Good news everyone!*
Bugün sizlerle Stellariste galaksinin nasıl oluşturulduğu hakkında konuşacağız. Bundan bahsederken oyundaki farklı birçok mekanikten ve özellikle mod yapımcılarının galaksi oluşturuluşu safhasında neleri değiştirebileceğinden sözedeceğiz.
Yeni bir oyuna başlarken galaksinin boyutunu ve şeklini, ve bu galakside bulunan yapayzeka imparatorluk sayısını ayarlayabileceksiniz. Boyut olarak bir galaksi 200 ila 1000 yıldız arasında değişebiliyor. Yapayzekanın kontrolünde olacak imparatorluk sayısı oyunun başında kaç tane ülke olacağının sayısını belirtiyor, oyunun ilerleyişi içerisinde bu sayı artabiliyor. Şuanda galaksi şekli için 3 farklı seçeneğimiz var, spiral, eliptik ve yüzük şeklinde. Spiral galaksilerde yıldızlar galaksinin kollarında bulunuyor. * Spiral galaksiler oyuncular için oldukça enteresan bir coğrafya imkanı sunuyor, kollar arasındaki boşluklar kollar arasındaki seyahati oldukça zorlaştırabilir. Eliptik galaksilerde yıldızlar elips şeklinde dağılmış oluyor. * Bu durum yıldızların galaksinin bulunabileceği alana daha adil bir şekilde dağılmasını sağlıyor. Yüzük şeklindeki galaksilerde ise yıldızlar galaksinin merkezinin etrafında yüzük şekli oluşturur bir biçimde dağılmış oluyor * Eğer yüzük şeklinde bir galakside oynuyorsanız diğer imparatorluklar size ya saat yönünde ya da saat yönünün tersi yönünde yaklaşmak zorunda kalacaklar, bu durum da bir galaksiyi galaksinin geri kalanından izole etmek için çok daha kolay bir galaksi şekli olduğu anlamına geliyor. Tüm bu seçenekler modlanabilir.
Oyunun son ayarlamalarını da yapıp oyuna başla butonuna bastıktan sonra galaksi oluşturulmaya başlanacak. Yıldızları oluştururken aynı zamanda bu yıldızların hangi sınıfta olduğunu da belirleyeceğiz. Yıldızların çoğu B,A,F,G,K,M gibi farklı sınıflandırmalarda bulunacak. Bazı yıldızlar ise diğerlerinden daha ciddi bir şekilde ayrılacaklar, örneğin karadelik, pulsar veya nötron yıldızı olabilecekler. Bir yıldız sınıfına tabi her sistemin kendi içerisinde belli şartları bulunacak, örneğin karadeliğe yakın yıldızlarda yerleşebilecek bir yer bulmakta çok zorlanacaksınız. Bunlar da tamamen modlanabilir özellikler, kendi yıldız sınıflarınızı ekleyebilir, oyundaki yıldız sınıflarını isterseniz silebilirsiniz.
Aynı zamanda yıldız harici farklı galaktik nesneler de bulunacak, bunlardan bir tanesi nebulalar. Nebulalar galaksi haritasında tamamen görünebilir olacaklar ve genellikle nadir görülen kaynaklara sahip birkaç yıldız sistemi barındıracaklar. Bir nebula içerisinde farklı eventlerle karşılaşma olasılığınız bayağı yüksekken başınızın belaya girmesi veya kolonizasyon ve uzay gemilerinizi etkileyecek bonuslar elde etme olasılığınız da mevcut.
Her yıldız sistemini oluştururken bu sistemin ne için kullanılacağına bağlı olarak farklı mekanikler kullanıyoruz, örneğin insan ırkıyla oynamak isterseniz bizim yıldız sistemimimizde, Dünya’da oyuna başlayacaksınız. Bunlar da tamamen modlanabilir. Kullandığımız farklı mekanikler oyuncu olarak sizin oyun içerisinde sürekli olarak ilginç bir şeyler bulabilmenize olanak sağlarken, başlangıç şeklinin daha dengeli olmasını sağlıyor. Tüm bu mekaniklerin random bir şekilde hareket ettiğini belirtmekte de fayda var, yani açtığınız 2 oyunda üst üste aynı galaksiyle karşılaşma olasılığınız bulunmuyor.
Farklı yıldız sistemlerinde karşılaşabileceğiniz çok sayıda farklı özel içerikle donatıyoruz oyunu, galaksinin derinliklerinde enkaz halinde bir gemiyle karşılaşabilirsiniz ve bu gemi dost canlısı olabilir veya pek dost canlısı olmayabilir. Kişisel tecrübelerimden bahsetmek gerekirse “pek dost canlısı olmayan” gemilerle ilgili oyuncuların bir yere seyahat etmeden önce gözlemci sistemini kullanmasını öneriyorum. Aksi takdirde içerisinde gezegeninizin en yetenekli bilimadamlarını barındıran bir bilim gemisini ne olduğunu bilmediğiniz yerlere göndermeniz bu geminin içerisindeki bilimadamlarıyla birlikte yokolmasıyla sonuçlanabilir.