Stellaris geliştirici günlüklerinde bu hafta gelecek Galactic Paragons DLC’sinde olan Ünlü ve Efsanevi Paragonlardan bahsediliyor.
Merhaba Uzay’ın Kaşifleri.
Sizlerle bir başka Geliştirici Günlüğü paylaşmaktan heyecan duyuyoruz, bu kez yaklaşan DLC’miz Galactic Paragons’un karakterlerine odaklanıyoruz. Bugün, karşılaşabileceğiniz yeni el yapımı karakterler hakkında konuşmak üzere Arctic Sanat Yönetmeni Frida ve Arctic Oyun Yönetmeni Petter ile birlikteyiz.
Video Geliştici Günlüğünü İzleyin:
Petter (Arctic Oyun Yönetmeni): Paragon öncelikle konsey ve liderin yeniden düzenlenmesi gibi yeni mekanikler içeren bir genişleme paketi. Ancak, liderleri merkeze alan bir DLC’de, yıldızların arasında karşılaşmanız için bazı sıradışı karakterler yaratmamız çok doğaldı.
Bu karakterlerin çoğu için ilk fikirler yarım günlük bir çalışma sırasında oluşturuldu. Herkesi Arctic’te topladık ve Stellaris galaksisinde ne tür karakterler görmek istediğimize dair beyin fırtınası yapmak üzere oturduk. ‘Sneakson’, ‘Big Woman’, ‘Harkon the Governor’, ‘Charming Pirate’ gibi biraz şifreli isimler aldılar. Ancak konseptler bizim yinelemeli sürecimizin temeli oldu. Karakterlerin geçmişleri, sanatlarını da değiştirdi. Ayrıca Studio Green’deki İçerik Tasarımcılarından daha da fazla ince ayar yapmamıza yol açan iyi fikirler aldık. Böylece, karşılaşacağınız karakterler organik olarak gelişti.
Biz bu kişilere “Paragonlar” diyoruz. Şimdi, bu paragonlar iki kategoriye ayrılıyor: Ünlü Paragonlar ve Efsanevi Paragonlar. Bu kategoriler hakkında daha fazla bilgiyi (ve bazı örnekleri) aşağıda bulabilirsiniz.
Frida (Arctic Sanat Direktörü): Sanat ekibi olarak, Ünlü ve Efsanevi Paragonlar için çok sayıda benzersiz portreyi titizlikle el işçiliğiyle hazırladık. Her lider, kişiliğini ve hikayesini yansıtan, galaksiyi daha canlı ve çeşitli hissettiren farklı bir görünüme sahip olacak şekilde tasarlandı.
Portrelerin oluşturulması sırasında, özellikle Efsanevi Paragonlar için liderlerin sanat ve hikaye anlatımı yönlerini yükseltmek istedik. Bunu yapmanın bir yolu, ırk portrelerinde tipik olarak görülen statik pozları kırmaktı. Bunun yerine, bu karakterleri gerçekten öne çıkarmak için dinamik pozlar, jestler ve ifadeler ekledik.
Efsanevi Paragonlar için, geleneksel üç çeyrekli pozdan uzaklaştık ve daha ilgi çekici ve dramatik pozlar denedik. Bu değişiklik sadece bu karakterlerin önemini vurgulamaya yardımcı olmakla kalmıyor, aynı zamanda portrelerini görsel olarak çarpıcı hale getiriyor.
Öte yandan, Ünlü Paragonlar, orijinal ırk portrelerine daha yakın bir pozu koruyor, fakat kişisel hikayelerini aktarmaya yardımcı olacak detaylar ve aksesuarlar eklendi. El hareketleri, sırıtışlar, yara izleri veya benzersiz kıyafetler gibi ince unsurlar, her karakterin geçmişine ve kişiliğine bir bakış atmaya yardımcı oluyor.
Ünlü Paragonlar
Petter: Ünlü Paragonlardan bahsetmişken. Bunlar galakside rastlayamayacağınız, bunun yerine sizi arayıp bulacak olan bireyler! DLC’de bunlardan 16 tane var (her etik için iki tane – üzgünüm Gestalt) ve etik değerleri kendileriyle eşleşen imparatorluklara katılmak için çabalayacaklar: Pasifist bir paragon pasifist bir imparatorluk arayacak, militarist bir paragon militarist bir imparatorluk arayacak ve bu böyle devam edecek.
Tanınmış Paragonların arkasındaki fikir, yaşayan bir galaksi hissi vermektir. Her karakter daha büyük bir dünyanın ipuçlarını veriyor. Ve biz onları oyunlarınızı renklendirecek ve daha farklı bir tat verecek bir şey olarak görüyoruz. Kim olduğunuza bağlı olarak çok farklı türde karakterlerin sizi aradığını göreceksiniz. Her ünlü paragon, bir etiğin olası bir temsili olarak görülebilir.
Karşılaştığınız her Ünlü Paragon benzersiz bir tasarıma, kişisel bir geçmişe ve başlangıçtan itibaren güçlü bir Kader Özelliğine sahiptir. Ancak, biraz tat katan olumsuz bir özellikleri de vardır. Ve kişiliklerini daha fazla gösteren, özellikle kendilerine bağlı bazı olayları tetikleme şansları vardır.
İşte bazı örnekler.Kai-Sha, the Spymaster
Oynanış açısından Kai-Sha, Otoriter etiğe sahip bir Generaldir (konseyde oturmak için uzmanlaşmıştır). Otoriter bir hükümdar olarak gücünüzü tehdit eden her şeyle başa çıkmak için yanınızda olmasını isteyeceğiniz gölgedeki sağ kolunuzdur.
Frida: Kai-Sha ile ilgili komik bir öykü – aslında tamamen tesadüf eseri UX tasarımcımız Kajsa’dan (kc olarak da bilinir) ilham alındı! Tasarımı üzerinde çalıştıkça, özelliklerini daha fazla vurguladık ve bu karakter için benzersiz bir görünüm yarattık.
Borin: The Friendly Salvager
Frida: Borin’in tasarımı Overlord’daki kurtarıcı portresinden esinlendi ve bu konsepti daha da ileri götürerek bu türden başka bir karakter oluşturmaktan büyük keyif aldık. Eski bir uzay istasyonundaki bir hurdacı topluluğundan geliyor ve galaksinin harikalarını keşfetmek için ayrılıyor, nihayetinde imparatorluğunuza katılıyor. Kendisini bir mühendis gibi hissettirmek amacıyla, ilişkilendirilebilirlik için sarı sinyal renklerini dahil ettik.
Petter: Borin büyüleyici biri. Hayali her zaman Hurdacı yerleşim bölgesinden ayrılıp yıldızlar arasında seyahat etmek olmuştur. Ancak hala mekanik becerilerine sahip ve kendisiyle aynı sistemde bulunan tüm dost filoları onarıyor. Ayrıca, eğer şanslıysanız size imparatorluğunuza katılabilecek bir robot da yapabilir. Etin zayıf olduğunu düşünen diğer Materyalist lider Xondar’a kıyasla bir materyalist için oldukça sıcak ve neredeyse ruhani bir karakterdir. Tekrar, aynı etiğin ne kadar farklı olabileceğini göstermeye çalışıyorum.
Vas the Gilded:
Frida: Vas ile amacımız ona eşsiz ve gösterişli bir görünüm sağlamaktı. Lüks sevgisini abartılı kıyafet ve aksesuarlarla tasarımında göstermesi önemliydi. Kıyafetinin geliştirilmesi sırasında hızla belli bir Prensese benzemeye başladı, bu nedenle şapkası için benzersiz bir şekil bulmak birkaç yineleme gerektirdi. Pozu da sakin ve ağırbaşlı, bir diplomat olarak uzmanlığına işaret ediyor.
Petter: Vas, çalışma boyunca hemen hemen aynı olan karakterlerinden biri. Ancak bir süre için biraz daha “metres ” gibiydi ama şimdi daha asil ve “senatör”. Onu bulan kişi Kalite Güvence Uzmanımız Daniel Teige’di.
Q’la-Minder, the Ruthless Governor:
Frida: Q’la-Minder, endüstri ve zenginliğe güçlü bir şekilde odaklanarak başkalarını yönetmek ve sömürmekle ilgilenir. Kişilik açısından biraz itaatkâr, yalaka bir pısırık. Dune’un Harkonnen’lerinden ilham aldık, karakterine uyması için onu olabildiğince yapışkan ve sevimsiz olarak tasarladık ve Aquatics DLC’sindeki türlerden birini yeniden kullandık.
