Stellaris’te Hyper Relay ve Cepheus Değişiklikleri

Stellaris geliştirici günlüklerinde bu hafta Hyper Relay ve Cepheus’la gelecek değişikliklerden bahsediliyor.

Tekrardan merhaba!

Geçen haftanın geliştirici günlüğünde Orbital Ring, Quantum Catapult ve Scholarium’dan söz etmiştik. Bugün oyuna büyük etkisi olan başka bir yapıya göz atacağız: Hyper Relay. Ondan sonra Cepheus ile Overlord’la birlikte gelecek bazı değişikliklere göz atacak ve dün Nivarias’ın paylaştığı başka bir origin’le kapanışı yapacağız.

Tüm ön izlenimlerde olduğu gibi sayılar, metinler vb. son hâlinde değil ve değişime uğrayabilir.

Hyper Relay

243. Geliştirici Günlüğünde Hyper Relay’in konsept görsellerini gösterip oyunun kurallarını değiştirecek nitelikte olduğunu söylemiştik. Artık hepsini açığa çıkarmanın zamanı geldi.

Ender bir 2. Kademe teknolojisi olan Hyper Relays’i keşfetmek için Hyperlane Breach Points teknolojisi ile Rare Crystal’a erişime ihtiyaç duyuyorsunuz. Başka bir imparatorlukta işlevsel bir Hyper Relay’le karşılaştığınızda teknoloji daha sık karşınıza çıkarak galaksiye iyice yayılıyor.

Hyper Relay’ler aynı Gateway’ler gibi Construction Ship’leriniz tarafından sistemlerin yer çekimi kuyularının dışında inşa edilebiliyor. Kendi başlarına işe yaramasalar da yan yana olan sistemlerde inşa edilen bir Hyper Relay zinciri, yolculuk süresini büyük ölçüde kısaltarak her bir sistemi ışık altı hızda katetmek yerine başlangıç ve bitiş noktası düşmancıl bir imparatorluğun kontrolünde olmadıkça kısa aralıklarla Relay’ler arası geçiş yapmanıza imkân tanıyor.

Bitişik sistemlerdeki iki Relay bağlandığında o sistemlerin arasında bulunan hyperlane kalınlaşıyor ve üzerinden gemi geçtiğinde noktalı olarak gözüküyor.

Hyper Relay’ler kendi uzayınızda ya da bağlı devletlerinizin uzayında inşa edilebiliyor. Relay’leri doğrudan Galaksi Haritasından da inşa edebiliyorsunuz.

Eğer bir imparatorluğun başkenti Hyper Relay Network’e bağlıysa ilave etkiler çeşitli Network Edict’ler aracılığıyla ağ boyunca yayılabiliyor. Bunlar Hyper Relay’lerinize stratejik kaynak bakım masrafı ekliyor ve başkentinize bağlı olan tüm kolonilerinizi etkiliyor.

Gestaltların kendilerine has bir Networked Amenities varyantları var.

Uzman bağlı devletlerin tümü 1. Kademede birer Network Effect’e sahip. Bu etki, kesintiye uğramayan bir zincir başkentlerini bağlıyorsa süzerenlerinin Relay Network’ünde devreye giriyor.

Tahmin edebileceğiniz gibi geniş bir Hyper Relay ağı oyunun orta safhasında henüz kapsamlı bir Gateway sistemine sahip değilken yolculuğu çok daha hızlandırıyor. Bu yolculuk türüne sınırları açık olan tarafsız imparatorluklarda izin verildiği için galaksiyi katetmek ve uzaktaki tehditlere karşılık vermek hiç olmadığı kadar kolay.

Kişisel bir anekdotum olsun, bunlar ve yeni boyun eğdirme mekanikleriyle oynadığımda Dev Clash için 3.3’e geri dönmek çok zor oldu. Az kalsın galaksiyi havaya uçurmak isteyecektim.

Diğer Değişiklikler

Her güncellemede olduğu gibi Cepheus’ta da birtakım denge ve yaşam kalitesi değişiklikleri var. İlgi çekici değişikliklerin birkaçı aşağıda yer alıyor.

