tasarımı şu anda araştırılmakta ve değerlendirilmektedir, bu nedenle, doğru beceri ölçütlerini ve oyuncu yeteneklerinin eşleştirme sürecinde ne kadar önemli bir etken olması gerektiği konusundaki düşüncelerinizi almak isteriz.
Aktif olarak üzerinde çalıştığımız başka bir konu da yükleme sırasındaki konuşlanma özelliği. Bu, Arena’daki savaş yükleme kısmında, oyunun en başta konuşlanma ekranı için gereken etmenleri yüklemesi üzerinde bir değişikliktir. Yani savaştaki diğer etmenler arka planda indirilecektir. Bu da demek oluyor ki yükleme ekranında geçireceğiniz süre daha kısa olacak ve önceden yükleme ekranında geçirdiğiniz süreyi artık taktik çizimleri yapma ve konuşma yapabildiğiniz konuşlanma ekranında geçireceksiniz. Eskiden olduğu gibi konuşlanma ekranı herkeste aynı anda açılacak. Yani kimse için bir dezavantaj söz konusu olmayacak ve strateji konuşmak için daha fazla süre tanınmış olacak.
Yukarıdaki özelliklerin yanında bazı güzel değişikliklerimiz de var. Mevcuttaki puan sistemi üzerinde büyük değişikliklere gidiyoruz. Bunlardan bir tanesi fillere verilen hasarın artık daha fazla puan kazandırması. Filleri öldürmenin getirisine değmeyecek şekilde efor gerektirdiği hakkındaki geri dönüşlerinizi duyduk ve bu eforunuzun ödülsüz kalmasını istemiyoruz. Ayrıca merkez ele geçirme puanlamasında da savaşta çok az varlık gösterip puan toplanmasını engelleyecek değişikliklere gittik.
Ayrıca güçlendirme/güçsüzleştirme puanlaması konusu üzerinde de çalışıyoruz (Bir sonraki yamaya dahil değil). Bu demek oluyor ki yaptığınız güçlendirme ve güçsüzleştirmeler size puan kazandıracaklar. Örneğin sizin bir biriminiz yakın dövüşteyse ve birisi sizin yakın saldırı hasarınızı güçlendiriyorsa, size yaptığı güçlendirmenin etkisine bağlı olarak puan kazanacaklar. Yani sizi %50 güçlendiren biri %20 güçlendiren birinden daha fazla puan kazanacak.
Son olarak Komutan Kostümleri ile alakalı konuşalım. En son Komutan Kostümü duyurmamızın üzerinden belli bir süre geçti. Bir sonraki yama ile birlikte Vercingetorix, Caesar ve Militiades için yeni Komutan Kostümleri olacağını duyurmaktan mutluluk duyuyoruz.
Bu günlük için bu kadar, görüşmek üzere.