Stellaris’te First Contact Hikaye Paketi Vizyonu

Stellaris geliştirici günlüklerinde bu hafta yeni Stellaris Hikaye Paketi First Contact’in vizyonu paylaşılıyor.

Herkese merhaba!

Bu hafta, First Contanct Hikaye Paketi’nin bulunduğumuz çeyrekte 3.7. “Canis Minor” güncellemesiyle birlikte geleceğini duyurmuştuk.

Bugün özelliklerin bir kısmını özetlerken aynı zamanda bu Hikaye Paketini neden yaptığımızdan da bahsedeceğiz.

First Contact’i İstek Listenize Ekleyin

Özet mi istiyorsunuz? YouTube üzerinden izleyin:

Yıldızlararası seyahate erişimi olmayan medeniyetler ile etkileşimlerinizi genişletmek için oldukça sabırsızlanıyorduk. First Contact’teki tasarımların bazıları Federations, Nemesis ve Overlord’da yapmayı düşündüğümüz şeylere kadar gidiyor. Bir süre üzerine düştükten sonra bunların tek başına bir Hikaye Paketinin ana parçası olabileceğini düşündük.

Geçtiğimiz birkaç yıl görece olarak daha karanlık temalı eklentiler içerdi – Necroids, Nemesis, Overlord ve Toxoids daha otoriter ve distopik temalara odaklandı ve Aquatics daha tarafsız olsa da pozitif ve ütopik bir içerik geliştirmemizin vaktinin geldiğini düşündük.

Son Hikaye Paketimizden beri bir hayli zaman geçti, bu yüzden İçerik Tasarımcılarımızın kudretini göstermenin fırsatı olduğunu düşündük.

Yıldızlara bak ve Göklere Hikayeni Anlat

Stellaris’teki yıldızlararası seyahat öncesi medeniyetler ile ilişkiler pek de eğlenceli değildi. Tamamen daha gelişmiş medeniyetlerin merhametine kalan bu medeniyetler, besin niyetine kullanılıyor, köleleştiriliyor, soykırıma uğruyor ve nadiren de olsa barışçıl bir şekilde asimile ediliyordu. Kendi hallerine bırakıldıklarında ise genellikle kendi kendilerini nükleer yöntemler ile yok ediyor ya da asteroitler tarafından eziliyorlardı. Hayat onlar için zordu.

Nasıl Overlord ile amacımız, Süzeren de olsanız Vasal da olsanız vasallarla oynamayı daha eğlenceli kılmaktıysa yıldızlararası seyahat öncesi medeniyetler ile olan etkileşimleri de daha eğlenceli ve çeşitli kılmak istedik. Sadece gözlemlemeyi ya da etkileşime girmemeyi tercih etmemek için gerçek sebepler olmalıydı ama etkileşime girdiğinizde de bunu daha anlamlı kılmak istedik ve bunları oyuna yıllar boyu eklenen özellikleri devreye sokarak yapacaktık.

Yıldızlararası seyahat öncesi medeniyetler artık sırayla teknolojik çağları geçiyorlar ve ilerleyişlerini etkileyebilmeniz için daha fazla yol bulunuyor. Bu sayede etkileşime girmeden önce bir medeniyeti aydınlatmanız mümkün. Ayrıca ne kadar hızlı ilerlediklerini ve nasıl etkileşimlere girebildiğinizi etkileyen bir Farkındalık seviyesi ekledik. Yıldızlararası seyahat öncesi bir medeniyetin sisteminde gerçekleşen şeyler fark edilebilir! Rönesans astronomları teleskopları ile Gözlem Merkezinizi bulabilir ya da sistemde gerçekleşen bir gemi muharebesini izleyebilir ve hatta Bronz Çağı filozofları ayın patlamasının doğal sebepleri olmadığını bile düşünebilirler, tabii bunu uzaylılara bağlamama şansları da oldukça yüksek.

Eski olaylar mevcut standartlara getirilecek ve Gözlem Merkezindeki bazı Gözlem görevleri artık Diplomasi ve İstihbarat arasında dağıtılacak.

Gözlem Merkezimizden geliştirme aşamasında bir görüntü. Bu Erken Uzay Çağı medeniyeti daha bizi fark etmedi ve yakın zamanda yıldızlar arasında bize katılacaklar. Varlığımızı belli etmeden onlarla doğrudan etkileşime giremeyiz.

