Stellaris’te Ekonomi Yapay Zekasındaki Geliştirmeler

https://www.strategyturk.com/wp-content/uploads/2016/08/ste.jpg

Stellaris geliştirici günlüklerinde bu hafta ekonomi yapay zekasında yapılan geliştirmeler tanıtılıyor.

Herkese merhabalar,

Bendeniz Guido, Stellaris’te Ana Tasarımcı görevinde yer alıyorum. Bu günlükte sizlere yapay zekadan bahsedeceğim.

Muhtemelen Vasi ekibinden haberdarsınızdır, bu ekip aracılığıyla oyunculardan gelen yorumlara göre daha kısa aralıklarla oyunu güncellemeyi ve geliştirmeyi hedefliyoruz. Bu girişim kapsamında, oyunun yapay zekasında da bazı geliştirmelerde bulunduk.

İlk olarak, kendimize belirlediğimiz birtakım hedefler söz konusu:

  1. Başka ne geliştirilirse geliştirilsin, bir yandan yapay zeka odaklı çalışmalara devam etmemiz gerekiyor.
  2. Yapay zekanın oyuncuyu eğlendirecek şekilde zorlaması gerekiyor, her zaman optimal hamleler yapmaya zorlaması değil.
  3. Yapay zeka kendi içerisinde farklılıklar içermeli, her imparatorluk güç konusunda aynı hissi vermemeli.
  4. Gelecekteki eklentileri çıktıkları gibi destekleyebilmeliyiz.
  5. Sürekli bir şekilde yapay zeka üzerinde küçük geliştirmeler yapmalıyız.
  6. Oyuncu yorumlarına daha hızlı reaksiyon vermeliyiz.
  7. Belli aralıklarla daha büyük geliştirmeler için zaman ayırmalıyız.

Kasım ayında çıkartmayı planladığımız yamada bazı değişikliklerimiz var.

Ekonomi Kod Güncellemesi

İlk olarak, fark edeceğiniz en büyük değişiklik ekonomi plan kodlarında olacak. Bu kodlar, oyundaki yapay zeka imparatorlukların ekonomik davranışlarının omurgasını oluşturuyorlar. Hangi binaları inşa edecekleri, hangi districtler aracılığıyla hangi kaynakları elde etmeye çalışacakları bu kodlar doğrultusunda belirleniyor. Aynı şekilde ne kadar nüfus hedefledikleri, araştırma ve unity puanlarına ne kadar önem verdikleri bu kısımda hesaplanıyor.

Kodların işlevinde herhangi bir değişiklik yaşanmadı fakat bu kodları nasıl kullandığımız üzerinde önemli değişikliklerimiz var.

Daha önceleri, bu kod erken dönem, orta dönem ve oyun sonu şeklinde 3 parçaya ayrılıyordu. Oyunun hangi döneminde olduğuna göre imparatorluklar farklı kaynaklara öncelik veriyorlardı. Örneğin oyunun erken döneminde araştırmaya fazla önem vermiyorlardı. Bu yaklaşım imparatorlukların bulunabilecekleri farklı koşullar için sıkıntı yaratabiliyordu. Özellikle savaş sonucu bir imparatorluk dağıldığında ve yeni imparatorluklar kurulduğunda sıkıntılar yaşanabiliyordu zira oyun fiilen “oyun sonu” dediğimiz dönemde olsa da, mevzubahis imparatorluk için oyun aslında yeni başlıyordu.

uBhcCRICEVI9OQc0U-dQMkvrUuRI9XEsu0KdS3na...84-idbl=s0

LT2BJzggvYTk6h4XYQCGbLlvBzvXZ2PcUyhl3e5m...JfofA0p=s0

Üç farklı ekonomi planına sahip olmaktansa, artık tek bir ekonomi planına sahibiz. Daha esnek ve koşullara daha iyi uyum sağlanabilmesi için, ana planın yanı sıra çeşitli “ikincil planlara” odaklanıyoruz.

Geliştirilmiş Ekonomi İkincil Planları

Bu planlar imparatorluğun içerisinde bulunduğu duruma göre devreye girip iptal edilebiliyorlar. Bu şekilde imparatorlukların araştırma, nüfus artışı, savunma binaları ve unity binaları gibi ekstra şeyler yerine ekonomilerini stabil hale getirebilmelerini hedefliyoruz.

Daha önceleri bu unsurlara fazla erken önem veriliyordu, öte yandan enerji ve mineral gibi temel gelirler arkaplanda kalıyordu. Bu da alaşım üreten imparatorlukların enerji ve mineral üretiminde eksiye düşmelerine sebep oluyordu. Bu eksiye düşüş ekonomik bir ölüm spiralini tetikliyordu çünkü araştırma eksileri üretimi zayıflattığı için imparatorluklar bir süre sonra tüm kaynaklarında iflas noktasına geliyorlardı. Bu durum ekonomi planında, binalar yerine districtlere odaklanılmasına sebep olan değişikliklerin ardından daha fazla gün yüzüne çıkmaya başladı.

