Stellaris geliştirici günlüklerinde bu hafta 3.6 “Orion” yamasında gelen özellikler özetleniyor.
Merhaba Stellaris Topluluğu
3.6 “Orion” yamasının 29 Kasım’da çıkacağını duyurmaktan gurur duyuyoruz!
Bu ücretsiz yamanın tam olarak neyi içerdiğini mi merak ediyorsunuz? Pekâlâ uzağa gitmenize gerek yok! Burada çoğu büyük değişikliği ve yeni özelliği sizin için derledik.
3.6 “Orion” yaması yeni galaksi şekilleri, yeni çizimler ve Hive Mindlar için Necroids Species Pack ile gelen Reanimators Civic için bir varyasyon ve Gemi Muharebe Dengelemesi ile birlikte geliyor, buna muharebe sisteminin hesaplanması ve yeni bir gemi türü dahil. 3.6’da Utopia ile gelen Yükseliş Yollarını da yeniledik ve yeni bir Yükseliş Yolu ekledik. Ayrıca Federations ile gelen yeni federasyon tiplerine Spiritualist Federation’u ekledik ve yeni bir “Politics” tradition ağacı yaptık, bunun için de Federations’a ihtiyacınız var. Yeni Orbital Ring binaları ekledik, bunlar da Overlord eklentisine dahil. Ana oyun değişikliklerine gelirsek; yeni bir relic, erişilebilirlik geliştirmeleri, yeni ilk karşılaşma olayları, galaksi haritasına terraformlanabilecek gezegenler önerileri, yeni bir olay zinciri ve bazı imparatorluk etkilerine değişiklikler.
Bunlar değişiklikler ve özelliklerin sadece bir kısmı. Tüm değişiklikler ve özellikler için diğer günlüklere göz atmayı unutmayın.
Yeni Galaksi Şekilleri
3.6 “Orion” yamasıyla birlikte galaksi üretimine birkaç yeni galaksi şekli ekledik, bunların çoğunluğu gerçek evrende bulunan galaksilerden esinlendi, diğerleri ise oynamasının eğlenceli odluğunu düşündüğümüz bazı galaksi şekilleri.
3 Kollu Spiral Galaksi
6 Kollu Spiral Galaksi
Kapalı Galaksi
Starburst Galaksi
Tekerlek Galaksi
Parmaklı GalaksiUmuyoruz ki bu yeni galaksi şekillerini beğenirsiniz, bu haritalarda oynamayı ferahlatıcı bir değişiklik olarak görüyor ve genel olarak daha ilgi çekici bir oynanış sunduklarını düşünüyoruz.
Reanimators
Necroid Species paketinde bulunan Reanimators, Sanat ekibimizden biraz sevgi gördü!
Yeniden canlanmış Leviathanlar için yeni kaplamalar ve gölgelere sahibiz:
Bunları yapmadaki en büyük sebebimiz Reanimators Civiciyle alakalı aldığımız dönütlerdi ve bunları ortaya çıkarmak için sanat ekibimizdeki herkes birlikte çalıştı!
Necroids Species paketi ile gelen bir başka şey ise Cordyceptic Hives civic’i. Bu yeni Civic, Necroids ve Utopia eklentilerini gerektiriyor ve Reanimators Civic’inin Hive Mind versiyonu. Hive Mindlar için Reanimators’u kopyalamaktan memnun değildik. Bu yüzden Cordyceptic Hives üç başlangıç corvette gemisi yerine üç reanimated Amoeba ile başlayacak. Ayrıca yenilen organik Leviathanları da tekrar canlandırma şansına sahip olacak ve fazladan %50 Space Fauna Weapon hasarı ve Saldırı Hızı kazanacaklar.
Ama hepsi bu kadar değil! Tiyana Vek, Tiyun Ort ya da Amor Alvea gibi organik hayat ile dolu bir sistem bulursanız, özel bir starbase binası kurabileceksiniz. Cordyceptic Reanimation Facility, bu bina her 5 yılda bir reaniamted space fauna filosu üretecek.
Gemi Muharebe Dengelemeleri
Bir süredir gemi muharebesindeki sıkıntılardan haberdarız, bunlar genel olarak:
- Artillery Battleshipler ileri oyunda fazla baskın.
