Stratejist #3: Strateji Dünyasında Geçtiğimiz Hafta

Stratejist yazı dizisinin bu sayısında gündemimiz Total War’dan gelen haberler, Europa Universalis IV: Golden Century’deki gelişmeler ve Civilization VI’dan yeni uygarlık tanıtımı.

Thrones of Britannia’ya Yeni Yama

Total War tarafından “ekiplerimiz ne üzerinde çalışıyor?” blog yazılarının Aralık 2018 sayısı çıktı. Bu blog yazıları ilk başlarda daha düzensiz aralıklarla kaleme alınsa da son zamanlarda yoğunluğunun arttığını söylemek mümkün. Total War oyunları Paradox oyunlarından farklı olarak düzenli bir haftalık geliştirici günlüğü sistemine değil, dolayısıyla ekiplerin üzerinde çalıştığı yamalar ve kimi zaman eklentilere dair ipuçları bu şekilde toplu bir şekilde paylaşılıyor.

Daha önceki sayılarda önemli haberler daha çok Rome II ve Warhammer 2’den gelirken, bu blog yazısının yıldızı Thrones of Britannia ve Three Kingdoms diyebiliriz. Önceki yazılarda da Thrones of Britannia’nın Allegiance yamasına dair bilgiler verilmişti, görünüşe göre oyunu “oyunun zorlayıcılığını arttırmayı amaçlayan” bir yama bekliyor. Bu yamayla birlikte oyuna “politika zorluğu” şeklinde senaryonun ana zorluk seviyesinden farklı bir ayar ekleneceği belirtilmiş. Bu raddede Thrones of Britannia’nın yaklaşık 7 ay önce, Mayıs ayında çıktığını hatırlatalım. Thrones of Britannia sıradışı bir biçimde çıkışından sonraki 7 ay içerisinde gerçek bir eklenti çıkartamadı. Yegane indirilebilir içerik olan Blood, Sweat and Spears ismindeki kan eklentisi Total War: ATTILA’daki benzer eklentiyi almış kişilere ücretsiz olarak verilmişti.

Oyundaki araziler artık oynanış itibariyle daha anlamlı olacak bazı değişikliklerden geçti. Bu arazilerin faydaları artık arazinin sahibinin kim olduğuna göre değişiyor. Açılan traitler karakterin “ana” trait kategorisini belirliyor, bu ana trait kategorisi de ilgili karakterin sahip olduğu arazileri nasıl değerlendirdiğini şekillendiriyor. Buna ek olarak generalleriniz size destek sunma karşılığında sizden arazi taleplerinde bulunabiliyor.

- Saga Ekibi.

Aynı zamanda bu yazıda Saga serisinin bir sonraki oyununun konusunun belirlendiği belirtiliyor. Total War serisinde Saga oyunları ana oyunlardan farklı olarak tarihin spesifik bir noktasında yaşanan belli bir olaya odaklanıyor. Örneğin Thrones of Britannia’da Vikinglerin Britanya istilasına odaklanılıyor. Total War geçtiğimiz yıllarda Saga formülünü tanıtırken daha önceleri Shogun 2 üzerinden geliştirilen standalone eklenti Fall of the Samurai’in bu zamana kadar Saga formülüne en yakın Total War oyunu olduğunu belirtmişti. Bu dar konseptler oyunların bir bölgeye daha ayrıntılı bir şekilde yaklaşmasını sağlarken, çoğu zaman “tekrar tekrar oynanabilirlik açısından” zayıf oyunların ortaya çıkmasına sebep olabiliyor.

WTTAWO_3K.png

Three Kingdoms’ın Kademe Sistemi

Aynı yazıda Stratejist yazı dizisinin 2. sayısında da sizlerle paylaştığımız Three Kingdoms’taki diplomasi mekaniklerinin tanıtıldığı blog yazılarına ve videolara yer verilmiş, bu içeriklerde özellikle koalisyonlar ve askeri ittifaklardan bahsedilirken karakterlerin “kademesinin” önem taşıdığından sözedilmişti. Bu kademe sistemine dair artık çok daha ayrıntılı bilgilere sahibiz.

Oyunda üç savaş lordu eş zamanlı olarak kendisini imparator ilan ettikten sonra Han hanesinden gelen çocuk imparator Xian tahttan çekiliyor ve kendisini imparator ilan eden “3 kral” Çin’in imparatoru olmak üzere birbiriyle savaşa giriyor. Oyunda kendisini imparator ilan etmiş bir başka savaş lordunun başkentini ele geçirmeniz durumunda onun imparatorluk iddiasını üstlenebiliyorsunuz.

