Stellaris’te Civicler, Originler ve Paragonlar

Stellaris geliştirici günlüklerinde bu hafta gelecek Galactic Paragons DLC’sinde Civicler, Originler, and Tradition yeniliklerinden bahsediliyor.

Merhaba ve Arctic’teki küçük köşeme tekrar hoş geldiniz! Yine ben Marek ve bugün sizler için hazırladığımız yeni imparatorluk yaratma çalışmalarından bazılarını sergileyeceğim. Bahse girerim başlıktan Civics, Origins (ya da tam olarak Origin) ve traditions hakkında olacağından zaten şüphelenmişsinizdir!

Video Geliştirci Günlüğünü İzleyin:


Civicler liderler üzerine odaklandı… ama her zaman değil
Potansiyel civicler üzerinde tasarım çalışması yaparken, birkaç farklı şeyi göz önünde bulundurmamız gerekiyordu:

  • Liderleri bir şekilde hedef alan civiclere, efektlere ve etkenlere odaklanmalıyız
  • Ayrıca oyuncuların imparatorluklarını oynamaları için yeni yollar eklemek istiyoruz
  • Oyunda hala mevcut olmayan belirli oyun tarzları için kurguyu güçlendirmeyi unutmamalıyız

Bu yüzden her imparatorluk türü için 1-2 civic ile yetinmek yerine her şeyi yapmaya karar verdik. Bu yüzden… Standart İmparatorluklar, Megakorplar, Hive Minds ve Machine Intelligence’ın etrafına serpiştirilmiş 8 benzersiz civic (farklı imparatorluk türleri için ayarlanmış bir versiyon olan civilerin kopyalarını sayarsanız, sayı 12 olur) ile sonuçlandık.

Vaults of Knowledge

En sembolik civic için, gelecekteki liderlerinizi geliştirmek için liderlerinizin bilgilerini depolamanıza olanak tanıyan bir civic seçtik. Biraz özetlemek gerekirse, 8. seviyeye kadar hayatta kalmayı başaran her lider, bu liderin hikayesinin, deneyiminin veya bilgisinin gelecek nesiller için saklanacağı civic tarafından sağlanan özel binaya bir bonus verecektir.

1683162527938.png

Onlar da bizim gibi olacaklar… Hoşlarına gitse de gitmese de

Bir sonraki civic için, mümkün olan en kısa sürede daha gösterişli özelliklerimizden bazılarını sergileyecek bir şey yapmaya karar verdik. Ama aynı zamanda herkesi kendi etik anlayışımın düzgün bir klonuna dönüştürmek için kutsal bir savaş başlatan bir imparatorluğu oynamak istedim. Ayrıca yayılmacıların ve her şeyi fetheden imparatorlukların işine yaramayacak bir savaş civic’ine sahip olmak istedim.

Bu civic etrafındaki tüm fikir dindar olmak değil (bu nedenle onu elde etmek için spiritüalist olmanıza gerek yok), daha çok etiğinizi başkalarına yaymaya yönelik bir fanatik olmaktır. Sonuçta, gezegenlerinde insanları kendi etik değerlerine dönüştürüyorlardı, uzaydayken bunu yapmayı neden bıraksınlar ki?

1683162527957.png
Zealot özelliği en sevdiğim Kıdemli Özelliklerden biridir ve bu civic’i yapmamın tek nedeni budur, bu yüzden her Amiral’e alacağım – yukarıdakiler sadece bir bahane

Peki ya kârlar ne olacak?!

MegaCorp oynamayı seven oyuncuları unutmayalım, çünkü bizim de havalı bir şeyimiz var. Megacorp temaları genellikle ülkeyi ön planda ya da gölgelerden yöneten distopik şirketler etrafında şekillenir. İşte biz de eksikliğini hissettiğimiz bu oyuncu hayaline yeni bir taş eklemek istedik.

