Stellaris’te Yaz Denemeleri ve Planlar

Stellaris geliştirici günlüklerinde bu hafta yazın üzerinde deneme yapılan özelliklerden bahsediliyor.

Merhaba!

Bunu yazdığım esnada ekip 3.4.4 yaması üzerinde çalışıyor, önümüzdeki haftanın geliştirici günlüğünde yama notları yer alacak. Bugün daha soyut şeylerden bahsedeceğiz.

Yazın hoşumuza giden sistemleri denemek için genellikle biraz boş zamanımız oluyor. Daha önce yaptığımız bu gibi denemeler, Lithoid özellikleri (bu sayede tür paketlerinin yapısı tamamen değişti) ve Endüstriyel District’lerin ilk denemeleri gibi sonuçlar verdi. Çoğu kez çalışmıyorlar veya kullanışlı bir hâle getirilmeleri için defalarca tekrarlanmaları gerekiyor fakat bu gayet normal, bunları isteyerek düşük baskı altında gerçekleştirilen deneme olarak nitelendiriyoruz.

Yazın neyin üzerinde çalışıp çalışmadığımızı özetlemek yerine denemeyi umduğumuz sistemlere ilişkin bilgi vermek istiyorum. Ancak bu denemelerin sonuç verip vermeyeceğinin belli olmadığını belirtmek gerek.

Bunların hiçbiri garanti değil, işe yarasalar bile ne zaman çıkacaklarına dair bilgi vermeyeceğim!

Relic Dengesi

Iggy, relic’lere göz atmamızı istedi ve onları dengelemek üzerine önerilerde bulundu. Kendi cümleleriyle…

Relic’lerin eğlenceli ve oyun değiştiren bir etkiye sahip olması gerekiyor. İmparatorluğunuzun seyrini değiştiren güçlü ve kendine özgü ögeler olmaları lazım. Fakat sorun şu ki hepsi eşit değil. Bu yüzden gelecek bir güncellemede relic’ler arasındaki uçurumun hiç olmazsa biraz ufaltılmasını umuyorum. Relic’leri esasen üç gruba ayırdım.

  • Niş ve yarı güçlü etkileri bulunmasında sıkıntı olmayan event tabanlılar, Omnicodex ve Blade of the Huntress gibi.
  • Precursor relic’leri her imparatorluk için güçlü ve kullanışlı olmalı. Javorian Pox’un pasifistler için en üst seviye olacağına veya Psionic Archive’ın en iyi makine relic’i olacağına söz veremem. Ama en azından düzgün etkileri olacak.
  • Krizi mağlup edince alınan kriz relic’leri bir nevi zafer turu gibi olmalı. Kazandınız! Size 30 society araştırması vermemeli.

Bu doğrultuda her relic’e bakacak ve gerektiği takdirde sıraya sokacağım. Çok sayıda güçlendirme ve birkaç zayıflatma olacak, umarım daha ödüllendirici hissettirirler!

Yazdan sonra geliştirici günlüklerine tekrar başladığımızda değişikliklerin listesini paylaşacağımızı zannediyorum.

Erişilebilirlik Geliştirmeleri

MonzUn, Stellaris’teki erişilebilirlik seçeneklerini geliştirme çabasını yönetiyor. Farenin yan tuşlarına daha çok işlevsellik eklemek, event’ler için metin okuma ve yakınlaştırıp uzaklaştırmak için kısayol tuşlarının kullanımı gibi şeyleri göz önünde bulunduruyoruz.

Onun önerisi üzerine bazılarımız renk görselliğindeki eksiklikleri simüle etmek için oyunu çeşitli renk reshader’larını aktive ederek oynamaya başladık. Bu sayede en kötü sorunları bulup onlara çözüm üretmeyi amaçlıyoruz.

Eğer önerileriniz veya Stellaris’i oynarken yaşadığınız erişilebilirlik sorunları varsa lütfen bize bildirin.

Gelenekler

3.1 “Lem”le birlikte gelenek seçmede esneklik sağladıktan sonra Alfray Stryke yeni gelenek ağaçlarına ilişkin birtakım denemeler planlıyor.

Bu denemeler gelenekleri çeşitli tetikleyicilerin arkasına saklamanın oyunu nasıl etkileyeceğiyle ilgili. Ascension perk’ler ve origin’lere göre erişilebilen gelenek ağaçları ekleme yönünde öneriler almıştık, bunların nereye çıkacağını merak ediyoruz.

Kod Madeninin Derinliklerinde

Caligula Caesar, multithreading’in kullanımını genişletebileceğimiz alanlar buluyor ve özellikle de oyun sonunu göz önünde bulundurarak değişkenlerin hesaplanma biçiminde denemeler yapıyor.

Filo Savaş Dengesi

Bu sırada planladığım denemelerim başlıca filo savaşı üzerine.

Göz atmayı planladığım şeylerden bazıları:

  • Destroyer’lar ile Cruiser’lara oyun sonunda bir rol vermek ve karışık filolar kurmak için nedenler sunmak.
  • Filo savaşlarının süresini uzatarak alpha strike’ların hâkimiyetini kırmak.
  • Mevcut karşılamalar, takip, kaçınma ve isabetlilik mekaniklerin üzerine deneme yapmak.
    • Bunun sonucunda küçük silahlar da bir rol üstlenmiş olabilir.
  • Gemi davranışını savaş bilgisayarlarının atadığı rolleri temel alarak geliştirmek.
    • Evet, Carrier Battleship, nokta savunması lazerin olduğunu ve onunla gurur duyduğunu biliyorum. Bu, onu kullanmak için yakın dövüşe girmen gerektiği anlamına gelmiyor.

Bunlar şu anda denemeden ibaret ve kısa vadede meyve vermeleri ihtimal dâhilinde değil.

Daha Fazla Başarım

Sanatçılarımız Overlord başarımlarında öyle zevk aldı ki bizi köşeye sıkıştırıp tür paketlerine biraz başarım eklememizi talep ettiler.

Bunlar pek de deneme sayılmaz, ne yaptıklarına karar verip tamamladığımızda hayata geçireceğiz. Bunlardan bazıları:






Ve The Darkest Timeline dediğimiz:

Sırada Ne Var?

Bu örnekler kapsayıcı değil, burada listelemeyip de üzerinde çalıştığımız bir sürü şey var (daha önce sözünü ettiğimiz Casusluk geliştirmeleri gibi).

Önceden bahsettiğimiz gibi haftaya 3.4.4 yama notları olacak, ondan sonra yaz boyunca geliştirici günlüklerine ara vereceğiz.

Haftaya görüşürüz!

Yazar: Akın Yıldızlı

Strateji oyunlarını seviyorum.

Henüz yorumlanmamış.

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • FADYORYA: 1 ve 2. oyun epic gameste, 3. oyun steam'de olursa immortal empires olmuyor değil mi? üçünün de aynı platformda olması gerekiyor
  • Wandervals: 1.14 Sürümü için yama güncellemesine ihtiyacımız var.

KATEGORİLER

ARŞİV