- Muharebeden ayrılma mekanikleri en çok Artillery Battleshiplere yarıyor.
- Destroyer ve Cruiser tipi gemiler sonraki gemi tipi açıldıktan sonra pek işe yaramıyor.
- Command Limit pek bir işe yaramıyor.
- Doomstackler ile oynamak eğlenceli değil.
Bahsettiğimiz son iki mesele bu yenilemenin kapsamının dışında görüldü ve belki ileriki yamalarda değinilebilir.
Muharebe Bilgisayarları
Orion yamasıyla birlikte çoğu muharebe bilgisayarının çalışma mantığını değiştirdik ve yeni bir yenisini ekledik. Swarm ve Torpedo (Yeni!) bilgisayarları içeri dalarken, Picket ve Line ise silahlarınızın menzilini koruyacak ve Artillery ile Carrier bilgisayarlarıysa en uzun menzilden saldırmaya çalışacak, gemiler yaklaşırsa da uzaklaşmaya çalışacak.
Silah Değişiklikleri
Missile slotları G slotları olarak değiştirildi ve artık Torpedolar için kullanılıyorlar. Missilelar artık S ve M slotları ile kullanılabilecek. G slotları sadece Frigate (aşağıda değineceğiz) ve Cruiser gemilerde kullanılabilecek. Proton ve Neutron launcherlar Torpedo tipi silahlar olacak şekilde değiştirildi. Torpedo sınıfı sialhlar hedefin boyutuna göre katlanarak artan bir hasar bonusu kazanıyor. Batteship tipi gemileri hedef alan Torpedolar, corvettelere kıyasla daha fazla hasar verecek.
Ayrıca silah boyutları arasına da daha fazla fark ekledik, küçük silahlar genel olarak daha hızlı ateş edecek ve büyük silahlar daha yavaş ateş edecek fakat daha fazla hasar verecek. Ayrıca çoğu büyük sınıf silaha minimum menzil ekledik (lazerler hariç).
Saldırı gemileri artık füzeleri engellemeyecek fakat birbirleriyle ve büyük gemilerle savaşmaya devam edecek. Flak saldırı gemilerini daha çok engelleyecek şekilde değiştirildi, point defense ise füzeleri ve torpidoları engelleyecek şekilde değiştirildi.
Gemiler artık muharebe başına belli miktarda Ayrılma Fırsatı elde edecek. Mevcut hareket yollarının hepsi 1 ayrılma zarı veriyor (Psi Jump Driveları hariç, onlar 2 sağlıyor) bir gemi ayrılma limitinin altında hasar aldıktan sonra bu zarı kullanıyor, Hit and Run savaş doktrini ise bir zar daha sağlıyor. Evasive olarak ayarlanan sivil gemiler her aldıkları hasar ile kaçmaya çalışıyor.
Bu değişikliğin uzay muharebelerine yeni bir soluk kazandıracağını hissediyoruz ve topluluğun ne düşündüğünü de merak ediyoruz!
Gemi Rolleri
Tüm bu değişikliklerin dışında Orion ile birlikte otomatik gemi tasarlayıcının çalışma şeklini de değiştirdik. Eskiden gemi tasarlayıcı bir “en iyi” gemi tasarlıyordu, artık rollere göre farklı gemi tipleri seçebiliyorsunuz ve gemi tasarlayıcı size en uygun gemiyi yaratıyor.
