Stellaris’te Görünmezlik Detayları ve Yeni Civicler

Stellaris geliştirici günlüklerinde bu hafta Görünmezlik mekaniğinin detaylarından ve Yeni Civiclerden bahsediliyor.

Bilimkurgu unsurlarının vazgeçilmezi olan ve Stellaris’te hâlâ olmayan bir şey gemilerin ve istasyonların görünmez olup düşman sensörlerinden gizlenebilmesiydi. Farkındalığın eklenmesi ve yıldızlararası seyahat öncesi medeniyetler ile olan etkileşimlerin geliştirilmesinden sonra First Contact’in görünmezliği oyuna anlamlı bir şekilde ekleyebileceğimiz yer olduğuna karar verdik. Bunu hem muharebeye, hem keşfe hem de istihbarata katacaktık.

Görünmezlik ve anti-görünmezlik sistemlerini tasarlarken aşağıdaki amaçlarla yola çıktık:

  • Araştırma gemileri görünmezlik aygıtları takıp bir başka imparatorluk size sınırlarını kapamış olsa da keşfe devam edebilmeliydi.
  • Gözlem merkezleri gözlemledikleri medeniyetlerden gizlenebilmeliydi.
  • Askeri gemiler bazı limitler dahilinde görünmez olabilmeliydi. Görünmezlik küçük gemileri görünmez yapmanın büyük gemileri yapmaktan daha mantıklı olmasını sağlayacak şekilde dengelenmeliydi.
  • Görünmezlik mevcut istihbarat sistemiyle etkileşimde olmalıydı.

Peki uygulamada nasıl çalışıyor?

Görünmezlik Alanı Jeneratörleri yeni bir gemi parçası ve her gemiye bir tane takılabiliyor. Bunu Aux slotuna (tasarlanabilir gemiler için) ya da özel görünmezlik aygıtı slotuna (tasarlanamayan gemiler için, araştırma gemileri ya da gözlem merkezleri gibi) takabiliyorsunuz. İlk açılan görünmezlik aygıtları sadece corvette, frigate, araştırma gemileri ve gözlem merkezlerine takılabiliyor. Teknoloji geliştikçe görünmezlik aygıtlarının sağladığı görünmezlik gücü de artıyor ve görünmez kılabildikleri gemi boyutu da yükseliyor.

Basit Görünmezlik Alan Jeneratörleri corvette, frigate ve belli sivil gemiler için görünmezliği açıyor.

İleri Görünmezlik Alan Jeneratörleri destroyer gemileri için görünmezliği açıyor.

Elit Görünmezlik Alan Jeneratörleri cruiser gemileri için görünmezliği açıyor.

Karanlık Madde Görünmezlik Alan Jeneratörleri battleship ve titan gemileri için görünmezliği açıyor.

Psişik Dönem Alan Jeneratörleri battleship ve titan gemileri için görünmezliği açıyor ve oyundaki en yüksek görünmezlik gücünü sağlıyor.

Görünmezken gemiler ve filolar kapalı sınırları görmezden gelebilir ve normal sensörler tarafından tespit edilemiyor. Bu normalde erişemediğiniz sistemleri araştırma gemileriniz ile keşfetmek ve gözlemlemek için ya da rakiplerinizin sınırları içerisindeki tuhaflıkları ya da özel projeleri araştırmak için ya da oldukça güçlü bir filoyu savaş açtığınızda habersiz bir düşmanı tuzağa düşürmek için kullanılabilir. Görünmez araştırma gemilerinin bir avantajı daha var, kolonileştirilmiş gezegenlerde gizlice bilgi toplayarak diğer imparatorluklar hakkında elde ettiğiniz istihbarat bilgisini arttırabiliyorlar. Son olarak, görünmez filolar ve gözlem merkezleri yıldızlararası seyahat öncesi medeniyetler tarafından görülemiyorlar, bu yüzden görünmezliği kullanarak yanlışlıkla Farkındalık seviyesini yükseltme ihtimalinizi minimuma düşürebilirsiniz.

Düşman üzerinde gözlem yapmak bolca bilgi elde etmenizi sağlayabilir.

Parçacık alanlarının gücünden ötürü görünmezlik, görünmez olduklarında gemilerin kalkanlarını güçsüzleştiriyor. Bu kullandığınız görünmezlik cihazına göre farklılık gösteriyor:

  • Basit, İleri ve Elit Görünmezlik Alan Jeneratörüne sahip gemiler %100 kalkan azalmasına sahip.
  • Karanlık Madde Görünmezlik Alan Jeneratörüne sahip gemiler %50 kalkan azalmasına sahip.
  • Psişik Dönem Alan Jeneratörlerine ve normal kalkanlara sahip gemiler %100 kalkan azalmasına sahip.
  • Psişik Dönem Alan Jeneratörlerine ve psişik kalkanlara sahip gemiler kalkan azalmasına sahip değil.

Yan Not: 3.7 “Canis Minor” ile kalkan ve zırh azalması gibi etkilerin biraz değiştiğini hatırlatmakta fayda var. Eskiden bir filo %100 kalkan azalmasına sahip olduğunda (pulsar sisteminde olması gibi) ve sonrasında azalma kalktığında (mesela sistemden ayrıldığınızda) kalkanları anında full güce ulaşırdı. Bu kalkanlar yenileme hızıyla tekrardan dolacak şekilde değiştirildi.