Petter: Q’la-Minder gerçekten iğrenç ama yine de çarpık bir şekilde oldukça sevimli. Çalışan nüfustan gerçekten en iyi şekilde yararlanmak istediğiniz gezegenlere yerleştirmek için harikadır. Mutlu olmayacaklar. Ama çalışacaklardır.
Efsanevi Paragonlar
Petter: Efsanevi Paragonlarla uzayı keşfederken ve yeni dünyalarla karşılaştığınızda karşılaşırsınız. Oyunda her biri kendine özgü yeteneklere, kalıntılara ve ortaya çıkarılmayı bekleyen hikayelere sahip dört Efsanevi Paragon var. Efsanevi Paragonlar birçok yönden Stellaris’in ne olduğunun farklı yönlerini temsil ediyor: Keşif, Savaş, Antik Gizemler ve Kolonileşme.
Frida: Kolonizasyondan bahsetmişken, tanıtmak istediğimiz Efsanevi Kahramanlardan biri de türünün son örneği olan melankolik plantoid Azaryn.
İşte Linus’tan (İçerik Tasarımcısı) Azaryn hakkında birkaç düşünce: Azaryn’in ilk tasarım hedefleri arasında yeryüzü şekillendirme mekaniğinin yanı sıra kayıp temaları da yer alıyordu. İlk başlarda ona basitçe ‘Üzgün Plantoid’ deniyordu. Onun yolu bir kurtuluş yolu ve bunu başarmak için sizinki gibi daha büyük bir medeniyetin yardımına ihtiyacı olacak.
Yeryüzü şekillendirme güçlü bir araç olabilir ve biz de oynanışının bundan yararlanmasını istedik. Hala pahalı bir çaba olsa da, Azaryn’in yeryüzü şekillendirmesinin birçok benzersiz noktası var – ancak bunları kendiniz keşfetmenizi size bırakacağız. Bu avantajları dengelemek için, yeteneklerinin sınırlı doğası devreye giriyor. Gücünün ona büyük bir maliyeti var ve korkunç sonuçlar ortaya çıkana kadar sadece birkaç kez kullanabilir.
Bu sınırlı, geçici doğa, onun insanlığını, kişiliğini ve hikayesini aktarmaya yardımcı olacağını umduğumuz bir şey. Bu, Galactic Paragons’un ne hakkında olduğunun büyük bir kısmıyla bağlantılıdır; karakterleri deneyimin ön saflarına getirmek, galaksinin ihtişamının altına bakmak, ilişkilendirilebilir olana kadar inmek ve onların hikayelerinin kendi hikayenizi beslemesine izin vermek.
Frida: Hikayesinden çok fazla spoiler vermemek için, Azaryn kötüleşmeye başlayacaktır ve ilerlemenize bağlı olarak portrelerinin değiştiği dört farklı durum sağladık.
Yeni İşe Alım Penceresi
Frida: Şimdi standart diplomasi ekranından uzaklaşıp işe alım için kullanılan yeni bir pencere türümüz var.
Yeni Olay Penceresi
Frida: Ayrıca, lider portrelerinin olay resminin yanında görüntülendiği yeni bir olay penceresi türü oluşturduk, böylece bunun liderinize bağlı bir olay olduğu ve hangi lider olduğu açıkça anlaşılıyor. Benim bakış açıma göre, karakterin metnin yanında yer alması yazılı içerikle etkileşime girmeye yardımcı oluyor.
Bazı son sözler
Arctic olarak hepimiz Galactic Paragons’tan keyif alacağınızı umuyoruz. Ve birçok karakterin galaksideki hikayeler için harika başlangıç noktaları olacağını umuyoruz.
Bugünün Geliştirici Günlüğü bu kadar! Geri bildirimlerinizi ve düşüncelerinizi dört gözle bekliyoruz ve yakında Origins, Civics ve Tradition Ağaçları ile ilgili yeni bir Günlük ile geri döneceğiz.
Oyun Yönetmenleri Stephen Muray (PDS Green) ve Petter Nallo (PDS Arctic) ile Galactic Paragons İlk Bakış yayınımızı yarın 1515 CEST’den itibaren twitch.tv/paradoxinteractive adresinden izlemeyi unutmayın!
Bir dahaki sefere kadar, yıldız gibi kalın!