Strateji dünyasında geçtiğimiz hafta Stratejist yazı dizisine başladığımız bir önceki haftaya oranla daha sakin geçse de, oldukça önemli gelişmeler yaşandığını söylemek mümkün. Stratejist yazı dizisinin bu sayısında sizler için Age of Wonders: Planetfall, Stellaris, Total War: Three Kingdoms ve Civilization VI’dan geçtiğimiz hafta yaşanan gelişmeleri derledik.
Age of Wonders: Planetfall’da Dvar Irkı Tanıtıldı
Age of Wonders serisinin bilim-kurgu temalı yeni oyunu Planetfall’da Dvar ırkı tanıtıldı. Serinin geliştirici firması Triumph Studios geçtiğimiz yıl Paradox Interactive tarafından satın alınmıştı ve bu sene içerisinde PDXCON 2018’de Age of Wonders oyuncularının ilgisini çekecek bir duyuru yapacaklarını belirtmişlerdi. Bu birçok oyuncuda Age of Wonders 4 beklentisi oluştursa da, durum pek öyle olmadı ve Age of Wonders: Planetfall duyuruldu.
Age of Wonders: Planetfall serinin diğer oyunlarından farklı bir evrende geçiyor, bu evrende Star Union’ın çöküşü sonrası çeşitli ırklar ve ülkeler arasındaki mücadeleler konu alınıyor. Bu ırklardan bu zamana kadar Vanguardlar, Prometheanlar ve Kir’kolar tanıtılmıştı. Geçtiğimiz hafta tanıtılan Dvar ırkının kendisine has birçok özelliği mevcut, büyük oranda diğer fantastik kurgulardaki cüceleri anımsatan bu ırk yerin altında yaşıyor ve madencilik özellikleriyle öne çıkıyor. İlginç kısımlarından birisi hiçbir şekilde bu ırkın yüzünün görünmemesi.
Dvar toplumunu hiper-kapitalist olarak, çıkar gözeten düşman konsorsiyumlar etrafında şekillenmiş bir şekilde tasarladık. Toplumları Komünist değil Oligarşik. Cüceler, Rus askeri estetiği, doğal kaynaklar, madencilik, dayanıklılık. Her parça yerine oturdu ve Dvarlar doğmuş oldu.LennartGS, Triumph'ta Oyun Direktörü
Age of Wonders: Planetfall’da toplam 6 ırk olacağı duyurulmuştu, Dvarların da tanıtılmasıyla birlikte geriye 2 ırk kalmış oluyor. Age of Wonders: Planetfall’ın henüz net bir çıkış tarihi yok ancak 2019 içerisinde çıkacağı belirtiliyor. Haberin devamını okumak ve Dvar ırkına dair bilgiler almak için tıklayın.
Civilization VI’da Macaristan’a Matthias Corvinus Liderlik Ediyor
Geçtiğimiz hafta duyurulan, Civilization VI’nın ikinci ana eklentisi Gathering Storm’dan ilk yeni uygarlık ve lider tanıtımı yapıldı. Gathering Storm eklentisiyle oyuna 8 yeni uygarlık ve 9 yeni lider ekleneceği belirtilmişti. Civilization VI’nın 35. uygarlığı Macaristan oldu.
Macaristan’a meşhur Hunyadi Yanoş’un oğlu Hunyadi Matyas, oyundaki adıyla Matthias Corvinus liderlik ediyor. Kendisi latince kuzgun anlamına gelen Corvinus soyadını taşıyor ve oyunda bunla bağlantılı olarak “Kuzgun Kral” isminde bir özelliğine sahip. Bu özellik Macaristan’ın şehir devletlerinden elde ettiği birliklere hareket hakkı ve savaş gücü bonusları vermenin yanı sıra, Macaristan’ın bu birlikleri hiçbir maliyet gereksinimi olmaksızın geliştirebilmesini sağlıyor, aynı zamanda Macaristan bu şekilde askerlerini aldığı şehir devletlerine 2 Envoy göndererek bu şehir devletinin sadakatine dış bir müdahale edilmesini zorlaştırıyor.
Macaristan’ın şehirlerinde nehirlerin önemi büyük. Tuna’nın İncisi özelliği şehir merkezinin yanında yer alan nehrin karşısında bulunan binaların daha hızlı tamamlanmasını sağlıyor. Böylelikle şehirlerinizi nehirler etrafında planlı bir şekilde kurarak rakiplerinizin önüne geçebiliyorsunuz.Macaristan Tanıtım Metni
Macaristan’ın kendisine has Huszar birimlerinin dışında, bir de Corvinus’un sağladığı Kara Ordu birimleri mevcut. Bu hafif zırhlı süvari birimleri komşu bölgelerinde şehir devletlerinden elde edilmiş birimler olması durumunda askeri bonuslar elde ediyor. Macaristan’ın tanıtım metnini ve videosunu incelemek için tıklayın.
