Thrones of Britannia günlüklerinde bu yazıda oyun direktörü Jack Lusted oyunun nihai zafer koşuluna dair bilgi veriyor.
Total War oyunlarıyla uzun zamandır haşır neşir olmuş oyuncular genellikle Total War oyunlarında sonlara doğru heyecan verici, can alıcı olaylar yaratıp tüm o zamana kadarki oynanışınızı daha anlamlı bir şekilde sona erdirecek unsurlara sahip olduğumuzu hatırlayacaktır. Örneğin eski oyunlarımızdan Shogun 2’de Realm Divided olayı vardı, Rome 2’de sivil savaşlarla bunun yapılması öngörülmüştü, Warhammer 2’de Vortex ve final muharebesi aynı bu amacı yerine getirmek için oluşturulmuştu. Thrones of Britannia ise kendisine has “nihai zafer” koşullarına sahip.
Şöhret zafer türünden bahsettiğimiz yazıdan sonra internette nihai zafer türünün 1066’daki Norman istilası veya 1015’teki Cnut’un fetihleriyle bağlantılı olabileceğine dair bazı tahminler okudum. Açıkçası oluşturduğumuz sistemin bu olaylara dair bir benzerliği sözkonusu ancak tarihsel kısıtlamalar içerisinde girmek istemiyoruz ve oyununuzun gidişatı her oyunda farklı olabileceği için hepsinde oyunun aynı şekilde sonlanması pek tasarım olarak istediğimiz bir şey değil. Oyunda oyunun akışı tamamen oyuncu kararlarıyla şekillenmeli, aynı zamanda bahsedilen “belli tarihlere bağlı” nihai zafer için oyuncuların biraz haddinden fazla beklemesi gerekebilir.Oyunda herhangi bir uzun vadeli zafer türünü tamamladığınızda ordunuzu savaşa hazırlamanız gerekecek. Bu raddeye gelene kadar geniş ve refah içerisinde bir krallık kurmuş olmalısınız. Belki adanın size kalan köşesini domine ettiniz, belki işi daha da ileriye götürüp adaya hakimiyet sağlamaya çalıştınız. Ancak emin olun hala gözünü sizin bu zorla edindiklerinize dikmiş olanlar var.
İlk olarak tüccarlardan ülkenizdeki zenginlikten rahatsız olan ve fethetmek için ideal bir yer olarak gören yabancı krallara dair söylentiler duyacaksınız. Kim gelecek? Kaç askerle gelecek? Bunlar tamamen oyunda nerede yer aldığınızdan, oyunun zorluk seviyesine göre farklılık gösterecek.
Bu noktada çok fazla bilgi vermek istemem ancak yanıbaşınızda Normanları, Danimarkalıları veya Vikingleri bulmanız muhtemel. Emin olun Legendary zorlukta oynadığınızda Hastings Muharebesini çay partisi gibi gösterecek muharebeler yaşayacaksınız. Nihai zafer türüyle alakalı olayların illa ki oyunun son dönemlerinde yaşanması gerekmiyor. Halen dengeleme aşamasındayız ancak Britanya ve İrlanda’da yine size karşı zorluk çıkartabilecek çok sayıda büyük ülkeler var.
Bu şekilde oyunun nasıl sona ereceği çok sayıda farklı unsura bağlanmış oluyor, oyuncu tarafından şekillenen bu hikaye her seferinde farklılık gösterebiliyor. Bu nihai zafer türüyle Thrones of Britannia senaryosunun ideal bir şekilde sonlanacağını düşünüyoruz.