Üç savaş lordunun da kendisini imparator ilan etmesi durumunda Han hanesinden çocuk imparator Xian tahttan çekiliyor. Xian oyunun başında Dong Zhuo’nun kontrolünde, aynı zamanda Han İmparatorluğu kendisinin vassal ülkesi. Dong Zhuo’nun başkentini ele geçiren hem Xian’ı hem de vassal olarak Han İmparatorluğunu elde ediyor. Senaryo boyunca 3 imparator ilan edilmeden evvel Han İmparatorluğunun farklı savaş lordları arasında gel git yapması mümkün.

- Total War.

Total War tarafından paylaşılan bu yazıda 4 ay kadar önce Rise of the Republic eklentisi çıkartmış olan Total War: Rome II’de özellikle modcuların karşılaştığı bazı sorunları giderecek bir yamanın hazırlanmakta olduğuna dair bilgiler verilmiş. Haberin tamamını okumak için tıklayın.

spain%20update.jpg

Europa Universalis IV’ten Golden Century Hamleleri

Europa Universalis IV için 11 Aralık’ta çıkacak olan Golden Century eklentisi birçok oyuncu tarafından yetersiz bulunmuş, Paradoxplaza’da oyuncular bu şikayetlerini “bu kadar mı?” şeklinde konu açarak göstermişti. Geçtiğimiz haftanın geliştirici günlüğünde DDRJake, Johan ve Groogy tarafından imzalanmış metinde gelecekte EU4’ün geliştirilişi esnasında toplulukla daha çok iletişim kurulacağına dair güvence vermişti. Paradox’tan bu yönde enteresan bir hamle geldi.

Eskiden El Dorado eklentisinin alınmasıyla erişilen hazine filoları mekaniğine Golden Century’nin de satın alınmasıyla erişilecek. Bunun yanı sıra Privateer mekanikleri de Golden Century’e eklenmiş durumda. Artık işgal transferi ve topraklarınızda development yükseltmek için eklentiye sahip olmanız gerekmiyor. Daha önceleri işgal transfer mekaniği için Art of War, development için ise Common Sense eklentisinin alınması gerekiyordu.

Bu değişikliklerin 11 Aralık’ta Golden Century ile birlikte çıkacak olan 1.28 yamasına gelecek 1.28.1 hotfixiyle etkili olacağı belirtiliyor. 1.28 “Spain” Yaması yama notlarına ulaşmak için tıklayın.

fl_maori_kupe_leader_thm.jpg

Civilization VI’da Maori’ye Kupe Liderlik Ediyor

Civilization VI’da 2019’un Şubat ayında çıkacak olan Gathering Storm eklentisinin ikinci uygarlığı ve lideri tanıtıldı. Gathering Storm ile birlikte oyuna 8 yeni uygarlık ve 9 yeni lider ekleneceği belirtilmişti. Geçtiğimiz hafta duyurulan Macaristan‘dan sonra eklentinin 2. uygarlığı Maori oldu.

Maori’ye Kupe liderlik ediyor. Kupe’nin özel yeteneğinin adı Kupe’nin Seferi. Bu özel yetenek Maori’nin oyuna denizde başlamasını sağlıyor ve Maori karaya çıkmadığı her tur Bilim ve Kültür puanları kazanıyor. İlk şehrinizi kurduktan sonra ekstradan bir inşaatçı ve fazladan Nüfus elde ediyorsunuz.

Efsanevi Kupe önderliğindeki Maoriler Civilization VI: Gathering Storm'da yelken açıyor. Maori efsanesine göre Kupe 10. yüzyıl civarlarında yaşadığı yer Hawiki'den açılarak daha önceleri keşfedilmemiş Yeni Zelanda topraklarını keşfeden bir denizci. Eve döndüğünde insanları kendisiyle birlikte bu yeni topraklara yerleşmesi için ikna etmiştir.

- Maori Tanıtım Metni.

Maori’nin özel binasının adı Marae. Bu bina amfitiyatronun yerine geçiyor ve şehrinizdeki ovalar gibi üzerinden geçilebilir bölgelere Kültür ve İnanç puanı veriyor. Flight araştırması sonrasında bu binadan Turizm puanı da elde ediyorsunuz. Maori’nin özel birimi olan Toa tepelik arazilere Pa isminde bir geliştirme inşa edebiliyor. Bu geliştirme savunma bonusu sağlamasının yanı sıra üzerinde bulunan birimlerin iyileşmesini sağlıyor. Haberin devamını okumak için tıklayın.

Yazar: Ali Alper Duman

Yayın Direktörü @ Strategyturk

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • Ali: 1.13 çevirisi ne zaman gelecek acaba
  • Ali: 1.13 çevirisi ne zaman gelecek tarih belli mi

KATEGORİLER

ARŞİV