  • Saldıranın şirket olduğu başarılı Force Ideology savaşları artık hedef imparatorluğun Oligarchic otoritesi ve Merchant Guilds civic’ine sahip olmasına yol açıyor. Bu durum Establish Hegemony, Subjugation ve Scion’un Bring into the Fold savaş hedeflerinin Status Quo ile çözümlenmesi hâlinde de geçerli.
  • Şirket bağlı devletler artık süzerenleri de MegaCorp olmadığı sürece süzerenlerinin diğer bağlı devletlerinde de şubeler açabiliyor.
  • Oyuncu imparatorluklarının yapay zekâ bağlı devletleri artık bonuslarını bütünüyle kaybetmek yerine oyunun zorluk seviyesi bir seviye düşükmüşçesine yapay zekâ bonusu alıyor.
  • Parliamentary System civic’i artık faction’ların oyunun çok daha erken safhasında kurulmasına imkân tanıyor.
  • Diğer imparatorlukları artık gereksinimleri karşıladıkları sürece Galaksi Koruyuculuğuna aday gösterebiliyorsunuz.
  • Unbidden artık pulsar sistemlerinde ortaya çıkamıyor (çünkü yıldız Dimensional Portal’larının kalkanlarını etkisiz bırakıyor).
  • Low Military Intel artık 40 yerine 30 Intel’de elde ediliyor ve Medium Military Intel artık 70 yerine 60 Intel’de elde ediliyor. Medium ve High Military Intel’in etkileri değiş tokuş edildi. Medium artık gemi ekipmanını görmenizi sağlıyor. High ise askerî filoların konumunu görebilmenize izin veriyor.
  • Gateway’ler (ve Hyper Relay’ler) artık vasalların uzaylarında inşa edilebiliyor.
  • Grasp the Void Ascension Perk’i artık FTL yolculuk teknolojileri için daha fazla çekiş gücü veriyor.

Otomatik göçte birtakım değişiklikler yapıldı.

  • Halka gezegenler, gaia gezegenler, kovan gezegenler ve makine gezegenler gibi “ideal” gezegenler artık nüfuslar otomatik olarak nereye yerleşeceğine karar verirken %50 daha fazla skora sahip. Bundan ötürü örneğin yeni kurduğunuz halka gezegene göç etmeleri çok daha olası. Başkent gezegeni atamaları +%10 skora sahipken yeni kurulmuş koloniler %25 skora sahip oluyor.
  • Nüfuslar artık otomatik olarak göç edecekleri gezegeni seçerken hangi gezegende daha az iş olduğuna bakmak yerine daha fazla iş olduğuna bakıyorlar. Ayrıca mevcut barınma yerlerini de daha çok hesaba katıyorlar.
  • Outliner artık göç eden ve etmeyen işsiz nüfuslar arasındaki farkı gösteriyor. İşsiz nüfusları başka bir gezegene göç etmekte olan gezegenlerde sarı bir bavul gösteriliyor. İşsizliği çözmek için ilgilenmeniz gerekiyorsa kırmızı bir bavul gösteriliyor. Gezegen görünümünde araç ipuçlarında artık nüfusların nereye göç etme ihtimalinin en yüksek olduğun veya neden göç edemedikleri yazıyor.

Overlord’da 11 yeni başarım mevcut. İkonları aşağıdaki gibi, insanların ne düşündüğünü merak ediyorum.

Yıl Dönümü Eklemeleri

Bazı kartal gözlü okuyucularımız 3.3’te yapılması mümkün olmayan bayrakları fark etmişler. Sanat ekibi bayrak paletine bazı yeni renkler…

70’in üzerinde bayrak amblemi…

ve 45 yeni bayrak arka planı ekledi.

Tümü mayıstaki yıl dönümü kutlamalarının parçası olarak Cepheus güncellemesine dâhil olacak.

Slingshot to the Stars

Bordergore mu? Bordergore.

Slingshot to the Stars’ın altında doğanların keşfetme arzusunu yakınlarda bulunan bir Quantum Catapult karşılıyor. Bu, Garanti Edilmiş Yaşanabilir Gezegenlerinden birinin yerini alıyor. Bilinmeyeni keşfetme hevesleri, uzak sistemlerde yıldız üssü inşa ederken alınan mesafe eksisini %75 azaltıyor.

Önümüzdeki Hafta

Önümüzdeki hafta tamamen insan olan programcı Narkerns, Cepheus’la beraber gelecek olan yapay zekâ ve otomasyon geliştirmeleri için klavyeyi devralacak ve ben de günlüğün sonunda dördüncü Origin’le ilgili birkaç şey ekleyeceğim.

Bu geliştirici günlüklerinin video versiyonları Stellaris Resmî YouTube Kanalında yer alıyor. Kaçırmamak için abone olun ve henüz yapmadıysanız Overlord’u istek listenize ekleyin!

Bu esnada gözünüzü sosyal medya kanallarımızdan ayırmayın. Bugün bir duyuru yapacağız.

İşte burada…!

Yazar: Akın Yıldızlı

Strateji oyunlarını seviyorum.

Henüz yorumlanmamış.

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • FADYORYA: 1 ve 2. oyun epic gameste, 3. oyun steam'de olursa immortal empires olmuyor değil mi? üçünün de aynı platformda olması gerekiyor
  • Wandervals: 1.14 Sürümü için yama güncellemesine ihtiyacımız var.

KATEGORİLER

ARŞİV