Total War: Three Kingdoms’ta Diplomasi Değişiklikleri
Bir Total War oyunu için sıradışı bir biçimde, Total War: Three Kingdoms oyunun oynanış mekaniklerine dair bilgiler verdiği blog yazılarını diplomasi mekanikleriyle başlatmıştı. Geçtiğimiz hafta içerisinde 2 hafta önce çıkan, diplomasi alanındaki ilk blog yazısı ve beraberindeki videogeliştirici günlüğünün 2. kısmı paylaşıldı.
Bu tanıtılan diplomasi mekanikleri Total War’ın önümüzdeki Three Kingdoms oyununu “düşmanını muharebe alanında yok et ve oyunu kazan” felsefesinden daha ileride gördüğünü gösteriyor. Diplomaside kullanılabilen maddelerin artmasının yanı sıra, artık diplomasinin işleyişi çok daha şeffaf. Eski oyunlardaki gibi bir teklifi gönderdiğinizde kabul edilmesi veya edilmemesiyle olay kapanmıyor, artık sunduğunuz teklifin karşınızdaki kişi için değerini görebiliyorsunuz, eğer bu değer negatifse o talebinizi kabul ettirebilmek için yanında pozitif gördüğü bir şeyler sunmanız gerekiyor, eğer buradaki değer pozitifse bu durum diplomaside bu antlaşmayı imzalarken karşı taraftan birşeyler istemenizin makul olabileceğini size gösteriyor. Örneğin bir ittifaka sizden çok karşıdaki savaş lordu ihtiyaç duyuyorsa, bunu buradaki değerden daha net bir şekilde anlayıp bu ittifakın yanında karşıdaki savaş lordunun envanterinden kullanabileceğiniz güzel bir silah istemeniz artık mümkün.
Savaş lordunuzun artık bir güvenilirlik seviyesi var ve bu seviye oyun içerisindeki hamlelerinizle şekilleniyor. Örneğin gidip 10 turluk bir ödemeyi 2. tur iptal ederseniz, güvenilmez bir karakter olarak tanınmaya başlıyorsunuz. Bazı yapayzeka karakterleri bu gibi hamleleri görmezden gelmekte zorlanabilir ve direkt olarak savaş ilanı alabilirsiniz.Al Bickham, Creative Assembly
Vassallarla olan ilişkilerde bile enteresan noktalar var, artık oyun içerisinde vassal olmanın stratejik olarak işinize yarayabileceği noktalar oluşturulmuş, vassallarla hükümdarları arasında otonomi garantisi antlaşması yapılabiliyor, bu durum hükümdarın o vassalı entegre etmemeye söz verdiği anlamına geliyor. Özellikle 2. blog yazısı ve videoda tanıtılan içerikler oyundaki koalisyon ve askeri ittifakları detaylandırıyor. Yapılan koalisyon diplomatik tekliflerinin koalisyon üyeleri tarafından teker teker oylanmasına kadar Creative Assembly oyunun bu yönünde belki de ilk defa ciddi olduğunu gösteren bir derinlikle üstüne gitmiş durumda.
Stellaris: MegaCorp ve 2.2 Yaması Çıkıyor
24 Ekim’de duyurulan Stellaris’in galaktik çapta faaliyet gösteren şirketlere odaklanan eklentisi MegaCorp önümüzdeki hafta içerisinde, 6 Aralık’ta çıkıyor. MegaCorp eklentisi mega şirketlerin yanı sıra oyuna özel Ekümenopolis gezegenler, yeni mega yapılar, kervancılar, galaktik marketler ve yeni perkler ekliyor.
MegaCorp ile birlikte çıkacak olan 2.2 yaması oyunun en geniş kapsamlı yamalarından birisi, bu yamayla birlikte gezegen yönetimi tamamen değişiyor. Parça bazlı gezegen düzeni yerini bölge, bina ve iş olanakları sistemine bırakmış durumda. Artık gezegenlerinizde çeşitli bölgeler inşa ederek enerji, mineral ve yemek üretimi için işler üretebiliyor, yükselen nüfusunuzla yeni bina slotları açıp ürettiğiniz yeni iş olanaklarıyla bir yandan işsizliği kontrol altında tutarken bir yandan mevcut kaynaklarınızı bir başka kaynağa dönüştürebiliyorsunuz. 2.2 “Le Guin” yama notları için tıklayın.
Stellaris: Megacorp oyunun ekonomi yönüne odaklanıyor, bu eklentiyle birlikte oyuncular şirket imparatorluklarının CEO’su konumuna gelip galaksi düzeyinde kâr ve refah peşinde koşabiliyorlar.Stellaris: MegaCorp Tanıtım Metni
Strategyturk Twitch kanalında MegaCorp çıkışı öncesi Gala yayın serisi düzenliyoruz, bu seride diğer Gala yayınlarında da geçerli olduğu üzere amacımız eklentinin odaklandığı noktaları tecrübe etmek. Bu kapsamda suç örgütü temalı bir şirketle bir yandan diğer imparatorlukların başkentlerinde suç oranını yükseltirken, istikrar seviyelerini düşürüp bundan kâr ediyor, bir yandan da galaksinin bizim kontrolümüzde olan kısmında kârlı ticaret rotaları kurarak zenginliğimizi ve gücümüzü yükseltmeye çalışıyoruz.