İşte Pharma Devleti bu şekilde ortaya çıktı, Sağlık Çalışanlarına destek veriyor ve ayrıca gösterişli Şube ofisleriniz için yeni bir Kurumsal Binanın kilidini açıyor! İster kredi karşılığı estetik ameliyatlar yaparak insanları iflas ettiren yasadışı bir yer olsun, ister hayatları daha iyi hale getirmeye odaklanmış bir şirket (elbette yüksek bir kâr marjıyla), seçim sizin.

1683162527976.png
Öksürüğü önlemenin yeni yollarını keşfettik! Standart 7 günlük tedavi yerine bundan kurtulmak sadece 1 hafta sürecek, bu yüzden fiyattaki %50 artışa kesinlikle değer!

Kâr her şey değildir! (Ne?)

Herhangi bir MegaŞirketin başarısı için süreçlerin verimliliği de kritik önem taşır.
Verimsiz çalışma ciddi bir kötü yönetime, kâr kaybına (yani kâr kısmı var) ve potansiyel bir “ayın çalışanı” statüsü kaybına yol açabilir. Sonuçta, siz sadece makinenin bir parçası değilsiniz. Şirketi ayakta tutan çok hassas bir parçasısınız!

1683162527995.png
Bu MegaCorp’un üstün organizasyon becerileri, daha fazla çark, yani lider işe almasını sağlıyor.

Gestaltlar için bir şey var mı?

Gestaltlar bir bakıma Galactic Paragons DLC’sinin tam tersidir – bireylere, onların gelişimine ve şan / güç / zenginlik / seviyelere giden yola odaklanmıştır. Bu yüzden, liderlerini diğer gestaltlara kıyasla biraz daha “bireysel” yapmaya odaklanan bu iki civic ile ortaya çıktık. Hem Hive Minds hem de Machine Intelligences bu civiclerle liderlerine daha fazla düşünce özgürlüğü verecek, bilinçlerini farklı konulara odaklamalarına izin verecek – bu da lider Birlik upkeep’ine biraz yardımcı olacaktır, çünkü 2’den 1’e temel değişiklik etkili bir şekilde %50 lider upkeep’i azalmasıdır (daha sonra elde edilmesi daha kolay kaynaklara dönüştürülür).
Neredeyse daha fazla besin tüketerek vekalet vermek gibi!

1683162528012.png
Upkeep değişikliğinden sonra açıkça bir etken yoktur.
1683162528028.png
Bunu yapmak bir öncekine göre daha kolaydı, gizli etken daha az belirgin.
Ama bunlar 8 civic değil!
Peki, spekülasyon yapmanın veya civicleri kendi başınıza keşfetmenin eğlencesi nerede? İşte eksik olanlarla ilgili bazı ipuçları (ama şunu da söyleyeyim, Kasalar her tür imparatorluk için mevcut, sadece onlar için biraz ayarlanmış).

Civicleri ve etkilerini tahmin etmenin bir ödülü yok, ancak tahmininizi yazarsanız ve sonra doğru çıkarsa her zaman bununla övünebilirsiniz.

Bu gezegende neyin yanlış olduğunu tespit edebilir misiniz? Aristokratik Elit civic binaları hakkında soru sormuyorum.

1683162528054.png
Her şeyin olması gerektiği gibi mükemmel dengeli bina kompozisyonu.
İşte süper küçük ayrıntıların üzerinden geçmeyeceğimiz birkaç tane daha.
Letters of Marque, Neural Vaults ve Heroic Past.
1683162528070.png
Diğer civicleri aşağıdaki isimlere bağlamanız kolay olacaktır

Bazı tanımlar vermek gerekirse:

Heroic Past, imparatorluğu diğer imparatorluklardan daha hızlı bir şekilde daha iyi liderler yaratmaya odaklanan efsanevi / kahraman figüre tapınma gibi bir şeye sokar. Bu civic’i benimseyen imparatorluk, vatandaşlarını kendisini büyük bir geleceğe taşıyacak olağanüstü bireyler olarak yetiştirmeye adanmış olduğunu gösterir! (ya da Ether Drake ile sisteme girerken kazara ölmek – liderlerinizin gerçek efsaneler olmak için hayatta kalacağına söz vermiyoruz)

Letters of Marque, büyük MegaCorp için çalışan ve ateş gücü gerektiren her şeyle başa çıkmalarında onlara yardımcı olan korsanlarla ilgili fantezimizi ele alıyor. Emirlerinize uyacak korsanları işe almak için para harcamak varken neden korsanlıkla savaşmak için para harcayasınız ki? Komşularınıza baskın yapmak ya da… diğer korsanları kontrol altında tutmak.

