Stellaris geliştirici günlüklerinin bu haftaki konusu Apocalypse eklentisi sonrası Stellaris’i bekleyen yenilikler.
Herkese merhabalar, Stellaris için yazılmış bir başka geliştirici günlüğüne daha hoş geldiniz. Bu günlükte sizlere Cherryh ve Apocalypse sonrası Stellaris’i neler bekliyor ve uzun vadede planlarımız neler bundan sözedeceğim.
Cherryh Sonrası Desteği
Geçtiğimiz hafta yayınladığımız geliştirici günlüğünde bahsettiğimiz üzere, ekibimizin şu anki odak noktası Cherryh ve Apocalypse sonrası ortaya çıkan hataları gidermek, denge değişiklikleri yapmak, geridönüşleri değerlendirip çözümler üretmek, arayüz ve performans geliştirmelerinde bulunmak. 2.0.2 yaması henüz BETA’da ve birkaç gün aralıklarla bu yamayı güncellemeye devam edeceğiz.
Apocalypse Sonrası
Apocalypse ve Cherryh direkt olarak savaşa odaklanan eklenti ve yamaydı, artık önümüzdeki dönemde savaşla alakasız bazı alanlara odaklanacağız, bu alanların neler olabileceği konusunda size fikir vermesi için 50. ve 69. günlükleri okumanızı öneririm. Bu sefer bu hedefleri daha organize bir biçimde yaptığımızı düşündüklerimiz, 2.0’dan önce eklediğimiz ve 2.0 sonrası kendimize koyduğumuz yeni hedefler şeklinde paylaşacağım.
Bir önceki seferki gibi bu liste herhangi bir önem sırasına sahip değildir, bir şeyin “tamamlanmış hedefler” kısmında yeralması o konuda çalışmalar yapmayacağımız anlamına gelmez, sadece tatmin olunacak seviyede olduğumuzu düşündüğümüz anlamına gelir.
Tekrar ediyorum bu liste herhangi bir kesinlik taşımaz, yapımı tamamlanmamış hiçbir şeyin yapılacağı kesin değildir.
Tamamladıklarımız
- Farklı imparatorlukların gemilerinin birbirinden farklı görünmesi.
- İmparatorlukların birbirlerinden farklı daha çok özelliğe sahip olması ve oyunda tall oynayabilme.
- Gezegenler arasında paylaşılabilen genel yemek.
- Space habitat ve halka dünya inşa edebilme.
- Basitçe isyancı gruplar yerine belli beğendikleri ve beğenmedikleri şeyler olan ve oyuncuya bonuslar sağlayabilen ilgi grupları.
- İmparatorluğunuzdaki farklı türlere haklar ve ayrıcalıklar tanıyabilmek.
- Dreadnought ve Titan üretebilmek.
- Sentetikler için daha ayrıntılı portreler.
- Oyun sonu krizlerinde galaksinin büyüklüğüne göre denge değişiklikleri.
- Doomstack probleminin çözümü ve haritayı daha stratejik hale getirme.
- Süper silahlar ve gezegen patlatıcılar.
Eski Hedefler
- Politika yapılan galaktik topluluk, uzay BM’i.
- Müttefikliğin 2. adımı olarak daha derinlemesine federasyon sistemi ve diplomasi ile federasyonların tek bir devlete dönüşebilmesi.
- Daha fazla hikaye eventi, oyuncunun oynayışına göre değişiklik gösteren olaylar.
- FTL öncesi uygarlıklar için daha ilgi çekici mekanikler.
- Yıldız sistemlerini daha ilgi çekici ve gerçekçi hale getirmek.
Yeni Hedefler
- Daha az mikroyönetim, özellikle gezegen tercihlerine yönelik daha çok ilginç seçenek, gezegenleri önceden belirlenmiş sınırların ötesinde genişletebilme.
- Ticaret mekanikleri ve ticaret antlaşmaları.
- Stratejik kaynakların alınabileceği veya satılabileceği galaktik market.
- Casusluk ve sabotaj.
- Daha iyi yıldız sistemi yerleşimlerine ve tehlikelere sahip geliştirilmiş galaksi/hiperyol oluşumu.
- Daha fazla anomali ve özel yıldız sistemi.
Bugünlük bu kadar, önümüzdeki haftalarda çıkaracağımız günlükler Cherryh sonrası çalışmalarımızla ilgili olmaya devam edecek. Yeni mekanikler oluşturduktan sonra sizlere bu mekanikler hakkında bilgi vermeye başlayacağız, bu günlüğü sizlere için 2.0.2 beta’da yapılacak bir sonraki yamayla birlikte eklenen yeni zorluk ayarlarını göstererek sonlandırıyorum: