Thrones of Britannia: Blood and Allegiance – Oyun Direktörüyle Söyleşi

Thrones of Britannia, Total War Saga’nın ilk oyunu olarak hem yeni bir zemin oluşturdu hem de kurulu Total War formatından kendini ayrı tuttu, peki nasıl? Thrones of Britannia oyun direktörü Jack Lusted ile tasarım aşamalarını, neyin çalışıp neyin çalışmadığını ve son çıkan yamayla birlikte oyunun geleceğini konuştuk.

Thrones of Britannia ilk Total War Saga oyunu, Saga serisinin hedefi nedir?

Saga serisi temelinde belli bir zaman dilimini ve coğrafyayı kullanmakta. Odaklanacak tek bir karakterin olmadığı ancak bir Total War oyunu için harika deneyim sunabilecek dönemlerden bahsediyoruz. Çünkü serinin belli bir periyoda olan sıkı odağı oyunun nasıl işleyeceğini ve yeni deneyimler oluşturmak ile periyodu yansıtmak için nasıl değişiklikler yapabileceğimizi düşünmemizi sağlıyor.

Total War serisinde böylesi bir yeni yola çıkmak sizi tedirgin etti mi?

Kesinlikle. Bu serinin 18 yıldır hayranı olarak yeni tipte bir Total War oyununun direktörü olmak oldukça heyecan verici. Yeni şeyler yapmak her zaman tedirgin eder ancak bir fırsattır da. Rome II ve ATTILA için yeni içerikler üretilirken elimizde bu oyunlara uymayacak yeni fikirler ver değişiklikler cardı. Thrones of Britannia bu değişimlere bir şans verilmesini sağladı.

Anaraut_small.jpg

Oyun duyurulduğunda, oyunun tasarım felsefesinin “Yenileme ve odak, klasik Total War mekaniklerini güçlendirerek oyuncular için daha anlamlı seçenekler sunmak.” Bunu başardığınızı düşünüyor musunuz?

Büyük oranda evet. Önceki Total War oyunlarından neleri tutacağımız, nerelerde değişim yapacağımız ve yeni şeyleri deneyeceğimiz sıralarda büyük kararlar aldık. Yeni asker toplama sistemi önceki oyunlara göre oldukça büyük bir değişim. Ordu toplama ve orduları nasıl kullandığınızı büyük oranda değiştiriyor. Tehdit altındayken orduları toplayıp henüz tam güce ulaşmamışken savaşa mı yolluyorsunuz yoksa tam güce ulaşmalarını beklerken toprak kaybetmeyi göze alıyor musunuz?

Karakterlerin önceden dağınık olan pek çok bonus için odak olması da beni memnun etti.

Ayrıca, yeni eklediğimiz hizip mekanikleri, Kahramanlık gibi, herkes tarafından beğenilmediğini gördük. Bu gerçekten de bizi hayal kırıklığına uğratan ve incelemek için yakın zamanda oldukça vakit harcadığımız bir durum.

Tasarım sırasında ne gibi zorluklarla karşılaştınız?

En büyüğü pek çok değişiklik yapmanın güvenli bir yaklaşım olmaması gerçeğiydi. Total War oyuncuları tarından sevilen bir seri ve Total War formülünde yapacağımız değişikliklerde çok dikkatli olmalıydık. Uygulamanın mükemmele yakın olması deneyimin geliştiği hissini verebilmemiz için çok öneliydi, oyuncular bir şeylerin eksik ya da daha kötü olduğunu düşünmemeliydiler.

Bu sebeple vaktimizin çoğu istediğimiz deneyimi sunabilmesi için oyundaki içerikleri nasıl bir bütün haline getireceğimizi düşünerek geçti. Biliyoruz ki bütün oyuncuları tatmin edemedik, bu her zaman olan bir risktir.

Playing_With_Fire_blog.png

Sizce hangi özellik istenildiği gibi çalışmadı?

