Stellaris geliştirici günlüklerinde bu hafta Necroid gemi tasarımlarına dair bilgi veriliyor.
Herkese merhabalar, ben Fredrik Toll, Stellaris’te Art Director olarak çalışıyorum. Bu hafta sizlere Necroid Species Pack’teki gemileri nasıl tasarladığımızdan bahsetmek istedim.
Yeni Bir Gemi Seti Tasarlamak
Tema belirlendikten sonra gemi setlerinin tasarımı esnasında yaptığımız ilk şey, diğer çizer arkadaşlarımızla birlikte belli başlı fikirleri listelemek. Bu eklentide öne çıkan tema ölüm ve ölümü aşmayı başarmış canlılardı. Bu tema doğrultusunda herkes fikirlerini kağıda döktü. Böylelikle önümüzdeki manzarayı daha net görebilmenin yanı sıra, birbirimiz için ilham kaynağı olabilecek fikirler de öne sürmüş olduk. Neyi öne çıkartmamız gerektiğini, neyin bu temaya çok da uymadığını daha iyi görebildik.
Bunun ardından konsept süreci için bazı görsel referanslar arıyoruz, basit bir desenden heykele, küçük objelerden büyük binalara kadar bu temaya dair ilham kaynağı olabilecek her şey. Genellikle şekiller peşindeyiz fakat kimi zaman materyalleri de kullanabiliyoruz. Mimari bu konuda bizim için önemli bir kaynak, mükemmel şekillere sahipler ve bu şekilleri gemi ayrıntıları için boyutlandırarak kullanabiliyoruz. Bu noktada diğer gemilerin tasarımlarını referans almamaya dikkat ediyoruz, her geminin kendisine has özel bir tarzının olması gerekiyor. Dolayısıyla mevcut gemi tasarımlarını referans olarak kullanabileceğimiz yegane kısım, yeni tasarlanacak geminin neye benzememesi gerektiği konusunda olabiliyor. Necroidlerde Art Deco ve kabirler, piramitler, kurukafalar, iskeletler gibi birçok referans kaynağımız vardı. Bunlar kimi zaman fikirlerimizle uyuşuyor, kimi zaman uyuşmayabiliyor. Nihayetinde ortaya çok sayıda farklı gemi tasarımı çıkıyor, aşağıda bunlardan bazılarını görebilirsiniz:
Yukarıdaki tasarımların ikisinde karar kıldık. Özellikle aşağıdaki gemileri seçmemizin sebebi, mevcut gemilerden farklı olmaları ve temaya olan uyumlulukları.
Tarzı Geliştirmek
Gemilerin tarzını belirlemek işin sadece başlangıcı. Bu sadece geminin profilden görünümünden ibaret ve size vermeleri gereken bilgiyi vermekte yetersizler. Oyunun ihtiyaçları doğrultusunda bu tasarımlar üzerinde çalışmaya başlıyoruz, örneğin geminin bölümleri, taret kısmı vesaire.
Orta boyut bir gemi olması sebebiyle ilk olarak Kruvazör tasarımından başlıyoruz, eğer ortaya çıkan tasarım fazla büyük görünüyorsa her zaman Battleship için kullanılabilir, fazla küçük kalıyorsa Destroyer veya Corvette için kullanılabilir. Aşağıda bu süreci inceleyebilirsiniz:
Konsept Oluşturmak
Tarzı geliştirdikten sonra her gemi türü için konsept çizimi oluşturuyoruz. Her geminin kendisine has özellikleri, dolayısıyla birtakım zorlukları var. Sivil gemiler askeri gemilerle aynı şekilde görünmemeliler. Her askeri gemi farklı büyüklükte olmalı. Sivil gemilerin birbirlerinden ziyade istasyon binalarına benzerlik gösterdiğini söylemek yanlış olmaz. İnşaat gemisi maden istasyonunu andırırken, bilim gemisi araştırma istasyonunu andırmalı.
İki Farklı Örnek
Bilim gemileri diğer gemilere nazaran daha “teknolojik” görünmeli, daha önceki gemi tasarımları esnasında bu konuda bir standart belirlemiş durumdayız. Aynı şekilde bilim gemisi daha “havalı”, neredeyse bir yarış gemisini andıran tasarıma sahip olmalı. Bilim gemisini tasarlarken çeşitli konsept çizimler hazırlayıp ardından bu çizimlerden birini seçiyoruz, ardından seçilen versiyonun alternatiflerini oluşturuyoruz, tekrar bu alternatifler arasından en iyisini seçiyoruz. Son olarak asset dosyası oluşturup, bu dosyayı 3d çizerimize gönderiyoruz, böylelikle her şey tutarlı bir şekilde işleyebiliyor.
Şimdi gelin inşaat gemilerini inceleyelim. İnşaat gemileri daha cüsseli gemiler, bir bakıma motorlu bir kargo kutusu gibi düşünülebilir. Aşağıda inşaat gemisi çizimlerimizi görebilirsiniz, bu çizimlerden birisi taşıma gemisi için ideal göründü, onu da aradan çıkartmış olduk.
Sizlere gösterebileceğimiz daha çok şey var fakat aşağıda da görebileceğiniz üzere bu yüzlerce görselin dahil olduğu geniş bir süreç.
Gemi Modelleme
Konsept çizimleri tamamladıktan sonra tüm dosyaları 3 boyutlu çizerlerimize gönderiyoruz. Tasarımı 3 boyutlu çizim esnasında anlamaya çalışmak bir hayli zor olabiliyor, bu sebeple konsept çizimlerinin olabildiğince net olması önem sarfediyor. 3 boyutlu çizim esnasında hala fikir olarak yapılması gereken bazı şeyler var fakat konsept çizimin zamandan tasarruf edilmesini sağladığı da bir gerçek.
Bunların yanı sıra kimi zaman konsept çizerleri de 3 boyutlu çizimlerden yararlanabiliyor. Tamamen kafadan bir tasarım ortaya çıkartmak bir hayli zor. Dolayısıyla aklınıza gelen bir fikri modelleyip, ardından bu modeli çizmek güzel sonuç verebiliyor. Buradaki fark, konsept çizimi için oluşturulan modellemenin oyunda kullanılmaması. Genellikle 3 boyutlu çizerimiz konsept aşamasında ekibe dahil oluyor. İlk gemi konseptinin oluşturulmasıyla birlikte materyaller üzerinde çalışmaya başlıyoruz. Materyaller için de konsept çizimlerimiz oluyor.
Sonuç
Birkaç ay süren 3 boyutlu modellemenin ardından animasyon çalışmasını tamamlayıp oyuna ekliyoruz. Aşağıda çalışması tamamlanmış gemilerden bazılarını görebilirsiniz.