Şemalar tasarım aşamamızın önemli bir parçası!

Bir filonun görünmezlik gücü o filoda bulunan en düşük görünmezlik gücüne sahip gemiye göre belirleniyor. Bu yüzden görünmez olabilmek için tüm gemilerin görünmez olabilmesi gerekiyor. Bir filonun ne kadar iyi görünmez olabildiği ise görünmezlik alanının istikrarına bağlı, bu da “Hiç Yok” ile “İyi” arasında değişebiliyor bu değişken ise filonun görünmezlik gücüne bağlı.

Bu istikrar (ya da görünmezlik gücü), hem bir yıldız üssünün donanmayı fark edebilmesini ve ortaya çıkarabilmesini (buna sonra daha fazla değineceğiz) hem de donanmanın ne gibi sıkıntılar yaşayacağını (yaşarsa tabii) etkiliyor.

Aklınızda bulunsun, filonun görünmezlik gücü o filodaki gücü en düşük gemiye göre belirlendiği için savaş gemileri ve corvetteler ile karışık bir filonun görünmezlik gücü, sadece corvettelerden oluşan bir filoya kıyasla daha düşük olacaktır.

Sadece gemi parçaları ile elde edilebilen en yüksek görünmezlik gücü ve görünmezlik istikrarı değeri 5 (Çok Yüksek). Güç 6 ya da daha yüksek istikrara ulaşmak için filolarınızın farklı görünmezlik gücü kaynaklarına erişimi gerekecek, manevra gelenekleri tamamlamak ya da nebulada gizlenmek gibi.

Görünmezlik Gücü seviyeleri ve eksileri.

UNE araştırma gemisi görünmezliğini güçlendirmek için nebulayı kullanıyor.

Fark edilmek ya da ortaya çıkarılmak için bir filonun görünmezlik gücüne eşit ya da daha yüksek bir fark etme gücüne sahip olan bir yıldız üssünün sensörlerine girmesi gerekiyor. Fark etme gücü normalde yıldız üssüne fark etme modülleri inşa ederek yükseltilebiliyor, fakat bazı nadir teknolojiler bunu sağlayabilen binalar açabiliyor ya da araştırma gemilerine yükseltmek için emir verebiliyorsunuz.

Ha bu arada yıldız üssü arayüzünü tekrar düzenleyip eskiden gizli olan bazı etkileri görünür kıldık.

Bir filo yıldız üssü tarafından fark edildiğinde ya fark edilmiş oluyor ya da görünmezliğini bozmak zorunda oluyor şartları ise aşağıdakilere göre:

  • Görünmez filo sınırlarınız dışındaysa, bunu görünmezlik efektleri ile görebileceksiniz fakat görünmezlikten çıkmayacak.
  • Görünmez filo sınırlarınız içindeyse, görünmezlikten çıkmak zorunda kalacak.

Görünmez bir filo başka bir imparatorluğunun sınırları içerisinde (ve haliyle fark edilmemişse) savaş açtığınızda sınır dışına atılmayacak.

Yeni civicler hakkında konuşması için ise kalemi PDS Iggy’e bırakıyorum!

Bu hikaye paketi için First Contact’in temalarının üzerine düşecek çeşitli ve eğlenceli civicler üretmeye çalıştık. Beta testi katılımcılarımızın birinin yorumu sayesinde Alfray ve ben yeni bir düşük seviye jenerik civic üzerinde çalışmaya başladık. Buradaki amaç halihazırda bulunan diğer originler ile kullanıp yıldızlararası seyahat öncesi bir hissiyat yaşamanızı sağlayacak bir civic eklemekti.

Beyin fırtınası yaptıktan ve fikirlerimizi birleştirdikten sonra daha düşük kaynaklar ve oldukça limitli bir hareket modülüne sahip olduğunuz bir düşük teknoloji civic yarattık.

Ne olursa olsun, o yıldızlara ulaşılacak.

Dışarıda kim bilir neler gizli?

Keşif gemileri erken aşama araştırma gemileri ve mühendis gemileri ise basit inşaat gemileri.

Alfray ve ben aynı zamanda kendimizi aşmak istedik çünkü civicler genelde tüm hükûmet tipleri için aynı bu yüzden her hükûmet stili için özel bir tane yaptık. Sonunda birden fazla şekle bürünebilecek ve kullanılabilecek farklı civicler ekledik.

“Stargazer”ların başlangıç bilgi miktarı ve hareket alanı.

Nasıl gidiyorlar baksanıza!

Ve siz sormadan önce, bu hareket modüllerini diğer gemilerinize koyabilirsiniz. Hatta yeni başarımımızı açmak istiyorsanız bu yapmanız gereken bir şey:

Gidilmeyen Yol

– Hyperdrive açmadan 10 koloni sahibi olun.

Déjà vu!

Son olarak, MÖE sancak gemisinin oyun içinde görünmezlik alanını açtığı bir gif bırakıyorum:

Yazar: Akın Yıldızlı

Strateji oyunlarını seviyorum.

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • Furkan: Yüzdelik olarak ne kadar yol aldınız acaba?
  • Yılmaz: 1.3.2 yaması ne zaman çıkar

KATEGORİLER

ARŞİV