Thrones of Britannia’nın Senaryo Haritası

Total War Saga: Thrones of Britannia için kaleme alınan geliştirici günlüklerinde bu yazıda Jack Lusted oyunun senaryo haritasını ve ülkeleri tanıtıyor.
Total War Saga: Thrones of Britannia’nın baş geliştiricisi Jack Lusted tarafından kaleme alınan bir başka geliştirici günlüğüne daha hoş geldiniz. Bugün sizlere oyunun senaryo haritasını tanıtıp, bu haritadaki ülkeleri ve yerleşim birimlerini göstereceğiz. İlk olarak haritanın büyüklüğünden başlayalım.

Harita ne kadar büyük?

Total War Saga serisi duyurulduğunda oyun haritasının büyüklüğüyle ilgili bazı tartışmalar olmuştu. Kimileri bu oyunun haritalarının ana oyunlardan daha küçük olacağını, kimileri ise benzer boyutlarda olacağını düşünüyordu. Ana oyunlarla olan farkı en iyi şekilde yanyana karşılaştırma yaparak gösterebiliriz diye düşünüyorum, bunun için size Britanya adalarının Total War: Attila’daki büyüklüğüyle Thrones of Britannia’daki büyüklüğünü karşılaştıran bir görsel hazırladım:

Oldukça büyük görünüyor değil mi? Thrones of Britannia’da Britanya adalarının büyüklüğü, Total War: Attila’daki Britanya adalarının büyüklüğünün tam 23 katı. Bu herhangi bir Total War oyununda sahip olduğumuz en büyük Britanya adaları olduğu anlamına geliyor, sadece kıyılardan dahi ne kadar ayrıntılı bir harita olduğunu farkedebilirsiniz. Ana haritanın genel büyüklüğü Total War: Attila haritasının büyüklüğüne yakın seviyede.

Belli bir bölgeye odaklanıp bu kadar ayrıntılı bir harita yapmak hem savaşlarda hem de senaryo haritalarında arazi yüksekliğini olduğu gibi yansıtabilmemizi sağlıyor. Oyunda belli noktalarda bu durum üzerinde değişiklik yapmamız gerekti ancak genel olarak gerçek dünyadaki verilerle başladığımızı söyleyebilirim.

Tüm bu detay, o dönemin haritasını çok daha uygun bir şekilde yansıtabilmemizi sağlıyor.

Ülkeler

Ülkelere dair konuşabileceğimiz farklı noktalar var, ilk olarak ülkelerin isimlerinden sözedeceğiz, ardından oyun tasarımı açısından farklı ülkeleri nasıl bölüştürdüğümüzden, son olarak ise tarihsel detaylardan ve yaptığımız araştırmalardan sözedeceğiz.

İsimler

Oyundaki ülke isimlerinde tarihsel isimler kullanmayı tercih ettik, bu oyunda Wessex yerine West Seaxe isminde bir devlet olduğu anlamına geliyor. Bir noktaya kadar tüm ülkeler modern tarihte kullanılan isimleriyle oyunda yer alıyordu, ancak Danelaw dahilindeki 5 ülkenin, East Angle ile Northymbre arasındaki küçük ülkelerin isimleri pek de içimize sinmiyordu.

Örneğin “Vikings of Cambridge”‘in size yağmaya gelmesi hoş durmuyor, istediğimiz o ayrı kimliği yansıtamıyor. Bu sebeple mevcut araştırmalarla Viking ülkelerine eski Nors dilindeki isimlerini verdik ve aynı yaklaşımı diğer ülkeler için de izledik.

Ülke Dağılımı

Birçok Total War oyununda başlangıç ülkelerini sahip oldukları bölgeler itibariyle ülke tercihlerini daha dengeli kılmak adına kısıtladık. Thrones of Britannia’da bunu sağlamak için bazı büyük ülkeleri çeşitli bölgelere ayırmış durumdayız.

Bunun güzel bir örneği West Seaxe. Normalde 878 senesinde West Seaxe Güney İngiltere’nin Cerneu’dan Cent’e tamamını yönetiyordu, ancak bu durum oyun başlangıcında toplam 9 eyalete sahip olacakları anlamına geliyordu. Bunu engellemek için araştırmalar yapıp West Seaxe’nin emri altında kalan Ealdorman, yani dükleri inceledik. Ardından West Seaxe’den Defena, Suth Seaxe, Cent ve Cerneu’yu ayırdık. Cerneu West Seaxe’nin halen bir vassalı, ancak bağımsızlığını elde edebilir.