Gemi rolleri:
- Screen – Picket Gemi kısımlarına odaklanarak Point Defense ve Flak sahibi gemiler oluşturuyor (Corvetteler, Destroyerlar ve Defense Platformlar için)
- Gunship – Olabildiğince orta boyutlu silahla dolu gemiler oluşturuyor (Corvetteler, Destroyerlar, Cruiserlar, Battleshipler, Titanlar ve Defense Platformlar için)
- Artillery – Büyük, uzun menzilli silahları ve küçük slotlarda da füzeleri kullanan gemiler oluşturuyor (Corvetteler, Frigateler, Destroyerlar, Cruiserlar, Battleshipler, Titanlar ve Defense Platformlar için)
- Brawler – Yakın menzilden saldıran autocannon ve disruptor gibi silahlar kullanan gemiler oluşturuyor (Corvetteler ve Destroyerlar için)
- Torpedo – Büyük gemileri yok etmek için kısa menzilli torpidolar kullanan gemiler oluşturuyor (Frigateler ve Cruiserlar için)
- Carrier – Gerilerde kalıp azami menzilden saldırı gemileri gönderen gemiler oluşturuyor (Cruiserlar, Battleshipler ve Defense Platformlar için)
Aşağıdaki videoda daha detaylı öğrenebilirsiniz:
Ascension Yolu Değişiklikleri
3.6 “Orion” ile birlikte Ascension seçmek eski versiyonlara göre daha aşamalı bir süreç olacak. Dört ascension yolundan birinin gereksinimlerini sağladıktan sonra özel bir Ascension Tradition Tree açan bir Ascension Özelliği seçebileceksiniz.
Bu ağaçta ilerledikçe daha da ilerlemeniz için özel bir proje tamamlamanız gerekecek, zamanla daha güçlü bonuslar elde edeceksiniz. Artık iki tane ascension özelliği sağlayıp oyun durmuşken büyülü bir şekilde ırkınızı sentetiklere çeviremeyeceksiniz.
Ayrıca tüm mevcut ascension yollarına da değişiklikler yaptık. Bunlara Genetic, Synthetic, Psionic ve yeni Cybernetic de dahil.
Aşağıdaki videoda detayları görebilirsiniz:
Cybernetic Ascension
Orion yamasıyla birlikte Cyberneticler, Synthetic Ascension Yolundan ayrılıyor ve kendi özel Ascensionu oluyor. Utopia sahibi Normal İmparatorluklara, Hive Mindlara ve Driven Assimilatorlara açık olan Cybernetic Ascension, Bilim Kurgu eserlerinden alışık odluğumuz ekle ve oyna robotik geliştirmelerine odaklanıyor.
Bu Ascension Yolu, Flesh is Weak Ascension Özelliği ile açılıyor (Driven Assimilatorlar ve Hive Mindlar için Organo-Machine Interfacing olarak geçiyor). Cybernetic Ascension’u genişletmek için sadece Cybernetic poplarda olan Cybernetic Traitler ekledik, bunlara Integrated Anatomy geleneğini açtıktan sonra erişebiliyorsunuz. Bu özellikler normal biyolojik özellik puanlarını ve seçim limitlerini kullanıyor fakat biyolojik özellikler ile sınırlandırılmıyor. Cyborgların kullanabildikleri özellikler robot ırkların özelliklerinden esinleniyor, fakat özellik puanı açısından daha ucuz olmakla birlikte poplarınıza bir miktar energy ihtiyacı sağlıyor.
Synthetic Age
Ascension Yolu yenilemesi ile birlikte amaçlarımızdan biri pek çekici olmayan Ascension Yollarının da değerini arttırmaktı. Bunun için Synthetic Age Ascension Özelliğini değiştirdik, eskiden makinelere sunulan tek ascension seçeneğiydi. Normal imparatorluklar için olan Synthetic Ascension’ın aksine bunun için Utopia’ya ihtiyacınız yok.
Psionics Değişiklikleri
Psionic Ascension bolca düzenleme ile güçlendirilse de en büyük değişiklik shroud’u ilk geçişinizde yaşanıyor. Ascension Yolu değişikliklerinin parçası olarak, Covenant kurtmanın ve Shroud özelliğinin çalışma mantığını değiştirdik. Artık shroud’u ilk geçtiğinizde size Shroud kimliğiyle bir Covenant kurma fırsatı sunulacak, rastgele olsa da ethiclerinize, civiclerinize, ascension özelliklerinize ve oyunun o zamanına kadar aldığınız kararlara göre şekillenecek.
Bir covenant kurmamaya karar verirseniz, daha sonra bir başka shroud tarafından covenant kurmanız için ziyaret edilebilirsiniz ya da Zro karşılığı kendi seçtiğiniz bir Shroud’u doğrudan ziyaret edebilir ve covenant kurmak isteyebilirsiniz fakat dikkat edin, bu Shroud mevcut zamanda sizinle covenant kurmak istemiyor ya da sizinle iletişim kurmaktan tamamen rahatsız olabilir. Uyarmadı demeyin.