Bu Taş Çağı medeniyeti varlığımızı belli ettiğimizde oldukça kültürel bir şok geçirdi.

Ayrıca onları bulundurmak ve çok daha gelişmiş medeniyetler tarafından kültürel olarak kirletilmemesi için bazı teşvikler sunuyoruz. Uzay gezgini medeniyetler genellikle fizik kuralları ve sıfır rakamının varlığı gibi konularda anlaşsa da alışılageldiğin dışındaki yollar ilginç sonuçlar doğurabilir.

Evren Zalim Olabilir Fakat Yalnız Değilsiniz

Federations’tan beri bolca Origin ekledik ve First Contact ile üç tane daha ekleyeceğiz. “Knights of the Toxic God” hâlâ en şaşalı Origin olsa da bu eklenti ile eklenen üç Origin erken teknolojilerden itibaren erişilebilecek ve ilginç hikayesel ve mekaniksel altyapılara sahipler.

“Broken Shackles” Federations için düşündüğümüz Originlerden biriydi, o zamanki adı “Escaped Slaves” tabii. İlk başta özel başlangıç şartlarına sahip daha mekanik odaklı ve zorlu bir Origin olarak Overlord’a ekleyecekken bunu daha da genişletip öyle sunmaya karar verdik.

CGInglis o zamandan beri işlerin nasıl ilerlediğini haftaya size anlatacak.

“Payback” Origini ilk başta istilaya gelen bir uzaylı medeniyeti mağlup eden bir medeniyeti konu alacak şekilde tasarlanmıştı. Bununla ilgili olan olay görseli duyuru fragmanını izlediyseniz tanıdık gelmiş olabilir. Bu da zorlayıcı bir Origin ve CheerfulGoth size bununla alakalı her şeyi anlatacak.

Geliştirme süreci sırasında “Bu iki Origin düşmanları aracılığıyla aynı imparatorluğa bağlansaydı çok ilgi çekici olmaz mıydı?” diye düşündük ve bu da bizi Minamar Özelleştirilmiş Endüstrilerine getirdi, galaksinin en asil Mega Şirketi, fedakâr bir şekilde bu sorumluluğu üstlerine alıp cüzi bir ücret karşılığı sayısız medeniyeti uzay çağına getiriyor.

PDS_Iggy “Fear of the Dark” ile birlikte paranoya ve sağduyu arasındaki ince çizgiyi anlatacak. Bunu da ilk başta zorlayıcı bir Origin olarak düşündük fakat üzerine ekleme yaptıkça bunun zorlayıcıdan ziyade farklı olduğuna karar verdik.

Bir gün Venüs… Patlasaydı nasıl tepki verirdik sizce?

Görme Organlarınıza Güvenmeyin

Gözlem Merkeziniz gökyüzünde apaçık bir şekilde görünüyorken kendinizi gizlemeniz pek mümkün değil. Gözlemlediğiniz varlıkların bunu tanrıların evi sanmasına güvenebilirsiniz fakat daha güvenli bir yöntem bunun görünmesini engellemek olacaktır.

Alan Manipülasyonunun yeni alanlarına araştırmalar yaparak araştırmacılarınız gözlem merkezleri ve araştırma gemilerinin etrafında bir görünmezlik alanı oluşturabilecek ve barışçıl kullanımlar iyi ve güzelken… Amiralleriniz görünmez bir grup Frigate geminin bunu hiç beklemeyen bir Starbase’e gizlice yaklaşması düşüncesinde salya akıtacaktır.

Görünmezlik daha içine dalmadığımız büyük bilimkurgu meselelerinden bir tanesiydi ve Hikaye Paketinin gizlice izleme ve gözlemleme temasını göz önünde bulundurunca uygun olacağını düşündük. Notlarının şifresini kırmayı başardıktan sonra Alfray Stryke Görünmezlik ve Fark Etme mekaniklerinin detaylarını sizinle paylaşacak.

Etkileşim Geliyor

Umuyoruz ki First Contact’ten geliştirirken aldığımız kadar zevk alırsınız. Haftaya Broken Shackles hakkındaki bilgilerle birlikte görüşürüz.

Yazar: Akın Yıldızlı

Strateji oyunlarını seviyorum.

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • Furkan: Yüzdelik olarak ne kadar yol aldınız acaba?
  • Yılmaz: 1.3.2 yaması ne zaman çıkar

KATEGORİLER

ARŞİV