Stellaris geliştirici günlüklerinde bu hafta Kültür İşçileri üzerine yapılan denemelerden bahsediliyor.
Herkese merhaba, umarım harika bir yaz/kış (hangi yarım kürede olduğunuza göre) geçiriyorsunuzdur. Yaz denemeleri ve 3.5 “Fornax” üzerine çalışırken geri bildirim ve öneri listelerini incelemek için biraz zaman buldum. Eladrin hâlâ burada olmadığından üzerinde çalıştıklarıma dair bir kez daha önceden fikir sahibi olacaksınız.
3.3 “Libra” yamasının parçası olan Unity değişikliklerinde en çok dile getirilen taleplerden biri de Kültür İşçilerini oyuna yeniden eklememiz yönündeydi. Mevcut durumda yalnızca birtakım event binalarının sağladığı işler olarak varlıklarını sürdürüyorlar fakat topluluktaki birçok kişi, onları oyundan kaldırdığımız zaman beraberinde rol yapma tarafını da kaldırdığımızı düşünüyordu.
Yaz boyunca onları oyuna yeniden eklemek üzerine denemeler yapıyordum. Oyunun mevcut sürümünde Kültür İşçileri kendilerine has bir ekonomi kategorisine ait olan bir Uzman işi. 2 Consumer Good bakım masrafı karşılığında 3 Unity ve 3 Society Araştırması üretiyorlar.
Oyunun başlangıcından kısa süre sonra United Nations of Earth’ün inşa ettiği Autochthon Monument’a bir bakalım.
Alışılmadık bazı bonuslara sahip olan Kültür İşçileri
Her şeyden önce anıt, İşlerden Gelen Unity değişkeniyle Ascension Perk Başına Unity Üretimini koruyor ve üstüne kademe başına 2/4/6 Kültür İşçisi işi sunuyor. Aynısı anıtın Şirket versiyonu için de geçerli.
Gözleri keskin olanlar bazı garip değişkenleri fark edebilir: İşçi Mutluluğu mu? Nüfus Bakım Masrafı Azaltımı mı? “Ne oldu böyle?” diye sorabilirsiniz.
Bunlar şu anda test ettiğimiz etik temelli değişkenler, ya imparatorluğun tamamına ya da yalnızca binanın inşa edildiği gezegene etki ediyorlar:
- Materialist: +2 Amenity (Gezegen)
- Spiritualist: -%2,5 Amenity Kullanımı (Gezegen)
- Militarist: +1 Donanma Kapasitesi (İmparatorluk)
- Pacifist: -%2,5 Suç (Gezegen)
- Egalitarian: +%2,5 İşçi Mutluluğu (Gezegen)
- Authoritarian: +5 Hükümdar Politik Gücü (Gezegen)
- Xenophobe: +3 Bildiri Fonu (İmparatorluk)
- Xenophile: -%2,5 Nüfus Bakım Masrafı (Gezegen)
Hem Kültür İşçileri hem de Ölüm Vakanüvisleri (Memorialist civic’indeki muadilleri olarak) bu değişkenlerden veriyor ve bunlar Fanatic etiğinde ikiye katlanıyorlar. Böylece işlerden ve binalardan gelen Unity’yle bu işe ufak bir katkı sağlamaları amaçlanıyor.
Buna ek olarak Kültür İşçileri ile Ölüm Vakanüvisleri artık İdareci kategorisindeki Kültür İşçisi alt kategorisine dâhil oluyor. Bu sayede İdareci çıktısına uygulanan çarpımsal bonuslardan (Unification ya da Ecclesiastical gezegen designation’larının sağladıkları gibi) yararlanabiliyorlar. 3 Consumer Goods Bakım Masrafı karşılığında 4 Unity ve +%10 Hükûmet Etiği Çekiciliği (Ölüm Vakanüvisleri için +%2,5 İstikrar) üretiyorlar.
Resort World’lerin Kültür İşçileri eklemesi hususunda da konuşulmuştu, zaman bulduğumda ona da göz atacağım.
Kovan zihinlilerin ve makine zekâların dışlanmış hissettirmemesi için Sensorium/Simulation Site’lar kademe başına 2/4/6 Evaluator işi sağlıyor. Artık 2 Enerji bakım masrafı karşılığında 4 Unity ve 3 Amenities veriyor.
2 Evaulator işi sağlayan bir kovan zihinli Sensorium Site’ı.
Chronicle Drones aynı Unity ve Amenity çıktısını sağlamakla beraber biraz daha yüksek bakım masrafı (bu bakım masrafı, işte çalışan nüfusun bakım masrafına bağlı) karşılığında fazladan +%2,5 İstikrar veriyor. Bu işler Individualist eş değerleri gibi artık İdareci işlerinin Evaluator alt kategorisine dâhil oluyor.
Yazın başka bir sürpriz geliştirici günlüğü olur mu bilmiyorum. Eladrin döndüğünde normal programımız devam edecek ve 3.5’le ilgilenmeye başlayacağız. Ne olursa olsun düşünceleriniz, geri bildirimleriniz ve önerileriniz için bu konuyu dikkatle takip edeceğim.