Politikalar, özellikle de yeni Mülk sistemi, ve Kahramanlık ve Meşruluk gibi hizip mekanikleri istediğimiz etkiyi yaratamadı. Politikada bazı oyuncular bağlılığı kontrol etmenin çok kolay ve Mülk sisteminin gereksiz olduğunu düşünmekte. Hizip mekanikleri ile birlikte tur bazlı oyundaki etkileri o kadar az ki oyuncular genelde bunları yok saymaktalar, bu istemediğimiz bir durum.

Thrones of Britannia’nın yapım aşamasında neler öğrendiniz?

Pek çok şey öğrendik, ancak aralarında en önemlisi eğer büyük bir değişiklik yapacaksan kusursuz olması gerektiği. Yeniliğin her yönü analiz ve test edilmeli, her tip oyuncu tipi tarafından onaylanmalı.

Ayrıca oyunu yayılamadan önce nasıl geri dönüşleri toplayabileceğimizi inceliyoruz. Steam’deki incelemeler beklediğimizin altında, bu bir şeyleri yanlış yaptığımızı gösteriyor. Bazı oyuncular vermek istediğimiz deneyime ulaşamamış ve karışık eleştiriler bize farklı seviyelerde zarar vermekte. Bu yüzden gelecekte bunun önüne geçmeliyiz.

Cold_Winter_Night.png

Sırada ne var?

ATIILA Blood & Burning DLC sahiplerine ücretsiz verilecek “Kan Paketi”, modcuları desteklemek için Modlama Kiti ve ana oyuna gelecek “Allegiance” güncellemesi. Bu güncellemeyi tamamlanmış şekilde bir an önce oyunculara ulaştırmak istediğimizden kan paketinin çıkışını ileriye öteledik.

Güncelleme şuan tüm oyuncuların deneyebilmesi için açık betada.

Allegiance Güncellemesinde ne gibi değişiklikler bizi bekliyor?

En büyük değişiklik -İsminden de anlayacağınız üzere- oyuna Allegiance(bağlılık) eklenmesi.

Allegiance – Bağlılık

Bu özellik ATTILA’daki din, Rome II’deki kültür mekaniği üzerine kurulu ancak oyunun geçtiği periyodu daha iyi yansıtabilmek için adını “Bağlılık” koyduk. Bir bölge ele geçirdiğinizde liderinizin gücüne, takipçilerinize, karakterinizin özelliklerine ve bazı binalara bağlı olarak o bölgeye bağlılık sağlarsınız. Bölgede başka hiziplere ait bağlılık değerleri mutluluğu olumsuz etkilemekte.

And_My_Axe.png

Kaybettiğiniz şehri geri alırken kurtarılan halkın mutsuzluğunu önlemek için işgal mutsuzluğunu kaldırdık, artık işgal edilen bölgelerdeki mutsuzluk Bağlılığa göre artacak.

Bağlılık ayrıca politikayı da etkilemekte. Kendisine haksızlık edildiğini düşünen veya düşük sadakat özelliğine sahip karakterler “Gaspçı” Bağlılığa sahip olabiliyorlar. Bu da iç savaş sırasında oluşan taraflarla bağlantılı oluyor. Bu özellikler sonucunda karakterler Bağlılık sebebiyle bölgelerinizdeki mutluluğu düşürebilir ve soruna sebep olan karakterlere müdahale etmeniz gerekebilir.(Bu müdahale başka sorunlara yol açabilir.)

Binalar

Bina ağacında da değişiklikler yaptık. Küçük yerleşim binaları -dini olanlar hariç- artık 4. seviyede dallara ayrılmaya başlıyor. Bu dallar genelde yiyecek, üretim, gelir veya gelir bonusuna odaklanmakta. Örneğin kurşun binası ağacı ile kurşun üretiminizi arttırabilir ya da kilise gelirlerini arttırabilirsiniz.