Tarih

Kişisel olarak bu dönemi hem bildiklerimiz hem de bilemediklerimiz itibariyle çok ilgi çekici buluyorum. Harita hususunda Anglo-Saxon Chronicle, Annales Cambria gibi kaynaklar bu döneme dair yeterli bilgi içerse de, İngiltere, Galler ve İrlanda haricindeki bölgelerde kaynak sıkıntısı yaşadık.

İskoçya özellikle bu dönemde bir bakıma bir karanlık çağın içerisinde, 7. ve 8. yüzyılda yaşanan olaylara dair Iona’daki bir manastırda kayıtlar olduğu söyleniyor ancak tarihçiler o kayıtların aslının kaybolduğunu ve elimizdeki bilgilerin İrlanda’daki bir kopyaya dayandığını ifade ediyor. Bu da Kuzey Britanya ve İskoçya için direkt bir kaynağa sahip olmadığımız anlamına geliyor. Neyse ki St Andrews üniversitesinden doktor Neil McGuigan ile bir çalışma yapıp elimizden geldiğince tarihsel bir sonuç ortaya çıkarttık.

Ülkelerden bahsederken oyunda 10 oynanabilir ülke olacak, West Seaxe bu ülkelerden birisi. Geri kalan ülkeleri zaman içerisinde duyuracağız.

Bölgeler

Yukarıdaki haritada tüm bölgelerin isimlerini inceleyebilirsiniz, ülke isimlendirmesiyle aynı şekilde bölgeler için de o bölgenin isimlendirmelerine özen göstermeye çalıştık.

Yerleşim Birimleri

Bu haritada tüm yerleşim bölgelerinin isimlerini incelemek istiyorsanız tam boyutta açmanız önerilir. Aynı şekilde o dönemdeki isimlendirmeleri esas aldık.

Bu resimden Thrones of Britannia’da Attila’ya nazaran eyaletlerin işleyişinde bazı değişiklikler olduğunu farkedebilirsiniz. Tıpkı Warhammer ve Attila’daki gibi bir eyalet birden fazla yerleşim biriminden oluşuyor, ancak bu yerleşim birimleri daha farklı.

Eyalet başkentleri diğer oyunlarda olduğu gibi belli bir sura ve 6 bina slotuna sahip, ancak diğer yerleşim birimlerinin bir duvarı yok ve sadece bir veya iki bina slotuna sahipler. Her yerleşim biriminde yapılabilecek bina önceden belirlenmiş olacak, bu belirleme etrafındaki toprağa göre şekillenecek örneğin tarla olabilir, maden olabilir.

Bu sistem biraz daha Shogun 2’deki diğer binaların belirli bir şekilde ana şehrin dışında olduğu sistemle, Rome II’deki farklı şehirlerin ayrıca yönetilebilmesi sisteminin karışımını andırıyor. Peki bu ne anlama geliyor? Bu demek oluyor ki oyunda size yemek veya para sağlayan binaların büyük bir kısmı duvarların dışındaki küçük yerleşim birimlerinde. Dolayısıyla bu toprakları nasıl koruyacağınızı düşünmeniz gerektiği gibi, eğer saldıran taraftaysanız bunu lehinize kullanabilirsiniz, örneğin düşmanın yemek üreten şehrini yağmalayıp surların arkasındaki şehrin erzak sıkıntısı çekmesini sağlayabilirsiniz. Madenleri ele geçirip gelir kaynaklarını eriterek düşmanınızın güçlü bir ordu besleyememesini sağlayabilirsiniz. Küçük şehirlere nokta atışları yapmak sizden daha güçlü olup birebirde yüzleşemeyeceğiniz bir rakibi zayıflatmanın en güzel yollarından birisi.

Oyundaki bina mekaniklerindenleride daha ayrıntılı bir şekilde bahsedeceğiz.

Şimdilik bu kadar, önümüzdeki yazıda gerek oyunun sandbox yapısı itibariyle oyun içerisinde oluşan, gerekse daha önceden oluşturulmuş tarihsel eventler itibariyle oluşan “tahtlardan” sözedeceğiz.

Yazar: Ali Alper Duman

Yayın Direktörü @ Strategyturk

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • Ali: 1.13 çevirisi ne zaman gelecek acaba
  • Ali: 1.13 çevirisi ne zaman gelecek tarih belli mi

KATEGORİLER

ARŞİV