Stellaris’te Gezegenler Arası Seyahat

Merhabalar.

Bugünkü konumuz donanmaların seyahat şekilleriyle ilgili olacak. Birden fazla ışık hızından yüksek hızda seyahat türü mevcut, bunlardan bahsetmeden evvel bugünkü geliştirici günlüğünün gecikmesinden dolayı özür dileriz.

Galaksi genel olarak bakıldığında fazlasıyla büyük bir yer ve bu boyutta bir yerde seyahat etmek istediğiniz zaman ışık hızını geçmeniz gerekecek, biz buna kısaca FTL-seyahati diyeceğiz. Stellaris’te 3 çeşit FTL seyahati bulunacak; ışınlanmak, gezegenler arası hatları kullanmak ve solucan deliklerini kullanmak. Bu 3 çeşit FTL’ın da kendisine has avantajları ve dezavantajları bulunuyor, bu avantajlar ve dezavantajlar farklı seyahat türlerini benimsemiş olan devletlerin diplomasi ve savaş seçeneklerini farklı kılıyor.

Işınlanmak
Işınlanabilmek için her geminizde ışınlanma aygıtı bulunması gerekiyor. Bu aygıtlar fazlasıyla pahalı aygıtlar ve kullanıldığında geminizin mevcut enerjisini ciddi oranda azaltıyorlar, ancak belli bir alan içerisinde kesintisiz seyahat imkanı sağlıyorlar. Bu belli alanın içerisinde olmayan bir noktaya ışınlanmak isterseniz bu sefer uzay geminiz birden fazla zıplama yapmak zorunda kalacak. Her ışınlanış geminizin ışınlanma aygıtının belli bir süreliğine kullanılamaz olmasına sebep olacak, dolayısıyla her ışınlanma sonrası bir müddet beklemeniz gerekecek. İleriki dönemlerde gelişmiş teknoloji ile bu süreyi azaltabilmenize rağmen özellikle bu husus, bekleme gerekliliği, oyun içerisinde ışınlanmanın en zayıf yönü olarak kalmaya devam edecek.

Işınlanma metodunu kullanan uzay gemileri, yıldız sistemlerinin köşesinde bulunacaklar. Böylelikle gezegenlerden gelen çekim kuvvetini minimuma indirebilecekler. Bu husus özellikle ışınlanmanın en yavaş FTL türlerinden biri olduğu da göz önünde bulundurulduğunda başka bir yıldız sistemine ışınlanan gemilerin ışınlandıkları mekan tahmin edilebildiğinde onlara tuzak kurulabilmesine sebebiyet verecek.


Solucan Delikleri

Bazı türler FTL seyahatteki seyahat kısmına pek bir karşılar, onlar daha çok iki yıldız sistemi arası bir delik açarak anında direkt yıldız sistemine geçiş yapabilmeyi tercih ediyorlar. Bu delikler ancak ve ancak solucan deliği istasyonlarıyla oluşturulabiliyorlar. Bu istasyonlar sadece dış-uzayda bulunabiliyor. Delikler aracılığıyla seyahat etmek isteyen her uzay gemisi öncelikle solucandeliği istasyonuna gitmek zorunda kalacak. Bu istasyonlarda aynı anda sadece 1 solucandeliği oluşturulabilecek, bu oluşturulma esnasında gemileriniz beklemek zorunda kalacak. İçinden geçecek gemilerin sayısının fazlalığı, solucan deliğinin oluşturulma hızını ters oranda etkileyecek. Solucan deliğinde iki yönlü seyahat mümkün olmayacak ve siz seyahat ettiğiniz gibi kapanacak. Solucandeliği yöntemini kullanan türler için bu deliklerle galaksi içerisinde iyi bir altyapı kurmak ciddi önem taşıyor, aynı zamanda bu yöntemi kullanarak düşman imparatorluğun derinliklerindeki yıldız sistemlerine bir anda saldırı düzenleyebilirsiniz. Böylesi bir avantaj yanında ciddi bir dezavantajla geliyor, bir kere bir yere saldırı için gönderilmiş gemiler ne olursa olsun geri çekilemiyorlar.

Hatlar
Stellaris’te galaksilerde bulunan yıldızsistemleri sadece doğru yere bakanların görebileceği hatlarla birbirine bağlanmış durumda. Hyperdrive’a sahip gemiler bu hatları kullanabilir ve inanılmaz hızda bu hatlarda seyahat edebilir. Ancak bu hatlar oyun içerisinde standart bir şekilde belirleniyor ve gitmek istediğiniz yer ile aranızdaki hatı izlemek zorundasınız. Galaktik boşluklar bu hatların üzerinde bulunduğu zaman seyahatınız için ciddi sorun teşkil edebiliyor. Aynı zamanda düşmanınız bu seyahat hatları üzerinde varlık gösterebilir, gemileriniz bu hatlarda seyahat ederken bir anda düşman gemileriyle karşılaşabilir. Bu hatlar galakside her yerde bulunduğundan bunu kullanabilmeniz için diğer FTL tercihlerindeki gibi geminizin yıldız sisteminin köşesinde veya özellikle başka bir noktada olması gerekmiyor. Dolayısıyla bu yöntemi kullanan gemileri yakalamak diğer yöntemlere oranla zor olabiliyor.

FTL seyahat seçeneklerinin tamamı ileri teknolojiyle geliştirilebilir haldeler. Bu teknolojiler hızı ve efektifliği yükseltirken 2 kullanım arası geçen zamanı kısaltabiliyor.

Haftaya galakside karşılaşabileceğiniz farklı uzaylı türlerinden bahsedeceğiz.

Forumda Tartışın.

Yazar: Ali Alper Duman

Yayın Direktörü @ Strategyturk

Henüz yorumlanmamış.

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • FADYORYA: 1 ve 2. oyun epic gameste, 3. oyun steam'de olursa immortal empires olmuyor değil mi? üçünün de aynı platformda olması gerekiyor
  • Wandervals: 1.14 Sürümü için yama güncellemesine ihtiyacımız var.

KATEGORİLER

ARŞİV