Neural Vaults, Vaults of Knowledge’ın uyarlanmış bir versiyonudur, böylece verimli dronlardan anılar çıkarabilir ve daha sonra bu anıları daha güçlü liderler yaratmada kullanabilirsiniz.

Evet, civic başına 1 ekran görüntüsü vermenin Geliştici Günlüğünü çok fazla resimle şişireceğini düşündüm. Ve evet, MegaCorp civic’ini renginden tahmin edebileceğinizi biliyorum.

One to Rule Them All – Galactic Paragon Lider Origin’i

Under One Rule, imparatorluk yapısına ve oyun içi seçimlere bağlı olarak birçok farklı sonucu olan yarı hikaye kökenli bir origindir. Eğer birisi bana ilham kaynağının ne olduğunu sorsaydı, Invincible serisinden belli bir kişiyi (ismi O ile başlıyor) ve Charlemagne gibi bazı tarihi karakterleri söyleyebilirdim.

Ancak ana tema, gezegeni barışçıl bir şekilde birleştirmek yerine… başka yollarla birleştiren sıradışı bir bireyle birbirine bağlayan bir imparatorluk hakkında. New World Order First Contact olayını hayal edin, ancak daha sonraki bir tarihte, iktidarda kalmayı gerçekten başaran bir hükümdarla. Bu sıradışı lider imparatorluğun aydınlatıcısı, yeni çağı getiren ve halkına (ya da ona) yıldızların ihtişamını vaat eden kişi. Sanırım şimdiye kadar anlamışsınızdır 😉

1683162528086.png
Hareketlerinize dikkat edin!
Sadece bir Origin yapmak için zamanımız olduğundan, daha hikaye benzeri bir yaklaşım izlemeye karar verdik, AMA sadece hikaye yolundan gitmemeye çalıştık. Bu daha çok Luminary liderin kaderini gerçekleştirmek için çıktığı bir yol, ki bu da oyuncunun elinde. Oyuncunun seçimlerine bağlı olarak 4 (veya nasıl saydığınıza bağlı olarak daha fazla) farklı sonuç var, “Hikayeyi o kadar da umursamıyorum” dediğim özel bir rota var, bu da birçok potansiyel güç kazanımını atlayarak birçok hikaye içeriğini atlıyor.

Diktatörlük gerekliliğini görüp neden bu Origin’le imparatorluk olamayacaklarına şaşıranlar için – her hikaye kendi yolunda ilerlediğinden, oyunda Kuruluş Mitine sadık kalmaktan farklı hedefler peşinde koşma olasılıkları vardır (evet, bu, Otorite Türünü değiştirmeye izin veren olaylar olduğu anlamına gelir ve oldukça hızlı gerçekleştikleri için onlar hakkında spoiler vermekten korkmuyorum).

1683162528104.png
Bu benim son halim bile değil.
Ancak daha mekanik yönlerden bahsedelim – Origin’in ana özelliği, oyuncuya benzersiz bir dizi güçlü başlangıç konseyi özelliğine sahip güçlü bir başlangıç hükümdarı vermektir (hepsi kademe III’e kadar kademelendirilebilir, böylece lideri büyütmek için yer var). Bu özellikler, standart konsey özelliklerinin aksine, Lider Sınıfına değil, İmparatorluk Etiğine dayanmaktadır. Kısaca söylemek gerekirse – aralarından seçim yapabileceğiniz 14 özellik vardır.

1683162528122.png
Ayrıca, Luminary’inize biraz “kötü büyü” katabilecek benzersiz olumsuz özellikler de vardır – ve bunlar da İmparatorluk Etiği ile bağlantılıdır.
Ve halkınıza karşı aşırı gaddar olmamayı unutmayın… ya da belki de kötü hükümdar olmanın gizli bir gücü vardır? Ya da belki de bu sadece başkent gezegeninizde Colossus kullanmanız için benden bir tuzaktır (ama cidden, bunu yapmayın)?

