Stellaris’te Gezegen Sistemi Değişikliği 4/4: Gestalt Bilinçler ve Habitatlar

Stellaris günlüklerinde bu hafta gezegen değişikliklerinin Kovan Zihinleri, Makine İmparatorluklarını ve Habitatları nasıl etkilediğinden bahsediliyor.

(Başlamadan önce ufak bir not, önceki günlükte lüks diye çevirdiğim amenities kavramı için Stellaris’te ‘rahatlık’ daha uygun oluyor ve böylece lüks mallar ile de karışmayacağını düşünüyorum.)

Herkese merhaba, başka bir Stellaris geliştirici günlüğüne hoş geldiniz. Bugün 2.2 “Le Guin” yamasıyla gelecek gezegen sistemi değişikliğine devam ediyoruz. Değişiklikler uzun olduğu için 4’e bölmüştük; bugün son olarak Kovan Zihinler, Makine İmparatorluklar ve Habitatlar gibi özel imparatorlukların, gezegenlerin yeni gezegen sisteminde nasıl olacağını konuşacağız.

Gestalt Bilinç

Gezegen sistemi değişikliğindeki amaçlarımızdan biri de Stellaris’te bulunan farklı toplumların gerçekten de farklı gezegenlerde yaşadığını yansıtmaktı. Eski sistemde gestalt bilince sahip bir gezegenin diğerlerinden pek farkı yoktu, sadece mutsuzluğun olmaması gibi küçük şeyler vardı. Le Guin ile bu değişecek. Kovan Zihinler ve Makine İmparatorluklar kendi bölgelerine, binalarına, katmanlarına, işlere ve gezegen mekaniklerine sahip olacak. Kovan Zihin ve Makine İmparatorluklarının paylaştığı aynı özellikler de var,  örneğin ikisi de ticaret değeri yaratmıyor, iç ticaret yollarına sahip değil (başka bir günlükte bahsedeceğiz), nüfuslarının mutluluk değeri yok ve Suç yerine dronların arızalanmasını veya “haydut” (rogue) olmalarını yansıtan Sapkınlık var. Normal katmanlar yerine nüfuslar genel olarak rahatlık ve hammadde üreten Basit Dronlar, ve araştırma, unity, işlenmiş ürünler üreten Karmaşık Dronlar olarak ayrılıyor. Rahatlık gestaltlar için gezegenin çalışmaya devam edebilmesi için gereken bakım kapasitesini yansıtıyor ve nüfus mutluluğu yerine doğrudan istikrarı etkiliyor. Bir bakıma gezegenin ne kadar pürüzsüz çalıştığını gösteriyor diyebiliriz. Düşük istikrara sahip olan bir gestalt gezegende sadece dronlar bulunuyorsa isyanlar çıkmayacak ama düşük kaynak üretimi cezaları gibi başka şekilde etkilenecek. Ayrıca gestaltlar lüks mal üretmez ve bunlara ihtiyacı da yoktur, sadece Rogue Servitor’ların (Başıboş Hizmetkarlar) bio-trophy’leri (biyo-süs) için gerekir.

Kovan Zihinler

Le Guin’de Kovan Zihnin gezegenleri daha çok hızlı büyümeye odaklı. Şehir bölgeleri yerine büyük miktarda konut sağlayan kovan bölgelerine sahipler ve hammadde bölgeleri normalde 2 iş yeri veriyorken Kovan Zihinlerde 3 veriyor. Kovan Zihinler normal biyolojik nüfus artış mekaniğini kullanıyorlar ve iç göçe de sahipler, örneğin dronlar aşırı kalabalık gezegenlerden daha boş gezegenlere göç edecekler. Ayrıca Yumurtlama Havuzu denen özel bir binaları var, bu binaların verdiği işler gezegendeki nüfus artışını arttırıyor. “Koloni Barınağı” seviyesine sahip olmayan başkent binaları da vardır, başkent binaları yeni kolonileştirilmiş Kovan Zihin gezegenlerinde ilk günden itibaren tamamen çalışmaya başlar. Tüm bu mekanikler ile Kovan Zihin daha çok “geniş” oynama türüne hitabet ediyor.

Makine İmparatorluklar

Makine İmparatorluklar da Kovan Zihin gibi ama hızlı büyüme yerine kaynakların verimli kullanımına odaklılar. Kovan Zihinler gibi Bağlantı Bölgesi denen kendilerine ait bir konut bölgeleri var ve yine aynı şekilde kaynak çıkarma bölgeleri 2 yerine 3 iş veriyor. Bunlara ek olarak işleniş mal üretiminde büyük bonuslara sahipler, örneğin alaşım üreten normal Metalurjist işi yerine daha verimli ve üretken olan Fabrikatör işleri var. Bunların karşılığında ise Makine İmparatorluklar doğal bir şekilde yeni nüfus üretemiyorlar, yeni dronların yaratılması için Çoğaltıcı denilen işleri kullanmalılar. Makine İmparatorluklar kendi kendine yeten ve çeşitli doğal kaynaklara sahip olduğunda parıldayan bir imparatorluktur.

Habitatlar

Habitatlar eskisi gibi alınıyor ve inşa ediliyor ama özgün binalara sahip, büyüklüğü 12 olan gezegenler yerine habitatların büyüklüğü artık sadece 6 (Master Builder/Yapı Ustası ile 8) ve tamamen kendilerine özgü bölgelere sahipler. Şehir, maden, tarla ve jeneratör bölgeleri yerine habitatlarda aşağıdaki bölgeler bulunur:

  • Barınak Bölgesi: Konut sağlar
  • Araştırma Bölgesi: Araştırmacı işleri verir
  • Ticaret Bölgesi: Ticaret değeri işleri verir (Gestalt olmayanlar için)
  • Dinlenme Bölgesi: Unity ve rahatlık işleri verir (Gestalt olmayanlar için)
  • Reaktör Bölgesi: Enerji üreten işler verir (Sadece Gestaltlar için)


Habitatlardaki tüm bölgeler aynı miktarda altyapı verir (şu anda 5, veya her 2 bölge için 1 bina). Habitatlar çoğu normal bina inşa edilebilir ve ticaret, mal üretimi veya araştırma için özelleştirilmiş binalar da bulunur ama neredeyse hiç hammadde üretemezler. Le Guin yamasında araştırma ve unity’ye gelen büyüme cezaları gezegene değil bölgelere bağlı olduğu için habitatlar “uzun” giden imparatorluklar için daha uygundur çünkü habitat bölgeleri normal gezegen bölgelerine göre daha fazla konut, altyapı ve iş verir.

(Bu arayüz daha tamamlanmadı, değişecek birçok şey var)

Bugünlük bu kadar. Gelecek hafta Galaktik Market’ten bahsedeceğiz. Şu an için gezegen değişiklikleri bitmiş olabilir ama yamada göstermediğimiz daha çok şey var.

Yazar: Cem Kaya

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • Furkan: Yüzdelik olarak ne kadar yol aldınız acaba?
  • Yılmaz: 1.3.2 yaması ne zaman çıkar

KATEGORİLER

ARŞİV