Stellaris geliştirici günlüklerinde bu hafta 4.0 Phoenix güncellemesine dair bilgiler veriliyor.
Merhabalar, geçen hafta sizlere Stellaris 4.0 “Phoenix” güncellemesini duyurmuştuk. Bu geliştirici günlüğüyle birlikte bu güncellemedeki değişiklikleri sizlerle paylaşmaya başlayacağız. Daha önce bahsettiğimiz üzere, bu değişiklikler birden fazla geliştirici günlüğünde kademe kademe ele alınacak ve geliştirme aşamasında ekran görüntüleri barındıracak, dolayısıyla burada gördükleriniz çıkışa kadar değişebilir.
Bununla beraber, bugün bahsedeceğimiz değişikliklerin üzerinden bir hayli zaman geçti ve çıkışa kadar büyük oranda sabit kalacağını söylemek mümkün.
Öncü Seçimi
Yeni oyun açarken Gelişmiş Ayarlar sekmesinde galaksiniz için uygun olan Öncülerden (Precursor) istediklerinizi seçebileceksiniz.
Galaksi parçalara ayrılacak ve uygun Öncüler galaksiye dağıtılacak. Yukarıdaki örneği inceleyecek olursak First League ve Cybrex öncülerine galakside rastlanamayacak çünkü seçili değiller.
İstediğiniz miktarda Öncü seçebilirsiniz, isterseniz hiç Öncü olmamasını da sağlayabilirsiniz fakat multiplayer oyunlarda her bir Öncü zincirinin tek bir oyuncu tarafından tamamlanabildiğini unutmayın. Bu sebeple en az 4 Öncünün oyunda aktif olmasını, böylelikle galaksinin belirsizliğini ve ilginçliğini koruyabileceğini düşünüyoruz, eğer dilerseniz spesifik bir Öncüye öncelik verebilirsiniz.
Stellaris Veritabanı
3.8 Gemini güncellemesiyle diğer oyunlarımızdaki bilgi çubukları içindeki bilgi çubuklarını andıran Konseptleri eklemiştik. 4.0 Phoenix güncellemesiyle birlikte bu oyun içi Konseptlerin tek bir yerde aranıp görüntülenebilmesini sağlayacağız.
Veritabanındaki Konseptler farklı kategorilere ayrılıyorlar ve kendi içlerinde ek Konseptler içerebiliyorlar. Sağ üstteki ikona tıkladığınızda Stellaris Wiki’ye bağlanarak size daha ayrıntılı bilgi sunuyor.
Alaşım (Alloy) kelimesini arattığınızda bu kelimeyi içeren tüm Konseptleri görüntüleyebiliyorsunuz.
Eğer bir Konsept açıksa, ona tıkladığınızda Veritabanı açılıyor. Veritabanını ileride nasıl geliştirebiliriz diye çalışmalara devam ediyoruz.
Tür Modifikasyon Değişiklikleri
Tür arayüzünde artık imparatorluğunuzdaki farklı türlere dair daha fazla bilgi alacaksınız, bunlara kalan özellik tercihleri de dahil olacak.
Şablon modifikasyon penceresi de pozitif ve negatif özellikleri daha iyi göstermesi için düzenlendi, özellikler değerlerine göre sıralanıyor ve aradığınız özelliği daha kolay bulabiliyorsunuz.
Yeni arayüzde birkaç tık daha az yaparak Özel Proje başlatabiliyorsunuz.
Eğer zaman önemli değilse, Özel Proje başlatmak yerine şablonunuzu Tür Varsayılanı olarak belirleyip zaman içerisinde varsayılan özelliklere entegre olmalarını sağlayabilirsiniz. Bazı gelenekler ve binalar bu entegrasyon sürecini etkileyebilir.
Gemi Tasarımcısı Değişiklikleri
Diğer arayüzlerde olduğu üzere, Gemi Tasarımcısı arayüzünde de yaşam kalitesi iyileştirmelerimiz var.
3.6 Orion güncellemesiyle eklenen Gemi Rollerini, temel gemi tasarımının bir parçası haline getirip daha ön plana çıkardık. Artık gemi tasarlamak hem daha hızlı hem de daha kolay bir şekilde gerçekleştirilebiliyor.
Tecrübeli oyuncular için Custom rolü oluşturduk, böylelikle sıfırdan bir gemi tasarımı oluşturabiliyorsunuz veya oluşturulmuş şablonlar üzerinde değişik yapıp kaydedebiliyorsunuz.
Önümüzdeki hafta Bildirim Ayarlarından ve hala geliştirme aşamasında olup ekran görüntülerinde geçici pembe ikonlara rastlayacağınız çeşitli çalışmalarımıza dair bilgiler vereceğiz.