Artık bitiş çizgisine yaklaştık, bu yüzden geleneğin bize yaptıracağı gibi, bu Geliştirici Günlüğündeki son özelliğimizden bahsedelim.

Tradition Ağaçları, Aptitude ve StateCraft
Tradition Ağaçları temaları için seçimimiz oldukça kolaydı ve bu konuda dürüst olalım. Liderler üzerinde yeniden çalıştık ve yeni Konsey özellikleri ekledik. Bahse girerim nereye gittiğini zaten görüyorsunuzdur.

Lider Traditions Ağacı ile başlayalım, bizim Aptitude’umuz

1683162528141.png
Bunun komik bir Aptitude-Altitude kelime oyunu olması gerekiyordu, ama sildim ve nasıl gittiğini unuttum.
Yeni Aptitude ile imparatorluklarınız liderlere odaklanacak ve onlara tecrübe oranı en belirgin olanı olmak üzere daha büyük ve daha küçük güçlendirmeler verecektir. Liderlere odaklanmak istiyorsanız sağlam bir ağaçtır, ancak bu sizin tarzınız değilse, ağaçtan uzak durmak en iyisidir.

1683162528158.png
Başlarken verilen özellikler, bu bonusa sahip olmayan liderlere kıyasla 1 özellik daha fazla alabilecekleri için, sonunda potansiyel olarak daha güçlü bir lider yaratır.

1683162528179.png
Champions of the Empire, ağaçtan açabileceğiniz en havalı olanıdır.
Sırada Statecraft ağacı var!

1683162528198.png
5 resim görüyorum ve 4’ünde birisi elleriyle bir şey yapıyor. Beşinci resimde de en az bir elin yer almasını rica ediyorum.
Bunu Konsey özelliğine, daha güçlü konsey üyelerine sahip olmaya ve bir şekilde liderleri güçlendirmeye yormak kolaydır. Bununla birlikte, imparatorluğunuz liderlere odaklanmıyorsa, şovu yönetecek güçlü bir hükümet kurmak için lider odaklı olmayan efektlerden ve etkenlerden yine de yararlanabilir. Özetlemek gerekirse, bu bir devleti yönetmekle ilgili. Uygun bir isim, değil mi?

1683162528221.png
Etkili Konsey Üyesi Becerisi, tüm DLC’deki en sevdiğim etkendir. Bu etken için savaşan Karl’a teşekkür etmek istiyorum.

1683162528238.png
Çok sayıda lideriniz olduğunda ve Ajandalarla oynadığınızda bu bonus oldukça güzeldir.
Evet! Bu Geliştirici Günlüğü için yolun sonuna geldik. Ve çıkış tarihine oldukça yaklaştık, size söylemek istediğim birkaç şey var: Spekülasyon yapın! Forumlarda yazılar yazın! Stellaris oynayın! Ve bunu yaparken eğlenin!

Bu arada, Steam’de Galactic Paragons’u İstek Listesine eklemek için küçük bir hatırlatmam var!

Yazar: Ali Alper Duman

Yayın Direktörü @ Strategyturk

Yorumla

STRATEGYTURK

Strategyturk'te strateji oyunlarından haberleri, yama notlarını, geliştirici günlüklerini ve daha birçok içeriği Türk strateji oyuncularına Türkçe bir biçimde sunuyoruz. Aynı zamanda yeni çıkan strateji oyunlarının ve eklentilerinin incelemelerini yapıyor, bu oyunlara dair sürekli olarak içerik oluşturuyoruz.

Sosyal medya sayfalarımızı takip ederek strateji oyunlarındaki gelişmelerden haberdar olabilirsiniz.

Son Yorumlar

  • Furkan: Yüzdelik olarak ne kadar yol aldınız acaba?
  • Yılmaz: 1.3.2 yaması ne zaman çıkar

KATEGORİLER

ARŞİV