Thrones of Britannia’da Çıkış Sonrası Değerlendirme ve Değişiklik Planları

G67QSO.jpg

Thrones of Britannia için yayınlanan bu yazıda Oyun Direktörü Jack Lusted, çıkış sonrası Thrones of Britannia’yı neler beklediğinden bahsediyor.

Selamlar.

Thrones of Britannia yaklaşık bir hafta önce çıkış yaptı, ilk Total War Saga oyununa gelen reaksiyondan oldukça memnunuz. Aynı zamanda oyunla ilgili çok sayıda tartışma yapıldığını farkettik.

Thrones of Britannia’nın bu açıdan kutuplar yaratabilecek bir oyun olmasını açıkçası bekliyorduk. Bu oyunu geliştirirken klasik Total War formülünde daha farklı yaklaşımlar izlemek ve yeni şeyler denemek istedik. Bu farklı yaklaşımlar örneğin ordu üretimi gibi çeşitli mekaniklerde oyuncuların beğenisini kazanmış durumda.

Thrones of Britannia’nın kendine has tüm özellikleri geliştiricilerce değerlendirildi, görüşüldü, tartışıldı ve karara bağlandı. Ancak işin sonunda önemli olan şey sizin görüşünüz, sizin bu farklı mekanikleri beğenip beğenmemeniz. Bu tarz tartışma konularında çok fazla dile getirilen bazı hususlar hakkında bir şeyler yazmak ve gelecekteki planlarımızdan bahsetmek istiyorum.

Değinmek istediğim ilk nokta oyunun zorluğu, birçok oyuncu senaryo kısmını fazla kısa bulmuş, oyunda yemek ve para bolluğu yaşandığından bahsetmiş, muharebelerin ise fazla kolay olduğundan, Thrones of Britannia’nın yeterince zorlayıcı olmadığından bahsetmiş. Bu durum denge kategorisi altında değerlendirilebileceği için kolaylıkla düzeltebilecek, giderilebilecek bir problem.

Şu anda çok sayıda değişiklik içeren ve umuyoruz ki oyunu herkes için daha zorlayıcı kılacak bir denge yaması üzerinde çalışıyoruz. Bu yama önümüzdeki Salı günü, ayın 15’i itibariyle açık beta olarak denenebilir olacak.

Aşağıdaki liste tam bir yama notları listesi değildir ancak bu yamanın içeriği hakkında oyunculara fikir verecektir:

  • Zafer koşullarında denge değişiklikleri.
  • Binaların yemek harcamasını arttırma.
  • Bina maliyetlerini arttırma.
  • Yozlaşma ve yozlaşma düşüşünde denge değişiklikleri, bazı market binalarının oyunun son döneminde altın azalmasına destek olması.
  • Teknolojilerden yapayzeka bu teknolojiyi araştırana kadar savaşların tek taraflı olmasını sağlayan bazı bonusların azaltılması.
  • Muharebelerde denge değişiklikleri.

Bu değişikliklerin yanı sıra önümüzdeki yama bazı arayüz geliştirmeleri ve hata giderimleri de içerecek.

Bu yama açık betaya çıktıktan sonra değişiklikler almaya, çeşitli eklemeler almaya devam edecek.

Oyuncular tarafından üzerinde durulan bir diğer konu ise Thrones of Britannia’nın eski Total War oyunlarında gördüğünüz bazı mekanikleri içermemesi, dolayısıyla eksikler barındırılması veya bu mekaniklerin yokluğuyla basitleştirilmesi. Oyunda senaryonun oynanış biçiminde çok sayıda değişikliğimiz oldu ancak amaçladığımız şey belli bir odak noktası belirleyerek eski Total War oyunlarının derinliğinde bir oyun sunmaktı. Ancak oyuncuların yazdıklarına bakılırsa yaptığımız değişiklikler birçok oyuncu için oyunun derinliğini azaltan nitelikte olmuş.

Bu kısımda oyundaki mekaniklere bakıp özellikle kültür ve ülke mekaniklerini inceleyerek bu derinlik sorununu çözmeye yönelik neler yapabiliriz diye düşünmemiz gerekecek.

Ancak şunu belirtmek isterim ki oyuna Attila’da bulunan eski mekanikleri birer birer oyuna eklemeyeceğiz, bu mekaniklerin birçoğu gerekli görüldüğü için oyundan çıkartıldı veya değiştirildi. Oyunun hangi bölgesinde nasıl daha derinlemesine bir oynanış tecrübesi oluşturacak şeyler ekleyebiliriz diye düşünüp, Thrones of Britannia’yı daha eğlenceli ve doyurucu bulmanızı sağlayacak bazı değişiklikler yapmak istiyoruz.

Bu husus hakkında elimizde daha keskin bir plan olduğunda tekrardan bir yazı yayınlayıp aklımızdaki şeyleri sizlerle paylaşacağız, o zamana kadar bizlere kültür ve ülke mekaniklerinde ne gibi değişiklikler olabilir bunlarla ilgili görüş ve önerilerinizi Total War resmi forumları aracılığıyla iletebilirsiniz.

Teşekkürler.

Yazar: Ali Alper Duman

Yayın Direktörü @ Strategyturk

Henüz yorumlanmamış.

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • FADYORYA: 1 ve 2. oyun epic gameste, 3. oyun steam'de olursa immortal empires olmuyor değil mi? üçünün de aynı platformda olması gerekiyor
  • Wandervals: 1.14 Sürümü için yama güncellemesine ihtiyacımız var.

KATEGORİLER

ARŞİV