Stellaris’ten Heinlein Yaması

Stellaris Banner
Bu haftaki Stellaris geliştirici günlüğünde Heinlein kod adı verilen 1.3 yamasına dair bilgiler veriliyor.

Merhabalar efendim, günlüklerini bölümlere ayırma kararı aldığımız “Heinlein” yamasının ilk günlüğüne hoşgeldiniz. Daha önceki haftada da söylediğim gibi, ekimde çıkarmayı planladığımız “Heinlein” yamasını oyuncularımızın geri bildirimleri şekillendirecek.

Otomatik Keşif

Keşif, erken oyunda önemli bir unsur olmasına karşın oyun ortalarında ve sonlarında can sıkıntısına neden olabiliyor. İntergalaktik bir imparatorlukta araştırma gemisi yönetimi rahatsız edici olsa gerek. Daha önce de söylediğimiz gibi oyunda otomasyonu tam anlamıyla sağlamak istemiyoruz. Bunun için, imparatorluğunuz belirli bir büyüklüğe ulaştığı taktirde araştırma gemilerinin otomasyonunu sağlayacak keşfedilebilir bir teknolojide (AI için bonus sağlayacak) karar kıldık.

Birleşme Noktası

En çok istenen özelliklerden bir tanesi. “Heinlein” de elinizdeki herhangi bir gezegeni, yıldızı ya da filoyu birleşme noktası olarak belirleyebileceksiniz.

vrkewx.png

Genişleme Filtresi

“Heinlein” ile gelecek, isteyeninin çok olduğu başka bir özellik. Genişleme filtresi size hangi sistemin hangi gezegeninde koloni, maden & gözlem tesisi kurabileceğinizi gösterecek.

Stratejik Kaynakların Elden Geçirilmesi

Oyunun planladığımız gibi çalışmadığını düşündüğümüz bir parçası da stratejik kaynaklar. Hem çok seyrek hem de fazlasıyla yaygın olabiliyorlar. Bir tane kaynaktan fazlaca bulunurken bir tanesi gereğinden fazla seyrek bulunabiliyor. Her şeyden önce, kendilerinin etkileşime geçmek için çok uzakta bulunduklarını düşünüyoruz. Bunu için şöyle değişiklikler düşündük:

  • Tek bir grup olan stratejik kaynakları ayırarak hem stratejik (living metal, lythurgic gas…vs) hem de ayrı bir lokal (betharian stone, alien pets…vs) kaynak grubu oluşturacağız. Lokal kaynak grupları sadece kolonize edilebilir gezegenlerde bulunabilecek ve ilgili binaları inşa edilebilecek.
  • Kolonize edilebilir gezegenlere daha fazla lokal grup kaynağı ekleyerek belirli gezegenleri daha istenilir kılacağız.
  • Stratejik kaynaklar tek bir amaç uğruna kullanılabilir olacak. Ya askeri ya da sivil amaçlar uğruna kullanılabilir olacaklar.
  • Bonusları global olacak. Ya belirli bir binanın inşası ya da pasif bonus aracılığıyla.
  • Herhangi bir kaynağın tek bir birimi o kaynağın bütün yararlarını sağlayabilir olacak. Böylelikle artanlar ihraç edilebilecek.

Bu haftalık bu kadar. Gelecek hafta “Heinlein” yaması hakkında konuşmaya devam edeceğiz.

Forumda yorumlayın.

Yazar: Ali Alper Duman

Yayın Direktörü @ Strategyturk

Henüz yorumlanmamış.

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • FADYORYA: 1 ve 2. oyun epic gameste, 3. oyun steam'de olursa immortal empires olmuyor değil mi? üçünün de aynı platformda olması gerekiyor
  • Wandervals: 1.14 Sürümü için yama güncellemesine ihtiyacımız var.

KATEGORİLER

ARŞİV