Bu yazıda geçtiğimiz hafta yayınlanan “Total War Ekipleri Ne Üzerinde Çalışıyor?” blog yazısında hakkında bazı bilgiler verilen The Steel & Statecraft yamasındaki değişiklikler tanıtılıyor.
Arsa Değişiklikleri
Oyundaki arsa mekaniğinin amacı ülkenizdeki her lordun bir entrika oyunu oynayuıp kendisine toprak istemesiyle ülkenin iç yönetimini biraz daha zorlaştırmaktı. Ancak bu mekanik oyuna istediğimiz etkiyi yapmış değil, bu sebeple arsa mekaniklerinde bir kralın önemli lordlara toprak vermesini daha iyi yansıtacak bazı değişiklikler yapıyoruz. Toprak sahibi olmanın getirdiği sorumluluklar ve iyi değerlendirilen arsalar çerçevesinde her arsa doğru kişiye verildiğinde bir pozitif bonus sağlarken, yanlış kişiye verilmesi durumunda negatif bazı etkenlere sebep olabilecek.
Bu esnada soylular da boş durmuyor, daha önceleri arsa tercih özellikleri yerini görev şeklindeki “toprak taleplerine” bırakmış durumda. Oyunda ara ara ülkenizdeki bir lordun sizden toprak talebinde bulunduğunu duyacaksınız, bu lord toprağı elde etmesi durumunda size bir şey vadedecek. Eğer bu lordun toprak istemekteki amacının kötücül olduğunu düşünüyorsanız bu talebi reddedebileceksiniz ve bu durum o lordun sadakatini etkileyecek.
Arsa arayüzünde yapılan değişikliklerle arsa kontrolü daha kolaylaştırılmış durumda. Bu kısımda her lordun sahip olduğu arsalarda sebep olduğu etkiyi görebileceksiniz. Artık arsa atamak da çok kolay, ancak bir lordun toprağını başkasına vermek için almadan evvel oyunda lordların topraklarına pek bir bağlı olduğunu ve topraklarını istemenizi iyi karşılamayacaklarını unutmayın.
Özellikler
Özellikler oyunda karakterlerin hikayelerini betimliyor, öne çıkan yönlerini, hayatlarında yaşanmış önemli bazı olayları gösteriyor. Oyunda özellikleri belli gruplara toplamış durumdayız, her grup bir görselle ifade ediliyor. Bu görsellere tıkladığınızda onun altında daha ayrıntılı bir şekilde özellikleri görebiliyorsunuz.
Daha önce de bahsettiğimiz üzere her özellik grubu karakterin topraklarını etkiliyor. Karakterin en çok özelliğe sahip olduğu grubun yanında sarı bir ikon bulunuyor ve burası ilgili lordun “dominant” özelliklerini ve toprak sahibi olması durumunda nasıl etkilere sebep olacağını gösteriyor.
Asker Çıkartma Değişiklikleri
Thrones of Britannia’da asker çıkartma büyük oranda daha önceki Total War oyunlarındaki paralı asker sistemlerine benzer bir biçimde şansa dayalı. Bu durum kusursuz ve sabit kompozisyonlarda ordu kuramamanızı sağladığı için bir yandan ilgi çekici bir tercih olsa da, bazı negatif yönleri de var.
Oyunda bu şans bazlı sistemin yerini bekleme süresi sistemiyle değiştirdik. Artık bir türde birim ürettiğiniz zaman, o türdeki bir başka birimin müsait olması için belli bir tur boyunca beklemeniz gerekiyor. Bu durum tercihlerde yine her istediğinizi üretememenizi sağlarken, bir yandan da “şanssız olmanız sebebiyle” istediğiniz askeri basamamanız durumunu ortadan kaldırıyor.
Tam bir ordu basmak için fazla beklemeniz gerekmemesi için oyuna bazı asker çıkartma eventleri eklendi. Bu eventler topraklarınızı savunurken ihtiyaç duyduğunuz askerleri basabilmenizi sağlayacak, fetihlerinizde ise düşmana son darbeyi vurmanızı kolaylaştıracak.
Binalar, teknolojiler ve ülkke mekanikleri bu bekleme süresini kısaltan bazı etkilere sahip. Aynı zamanda askeri teknolojilerin açılma gereksinimlerinde hafifletmelerde bulunduk, bu da ordu yönetiminde anlamlı tercihleri istediğiniz gibi yapabilmenizi sağlıyor.
Özellikler Kitabı
Yeni özelliklerin eklenmesiyle birlikte oyuna karakterlerinizi geliştirirken yararlanabileceğiniz bir özellik kitabı ekleniyor. Bu özellik kitabında ilgili özelliklerin nasıl elde edildiğini görebiliyorsunuz.
Bu özelliklerin ayrıntıları oyuncunun o özelliğe ilk defa sahip olması sonrasında açılacak, oyuncuların özellikleri kendi kendilerine oyun içerisinde keşfetmelerini istiyoruz – ancak keşfedilmiş açık özelliklere dair bilgiler bu kısımda erişilebilir olacak.
Özellikler Kitabı oyundan oyuna sıfırlanmıyor, dolayısıyla sonraki oyunlarınızda bir önceki oyununuzda gördüğünüz bir özelliği elde etmek üzere hareket edebiliyorsunuz.
Binalar ve Yerleşim Haritaları
Kasabalar 2. seviyede alternatif bir bina zinciri elde ediyor. Bu yenilik oyuncuların kasabalarında ekonomilerini istedikleri yönde güçlendirmelerini olası kılıyor. Mevcut kollarda bazı ufak denge değişiklikleri hariç önemli bir değişiklik söz konusu değil.
Aynı zamanda haritalarda görebileceğiniz bazı yeni binaları oyuna eklemiş durumdayız:
- Viking Gatehouse
- Viking Long Hall
- Viking Turf-roof Hall
- Viking Drinking Hall
- Viking House 1
- Viking House 2
- Viking House 3
- Viking House 4
- Anglo-Saxon Chieftains House
- Anglo-Saxon Great Hall (inşaat halinde)
Yeni Ana Yerleşim Haritaları
Thrones of Britannia’da kuşatma savaşlarının popülaritesini gördükten sonra oyuna 2 yeni ana yerleşim haritası ekledik.
- 1. Harita – Bebbanburg Kalesi esas alındı – Oyunda Bebbanburg ve Eidenburg’da kullanılıyor.
- 2. Harita – Rock of Cashel esas alındı – Oyunda Caisil ve Grianan Aileach’ta kullanılıyor.
Mod Desteği
Tüm bunların yanı sıra modcuların işini kolaylaştıracak bazı yeniliklerimiz var. Bunlardan en önemlisi artık birim üretim arayüzünde scrollbar sayesinde istendiği sayıda birim kartı olabilmesi. Pack dosyalarında mevcut şablonların yanı sıra tüm temel arayüz elemanları için kodlar mevcut.
Ve Daha Fazlası
Bu yamayla birlikte oyunda birçok yönde geliştirmelerde bulunulacak, savaş yapayzekasından performans geliştirmelerine, görsel yeniliklerden arayüz farklılıklarına çok daha fazla yenilik sizleri bekliyor. Önümüzdeki hafta sizlerle yama notlarını paylaşacağız, takipte kalın.