Holy Covenant Federasyonu
Orion yamasıyla birlikte yeni bir Federasyon tipi geliyor, Holy Covenant. Bu Federasyon tipi Federations eklentisi ile açılıyor ve Maneviyatçı bir İmparatorluğun güçlerine oynuyor. Makine İmparatorluklar Holy Covenantlara katılabilseler de normal şartlarda Federasyonun başkanı olamıyorlar.
Yeni Holy Covenant’ınız seviye atladıkça unity üretimine, Priest çıktısına ve Spiritualist tarafına bonuslar kazanacaksınız. Son seviyede bu Federasyonlar, Spiritualist İmparatorlukları oldukça güçlendirebilir ve Doğru Söz’ü istedikleri an yaymalarını sağlayabilir.
Yeni Orbital Ring Binaları
3.6 “Orion” yamasıyla birlikte Orbital Ringlere özel yeni gezegen binaları ekledik, bunlar Overlord eklentisinin bir parçası. Artık Orbital Ringlerinize; Psi Corplar, Orbital Shield Generatorlar, Galactic Stock Exchangeler, Embassy Complexler, Noble Estateler ve Slave Processing Facilityler kurabilir ve gezegenlerinizde önemli bina slotlarını koruyabilirsiniz. Bu binaların çoğu gezegenin yüzeyinde nasıl etkilere sahiplerse Orbital Ring’te de aynı etkilere sahipler.
Yeni Relic
Crystal Odryskia, pahabiçilmez değerde bir eser olarak niteleniyor. Tek bir parçasının bile değerinin ölümlü zihinleri deliliğe itebileceği söyleniyor. Bulunduğunda bu eser İmparatorluğunuzun Nadir Kristal üretimini pasif bir şekilde arttıracak ve aktifleştirildiğinde İmparatorluğunuza azami miktarda 60 aylık Energy gelirini sağlayacak ve Hive Mind olmadığınız sürece araştırmacılarınıza Maniacal özelliğini verecek.
Bu Relic’i nasıl bulacağınızı size söylemeyeceğiz fakat oynarken bulursanız iyice koruduğunuzdan emin olun.
Erişilebilirlik Geliştirmeleri
3.6 “Orion” yamasıyla birlikte birkaç yeni erişilebilirlik geliştirmesi yaptık. Ayarlara girip Erişilebilirlik sekmesine geçerseniz en altta yeni Text to Speech seçeneğini görebilirsiniz. Bunu açarsanız Windows’un ya da Mac’in kendi Text to Speech sistemini kullanacak ve olay pencerelerine ya da uzun metinler bulunduran başka herhangi bir yere yeni bir ikon ekleyecek, bu sayede yazılanlar size okunabilecek.
Text to Speech yanlış dilde ise Windows text to speech dilini kendi dilinize geçirmeniz gerektiğini unutmayın, bu özellik şu anda Linux’ta desteklenmiyor.
Bilmeniz gereken diğer şeyler:
- TTS butonuna tekrar basmak mevcut okumayı durduruyor.
- TTS okumaya devam ederken menüyü açarsanız (ESC) otomatik olarak duruyor. Bu mevcut pencereyi kapattığınızda fakat TTS’i durdurmak istediğinizde işe yarayabilir.
- Okuma sistemi mevcut işletim sisteminiz tarafından yönetiliyor, bu yüzden bazı şeyler pek beklenmedik şekilde sesletilebilir fakat bunlara yapabileceğimiz bir şey yok.
- TTS’e sentetik canlıların özgürlüklerini içeren metinlerin okutulmamasına dikkat edilmeli.
Ve Daha Fazlası!
İlk Karşılaşma olaylarına da göz atıp daha fazla İlk Karşılaşma olayı ve tamamen yeni bir olay zinciri ekledik, Negatif Kütle ve Terraform Adayları artık galaksi haritasında gözüküyor.
Stellaris oynadığınız için teşekkürler ve umuyoruz ki son eklenen özellikleri ve değişiklikleri beğenirsiniz!