Aşağıda 3.0.3 sürümünde 80 yıldan fazla süre boyunca oyunda yer alan imparatorlukların ekonomik durumlarını görüyorsunuz:

JkCSTjSHVsY87vJzUb5vNrO_K8aHiUIs6vu-6AQH...OODtvFb=s0

Güncellenmiş ekonomi kodlarımız temel gelire öncelik verip, ekonomik dengelenmeyi de göz önünde bulunduruyor. Enerji ve mineraller en önemli unsurlar.

Income ve focus kodları arasındakiş fark, aylık gelirin ‘focus’ kodlarında belirtilen miktarın altına düşmesi durumunda, bu kaynakları üreten districtlerin ve binaların öncelik oranlarının artması şeklinde gelişiyor.

basic_plan_02.jpg

Ardından ikincil plan devreye giriyor. Eğer bir ülke gıda kullanıyorsa (yani Makine imparatorluklar bu ikincil plana sahip olamıyor) gıda üretimine odaklanılıyor.

subplan_1.jpg

Bir sonraki ikincil plan tüketici ürünlerine odaklanmaya yönelik. Tekrar imparatorluğun bu kaynakları kullanıp kullanmadığı kontrol ediliyor, ardından en az 30 mineral gelire sahip olunması durumunda tüketici ürünlerine odaklanılıyor.

Bunun sebebi tüketici ürünleri üretmek için minerallere ihtiyacınızın olması.

subplan_2.jpg

Daha da ilerlediğimizde araştırma ve üst kademe kaynaklar için şartlar görülüyor.

CS9qyuZNW1naD8IG6k1-5GyF-QkYeF_Vw2k9Lugo...QpS51qi=s0

Davranış Geliştirmeleri

Bu değişiklikler, kod üzerinden yapay zeka imparatorlukların içerisinde bulundukları durumun daha iyi değerlendirilebilmesine olanak tanıyor. Gestalt imparatorluk olmaktan, spesifik kaynaklar için gıda kullanılmasına kadar birçok şey ayrı bir şekilde değerlendiriliyor. Bu da yapay zekanın ekonomi yönetiminde çok daha esnek olmasını sağlıyor.

Örneğin aşağıda 100 yıl ilerlemiş bir galaksiye 13 yapay zeka imparatorluğa sahibim ve her imparatorluk makul bir şekilde ekonomisini yönetmeyi başardı. Yukarıdaki kaynak kısmına baktığınızda, neredeyse her imparatorluğun her kaynakta pozitif bilançoya sahip olduğunu görebilirsiniz. Ekside olanlar ise çok küçük bir miktar eksideler.

97IOcqgoSBd3m6c8CQbtqO5z6Yx4XkWopX5HciBd...JPaSA-c=s0

Bunların yanı sıra, yapay zekanın işlemesini sağlayan küçük ancak etkili kod değişikliklerimiz de var.

Sonuç

Yapay zeka kodları, performans kazanımları adına geçtiğimiz yıllarda büyük optimizasyonlar geçirdi. Bu optimizasyonların bazıları beklenmedik ve istenmeyen bazı sonuçlara sebep oldu, bu istenmeyen durumu yaptığımız bu değişiklikle ortadan kaldırmış durumdayız. Yapay zeka ne yapması gerektiğine karar verirken bazı districtleri değerlendirmeye dahi almıyor, bazılarına ise haddinden fazla önem veriyordu. En basitinden yapay zekanın artık tapınak veya holo theater yaptığını görebileceksiniz.

Son olarak, yapay zeka yıldız üssü inşasında, özellikle hydroponics binasıyla daha etkili olacak, bu imparatorluğunuza gıda sağlayabileceğiniz önemli yollardan birisi. Yapay zeka artık Curator Think Tanklardan, Nebula Rafinerileri ve diğer özel binalardan daha fazla yararlanacak.

Bunlar ekonomi yapay zekasında yapılan son geliştirmeler neticesinde yapılmış iyileştirmeler, bu sebeple bu çalışmayı mümkün kıldığı için @sidestep’e teşekkür etmek isterim.

Sizlerin de yardımıyla yapay zekanın hakettiği ilgiyi görmesini sağlayacak, yapay zekayı gelecekte daha da ileriye taşıyacağız.

Yazar: Ali Alper Duman

Yayın Direktörü @ Strategyturk

Henüz yorumlanmamış.

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • FADYORYA: 1 ve 2. oyun epic gameste, 3. oyun steam'de olursa immortal empires olmuyor değil mi? üçünün de aynı platformda olması gerekiyor
  • Wandervals: 1.14 Sürümü için yama güncellemesine ihtiyacımız var.

KATEGORİLER

ARŞİV