Bugünkü geliştirici günlüğünün konusu Stellaris’in en güzel kısımlarından birisi olan multiplayer fonksiyonu.
Gelin işi temelinden anlatalım, Stellaris’te oyuncular 32 oyuncuya kadar çıkabilen multiplayer oyunları kurabiliyorlar. Bu oyunlarda oyuncular oyun öncesi kendi imparatorluklarını tasarlayabiliyorlar. İstendiği takdirde oyuna rastgele bir şekilde yapayzeka imparatorluklar eklenebiliyor. Eğer oyunun ortasında bir arkadaşınız oyuna katılmak isterse bu arkadaşınız yapayzeka tarafından kontrol edilen imparatorluklardan birinin yönetimine geçebiliyor. Oyuncular istedikleri takdirde oyundan ayrılıp imparatorluklarının yönetimini yapayzekanın becerikli ellerine bırakabiliyor. Eğer daha önceden kurulmuş bir oyuna devam etmek isteniyorsa kurucu, kaydedilmiş oyunlardan birini seçip o oyunu multiplayer olarak kurabiliyor.
Multiplayer oyunlarda oyuncunun en çok canını sıkan olaylardan birisi oyuncuların karşılaştığı senkronizasyon problemleri. Bu problemler genel olarak kurucunun oyunu tekrardan kurmasıyla çözülebilse de, eğer oyunu 20+ kişiyle oynuyorsanız bir hayli başağrıtan bir olaya dönüşebiliyor. Biz de Stellaris’te bunun farkında olduğumuzdan bu konuya odaklandık. Uzun çalışmamız sonucu Stellaris’te bu zamana kadarki Paradox oyunları arasında en stabil multiplayer ortamını yakaladığımızı düşünüyoruz. Multiplayerın stabil bir şekilde oynanabildiğini her hafta betalarımız ve geliştiricilerimizzle yaptığımız multiplayer oyunlarında test ediyor, aynı zamanda da eğleniyoruz.
Stellaris’te özellikle multiplayer yaparken oynanışı etkileyen çeşitli mekanikler mevcut.
Örneğin imparatorlukların birbiriyle olan ilişkileri, oyuncunun bir başka imparatorlukla olan eylemlerini etkilemeyecek. Bu ilişkilerin değeri yapayzeka ülkenin sizin tekliflerinize ve isteklerinize olan cevabını belirlerken oyuncular için herhangi bir kısıtlayıcı faktör olmayacak.
Stellaris’in diğer oyunlara nazaran en büyük farkı oyuncuların eşit şartlarda, eşit büyüklükte ve eşit güçte başlaması. Bu durum oyunun hem daha eğlenceli olmasını sağlıyor hem de oyun içerisindeki rekabet faktörünü daha da zevkli bir hale getiriyor. Özel kaynaklara sahip bir gezegenin kontrolünü, rakibinizden daha önce elde edebilecek misiniz? Size doğru genişlemekte olan rakibinize karşı diğer oyuncularla müttefiklik kurmak o oyuncuyu durdurmaya yetecek mi?
Multiplayerı etkileyen bir diğer unsur, oyun içerisinde imparatorluklar birbiriyle iletişim kurana kadar hiç kimsenin birbirine dair bilgiye sahip olmaması. Dolayısıyla oyun içerisinde uzaylılarla nerede karşılaşacağınızı bilmeniz mümkün değil ve unutmayın bu karşılaştığınız uzaylılar en sadık müttefiğiniz de olabilir en azılı düşmanınız da.
Haftaya yapayzekadan bahsedeceğiz!