Blog_Image_Mountain_Vista.jpg
Büyük yerleşim yerlerindeki binalar da değişti. Bölgenin Ticaret(Market gelirinin yeni adı) veya Sanayi geliri almasını sağlayacağınız Tüccar ve Atölye zincirleri ile ekledik. Ancak asıl değişiklik “kombo” ismini verdiğim binalar. Örneğin Depo zinciri yemek üretimini ve bölgedeki tüm limanların gelirini arttırmakta. Kilise Sanatları kilise geliri ile bölgedeki Bakır, Demir ve Odun bina zincirlerinin getirdiği Sanayi gelirini arttırmakta. Zanaatkar zinciri Altın, Gümüş ve Kurşun bina zincirlerinden gelen üretimi artırmakta. Ve daha bunun gibi pek çok “kombo” binalar oyuna eklendi.

Tüm bu kombo binalar bonus verdikleri binaların bulunduğu bölgelere kurulabilirler.

Politikalar

Politikalar da büyük değişiklikler geçirdi. Mülk sistemini gereksiz olduğunu veya çeşitliliği arttırdığını düşünen oyuncuların geri bildirimlerini dinledik. Artık birden fazla tip Mülk(Dini, tarımsal ve Mülk tipleri) bulunuyor. Karakterler artık belli bir tip Mülke odaklanmalarına, liderden daha fazla Mülk sahibi olmaya çalışmalarına ya da Mülkleri önemsememelerine sebep olan özellikler kazanabiliyorlar.

Northymbre_Coastal_Assault.png

Aile Ağaçları

Aile ağacı arayüzünde de geliştirmelerimiz var. Hizip düzeyindeki bilgileri başka bir pencereye aktararak daha iyi bir görüş ve aile ağacı için daha fazla yer sağladık. Bu sayede her karakter için sadece uygun politik eylemlerin görünmesini aile ağacında eşlerin verdiği bonusların daha iyi bir görüntüsünü ve sadece lider ile yakın ailesinin görülebileceği filtre ekledik.

Savaş Yapay Zekası

İletilen sorunları düzeltmek ve yapay zekayı daha zorlayıcı hale getirmek için de çalışmalarımız oldu. Artık YZ orduları size karşı 90 derece dönmeyecek ve YZ kıyı haritalarında çıkarma yapmak için daha az nokta kullanacak. YZ’nin menzili saldırılarında hedef alışını da geliştirdik. Tepelerde araziyi daha iyi kullanmakta, atlıların zamanlamasını daha iyi ayarlamakta ve kuşatmalarda generalini duvardan uzakta kendi başına bırakmamakta. Ayrıca YZ formasyonlarını da geliştirerek birimlerini daha iyi kullanmasını ve etrafının sarılmasını daha zor olmasını sağladık.

The_Normans_Are_Coming.png

İleriki yamalarda Kahramanlık, Meşruluk, İşte Kral, Haraç gibi mekaniklerin değişimini içerecek.

Bu yamanın en sevdiğiniz kısmı hangisi?

Bina değişimleri, bölgenizi geliştirirken daha fazla opsiyonunun bulunması oyunu daha eğlenceli hale getirdi.

Modlama Kiti nedir ve neler içerecek?

Modlama Kiti Total War oyunları için resmi mod araçlarının yayınlandığı bir platform. The Thrones Mod Kiti önümüzdeki 1-2 hafta içinde beta olarak Steam kütüphanenizdeki araçlar menüsünde yayınlanacak. ATTILA modcuları bu kite alışmakta hiç zorluk çekmeyecek.

Bu kit, aşağıdaki araçları içerecek:

  • DaVE – Oyunun veritabanı girişlerini düzenleme.
  • BOB – Kaplama, model ve animasyonların işlenmesi.
  • TeD – Kara, deniz ve kuşatma savaşları için savaş alanı oluşturucusu.
  • Terry – Sefer haritasının özelliklerini(Işıklandırma, dekorasyon vb.) değiştirme.

Thrones of Britannia için uzun vadedeki planlar nedir?

Şimdilik oyunculara keyif veren özellikleri bozmadan neleri geliştirebileceğimizi düşünmekteyiz.

Yazar: Ali Alper Duman

Yayın Direktörü @ Strategyturk

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • Furkan: Yüzdelik olarak ne kadar yol aldınız acaba?
  • Yılmaz: 1.3.2 yaması ne zaman çıkar

KATEGORİLER

ARŞİV