Stellaris’te Lider Deneyleri

Stellaris Geliştirici Günlüklerinde bu hafta Lider değişikleri için yapılan deneylerden bahsediliyor.

İyi Perşembeler

Bu hafta Yaz Deneylerimizden bir diğerine bakıyoruz, ancak bu maalesef umduğumuz kadar iyi sonuçlanmadı.

Sınıf bazlı lider limitleri.

Neden buna tekrar göz atıyorsunuz?

Galactic Paragons tek seferde işe alabileceğiniz lider sayısına yeniden bir sınır getirdi ve aşabileceğiniz yumuşak bir sınır olsa da, deneyim kazanımları azaldı ve sınırın iki katına ulaştığınızda, tüm lider deneyim kazanımı durdu. Sonraki yamalarda, bazı sayıları gevşettik ve sınırı artırmak için daha fazla yol ekledik, ancak bu hala biraz çalışılması gereken oldukça popüler olmayan bir sistem.

Şu anda, daha az değerli bir liderin (General gibi) varlığı, bir Bilim Adamı veya Amiral gibi türlerle aynı “alanı” kaplıyor ve bu da bazı tatmin edici olmayan oyun kararlarına yol açıyor.

302. Geliştirici Günlüğünde bakmayı planladığımız birkaç şeyden ve karşılaşmayı beklediğimiz bazı sorunlardan bahsetmiştim.

Peki neler denediniz?

Deneylerimiz sırasında sınıflara göre ayrı lider sınırlarına sahip olma becerisini ekledik, böylece yukarıda bahsedilen General, General kapasitesini kullanacak, ancak Bilim Adamları kendi sınırlarına tabi olacaktı. “Limit aşımı” etkileri de aynı şekilde sınıf bazında olacaktı, yani çok fazla Amiraliniz varsa ilerlemeleri yavaşlayacak, ancak diğer lider sınıfları bundan etkilenmeyecekti.

Ayrıca “joker lider” kapasitesini korumayı da denedik, böylece cezalarla karşılaşmaya başlamadan önce her zaman limiti birkaç tane aşabilirdiniz.

Neden başarısız oldu?

Bu deney büyük ölçüde kullanıcı deneyimi sorunları nedeniyle başarısız oldu. Stellaris bilgilerin açıklığı açısından kolay bir oyun değil, ancak bu deney son derece kötü ve anlaşılması zor oldu.

Elçilerin kendi kapasiteleri olan ancak diğer tüm liderlerden tamamen farklı davranan kendi “özel versiyonları” olarak hareket etmeleri bunu daha karmaşık hale getiriyor.

1690802178450.png

1690802195133.png
Bu muhtemelen 1/0/1/2 (+2) | (3) gibi bir şey olarak gösterilebilirdi, ancak bu çok kafa karıştırıcı.

Beş farklı lider tipi artı joker lider limiti, üst bilgi çubuğunda (sınırlı alanın önemli bir sorun olduğu yerlerde) ve hatta bilgi kutularında mevcut olan genişletilmiş alanda net bir şekilde açıklamak çok zordu.

Birkaç varyanttan ve biraz kullanıcı arayüzü tasarımı sürecinden sonra bu varyantın başarısız olduğuna karar verdik. Bunu iyileştirmek için zaman harcamaya devam edebilirdik – ancak 3.10 güncellemesiyle birlikte yayınlamayı umduğumuz daha büyük bir değişikliği yapmayı tercih ettik. (Custodian girişimlerinde genellikle kesin yayın tarihleri yoktur – eğer 3.10 güncellemesine kadar hazır olmazsa, 3.11’e taşınacaktır).

Caelum yayınlandıktan sonra tüm ayrıntılara gireceğim, ancak kısa bir özet, beş lider sınıfının üçe (Komutanlar, Diplomatlar ve Bilim Adamları) indirilmesini ve Elçilerin nasıl kullanıldığını yeniden düzenlemeyi içeriyor. (Diplomat sınıfıyla birleştirilecekleri için).

symbols.png
Evet, bir tanesini gördük, peki ya liderlerin ikinci kez gözden geçirilmesi?

Daha büyük çalışmalar tamamlanıncaya kadar, olumsuz etkilerini azaltmak için lider limiti aşımı formüllerinde bazı ayarlamalar yapmayı planlıyoruz.

Caelum Hakkında Bilgi

Stellaris 3.1 ‘Lem’ güncellemesi gibi, 3.9 ‘Caelum’ da çok sayıda oyun sistemine dağılmış birçok genel iyileştirme içeriyor.

Common Ground ve Hegemony bazı geliştirmeler alacak:

  • Başlangıçtaki federasyon üyeleriniz artık hemen komşu sistemlerinize sahip değil, bu da hem size hem de onlara erken genişleme için biraz alan sağlıyor.
  • Federasyon artık 0 Cohesion (-100 yerine) ve Seviye 2’nin yarısıyla (0 XP yerine 600 XP) başlıyor.
  • Originler için gereksinimler, soykırımcı olmayan Hive-Minds ve Machine Intelligences’ın bunları almasına izin verecek şekilde gevşetildi. Bu aynı zamanda YZ federasyon üyelerinizin zaman zaman Hive-Minds veya Machine Intelligences olarak ortaya çıkmasına izin verir.

1690802912411.png

Ayrıca Archaeotech’ler için bazı denge değişiklikleri yaptık:

  • Facility of Archaeostudies’in enerji tüketimi yarıya indirildi.
  • Archaeotech silahlarıyla daha fazla hasar ve atış hızı sağlayan Archaeotech Focus amiral özelliği eklendi.
  • Archaeotech için Uzmanlık özelliğinin araştırma hızını ve çekiş gücünü azaltıldı, ancak gemi parçaları için Minor Artifact maliyetini azaltmasını sağladı.
  • Remnant imparatorluklarının başlangıç araştırma başkanı artık Archaeostudies Uzmanlık özelliğine sahip.
  • Archeoengineers AP’si artık gemi parçaları için Minor Artifact maliyetini %10 azaltıyor.
  • Macro Battery’lerin menzili %50 oranında artırıldı.

1690802924794.png

1690802934585.png

Gelecek hafta

İşte önümüzdeki birkaç hafta içinde konuşacağımız bazı konular:

1690803437336.png
Tüm bunları ve daha fazlasını açıklayacağız.

Lithoids Species Pack’i diğerlerinin seviyesine çıkarmayı amaçlayan iyileştirmelerle başlayacağız.

Görüşmek üzere!

Yazar: Ali Alper Duman

Yayın Direktörü @ Strategyturk

Henüz yorumlanmamış.

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • FADYORYA: 1 ve 2. oyun epic gameste, 3. oyun steam'de olursa immortal empires olmuyor değil mi? üçünün de aynı platformda olması gerekiyor
  • Wandervals: 1.14 Sürümü için yama güncellemesine ihtiyacımız var.

KATEGORİLER

ARŞİV