Stellaris’te Kalıntı Dünyalar ve Kalıntılar

Stellaris günlüklerinde bu hafta Kalıntı Dünyalar ve kalıntılardan bahsediliyor.

Herkese merhaba. Çoğunuzun da bildiği üzere Stellaris’in sonraki eklentisi Ancient Relics Hikaye Paketi olacak. Geçen hafta sizlere güzel bir şey göstereceğimi söylemiştim. Bu güzel şey de paketin ana unsuru olan kalıntılar (relics).

Ancient Relics’i Salı günü duyurduk ve hem eklentide hem de eklentinin yanında gelecek bedava 2.3 yamasında olan şeyleri gösterdiğimiz uzun bir yayın yaptık. Yayını izlemediyseniz özetini Youtube’ta izleyebilirsiniz.

Kalıntı Dünyalar

Kalıntı Dünyalar, Ancient Relics eklentisinin küçük bir parçasını oluşturuyor. Neredeyse tamamen harabelerle kaplı yeni bir gezegen çeşidi olan Kalıntı Dünyalardan birini ilk keşfeden sizseniz arkeolojik alanında da ilk kazı yapan olma fırsatını elde edeceksiniz. Kalıntı Dünyalarda bulunan arkeolojik alanların bir çok araştırma/kazı bölümü vardır ve zorluğu diğer kalıntılardan daha fazladır.

upload_2019-5-16_12-40-59.jpg

Kalıntı Dünyalar Ekümenopolis’e dönüştürülebilir ama özel kaynaklarını ve varsa arkeolojik alanını kaybeder.

upload_2019-5-16_12-41-9.jpg

“First League” precursor’larının ana dünyası Kalıntı Dünya olarak değiştirildi. Bunun daha uygun olduğunu ve ayrıca “bedavadan” bir Ekümenopolis bulmanın biraz dengesiz olduğunu düşündük. Bulduğunuz antik şehir gezegenini yeniden canlandırmak için biraz daha uğraşmanız gerekecek.

Daha önce de bahsettiğim gibi eski precursor içeriğini güncelleme şansımız olmadı ama bunu zamanla yapacağız ve böylece gelecekte daha fazla Kalıntı Dünya bulma olasılığınız olacak.

Kalıntılar

Kalıntılar, Stellaris’e eklediğimiz yeni ve güzel bir özellik. Toplayabileceğiniz çok güçlü eserler, ganimetler olarak tanımlayabiliriz. Her kalıntı bir pasif bir de aktifleştirilebilen bir etkiye sahiptir. Her kalıntılar bir bekleme süresi paylaşır yani 2 tanesini aynı anda aktifleştiremezsiniz. Bekleme süreleri ise 10 yıldır.

upload_2019-5-16_12-41-41.jpg

Çoğu kalıntıyı aktifleştirmek için nüfuz (influence) harcamanız gerekecek ama maliyeti farklı olanlar da var.

Kalıntılar şu anda normal bir şekilde diğer imparatorluklardan alınamıyor çünkü bulduğunuz kalıntıların hep sizin olması gerektiğini düşündük. Tek istisna ise “The Galatron”, bu kalıntıyı ele geçirmek için diğer imparatorluklara savaş açabilirsiniz. Kalıntılar ayrıca skor veriyor, en fazla skoru veren kalıntı ise az önce bahsettiğim The Galatron. En yüksek skora sahip olmak istiyorsanız The Galatron’u almak neredeyse bir gereklilik diyebiliriz.

upload_2019-5-16_12-41-51.jpg

Kalıntı sistemi ana oyunun kendisine de dahil olacak ve eski içeriklere bağlı kalıntılar bulabileceksiniz. Her krizin kendisine bağlı bir kalıntısı olacak. MegaCorp sahipleri The Galatron’u, Apocalypse sahipleri Khan’s Throne’u, Leviathans sahipleri ise Ether Drake’i yenerek kalıntı alabilecekler.

upload_2019-5-16_12-42-4.jpg

Ancient Relics ile birlikte oyunda toplam 20 kalıntı olacak.

Bu sistem ayrıca oldukça modlanabilir. Kalıntılar ana oyunun bir parçası, yani bedava olduğu için herkes için kalıntı modları yapılabilecek. Nasıl kalıntılar yaratacağınızı görmek için sabırsızlıkla bekliyoruz.

Kalıntıların Tasarım Amaçları

Paradox Development Studio’da 6 yıl önce işe girdiğimde UI/UX (kullanıcı arayüzü/kullanıcı tecrübesi) tasarımcısı olarak çalışıyordum. Daha sonra tamamen oyun tasarımıyla uğraşmaya başladım ve en son Stellaris’in oyun direktörü oldum. Üzerinde çalıştığım ilk oyun EU4’tü ve oyunlara olan ilk büyük katkım olarak eklediğimiz macro builder (makro yönetim) arayüzünü görüyorum. Güzel bir oynanış için her zaman UI/UX tasarımı ile oyun tasarımının uyumlu olmasını gerektiğini düşündüm. Bunu her zaman doğru bir şekilde yapamasak da Stellaris’te oyuna biraz farklı şekilde yaklaşıp bunların hep uyumlu olmalarını sağlamaya çalışmak gerçekten eğlenceli bir deneyim oldu.

Kalıntılar ile birlikte biraz görsel ödülleri test etmek istiyorum. Oyunda etkilerini hiç umursamayabileceğiniz; keşfetmesi, toplanması ve bakması güzel bir şey olmasını istedim. Altın Hearthstone kartlarına benzeyen biraz animasyona sahip büyük simgeler olmasını istedim. Kalıntılar ilk başta sadece pasif etkilere sahip olacaktı ama oyuncuların bu “görsel ödülleri” daha fazla görmesi için arayüzünü açıp onlara bakmasını sağlayacak bir şey olması gerekiyordu. Böylece aktif etkiler de ekledik. Kalıntılara güzel aktif etkiler vererek oyuncuların arayüzünü açıp sahip oldukları kalıntılara bakınca yaşayacağı “iyi hisset” anlarını daha sık yaşamalarını istedik.

Tasarım açısından da kalıntıların iyi olduğunu düşünüyorum. Oyunun genel sanat tarzına uyan güzel arayüzler ve arka planlar yaptık. Toplaması ve bakması güzel olan animasyonlu kalıntı simgeleri ekledik. Kalıntıların aktifleştirme etkileri de çok güzel.

Ancient Relics gerçekten de güzel bir eklenti olacak gibi duruyor. Sizlerin yeni içeriklere nasıl tepkiler vereceğinizi de merak ediyorum.

Bu haftalık diyeceklerimiz bu kadardı. Gelecek hafta teknik olarak daha farklı bir şeyden konuşacağız.

Yazar: Cem Kaya

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • Furkan: Yüzdelik olarak ne kadar yol aldınız acaba?
  • Yılmaz: 1.3.2 yaması ne zaman çıkar

KATEGORİLER

ARŞİV