Stellaris geliştirici günlüklerinde bu hafta 3.4.4 ‘Cepheus’ güncellemesinin yama notları paylaşılıyor ve 3.5’in tahminî çıkış zamanı açıklanıyor.
Selam!
3.4.4 ‘Cepheus’ yamasını her şey yolunda giderse önümüzdeki hafta çıkarmayı planlıyoruz. Yamanın içerdiği şeylerden bazılarından oluşan bir liste aşağıda mevcut.
Geliştirmeler
- Otomatik Keşif ve Otomatik Araştırma artık teknoloji gerektirmek yerine oyunun başından itibaren kullanılabilir.
- İnşaat gemileri artık Otomatik İnşaat moduna sahip, uygun kaynakların üzerine otomatik olarak Araştırma ve Maden İstasyonları inşa ediyorlar.
- Imperial Fiefdom Değişiklikleri
- Imperial Fiefdom süzereni artık bağlı devletlerinin saldırı savaşlarına katılmasına izin veren şartları seçemiyor.
- Süzerenden uzakta başlayan tüm imparatorluk üyeleri yakınlarında süzerenlerine ait bir koloni/outpost ile başlıyor.
- Süzerenin imparatorluğu süzerenin kullanabileceği “Derelict Gateway”ler ile birbirine bağlanıyor fakat iç savaş başladıktan sonra harap oluyor.
- İç savaş başladığında oyuncular isterlerse süzerene sadık kalabiliyor. Yapay zekâ daima bağımsızlığı seçiyor.
- Habitatlara Hydroponics Station desgination’ı eklendi. Bu designation 1 çiftçi işi eklemesi karşılığında Habitation District’lerden 2 barınma yeri kaldırıyor.
- Gezegen otomatizasyonu artık ihtiyaç doğar doğmaz engelleri kaldırmaya çalışıyor. Outliner’daki belirteçle aynı formülü kullanıyor: District sayısını kısıtlıyorsa YA DA engel temizlenerek inşa edilebilecek binalar varsa YA DA gezegenin büyüme hızı düşükse (daha önce yalnızca ilk kısmı kontrol ediyordu).
- Shroudwalker’larla ilgili bazı şeyler açıklığa kavuşturuldu, artık onlardan ne aldığınız ve gezegen değişkeninin nasıl çalıştığı daha net.
- Suçlu nüfuslar artık suç kartellerinin şubelerinin efektifliğini düşürmüyor.
- Quantum Catapult event görseli eklendi.
- Hyper Relay event görseli eklendi.
- Yeni Overlord müziği artık ana menüde çalacak.
- Araç ipucu artık vasal kaynak paylaşımını açmanın, etkilenen kaynakların daha sonraki düzenli ticaret anlaşmalarında ticaretinin yapılmasının engelleneceğini belirtiyor.
- Sektör serbest bırakarak veya statüko aracılığıyla meydana gelen imparatorluklar bir anda zarar etmemeleri için başlangıç kaynaklarına sahip.
- Boyun Eğdirme Savaşı Şartlarının yalnızca vasallara ve subsidiary’lere uygulandığı açıklığa kavuşturuldu.
- Kaynak Katkısı şartlarının araç ipuçları, artık mevzubahis kaynaklar için ticaret anlaşmalarını engellediği konusunda bilgilendiriyor.
- Reemployment Center yerleşimi artık sıradaki zombinin ne zaman yaratılacağını gösteriyor.
- Spawning Pools ve Progenitor Nests artık Nüfus Üretimi binası kategorisinde.
- +1,000 / -10,000 olmak üzere boyun eğmeyi kabul etme sınırları eklendi.
- Progenitor Hive’ların yalnızca Devouring Swarm civic’ine sahip değillerse sektör serbest bırakabileceği açıklığa kavuşturuldu.
- Oyuncular artık süzerenleri oyuncunun gezegenlerinde bina inşa ettiğinde haberdar ediliyor.
- Yıldız Üssü Transit Hub’ları artık kölelerin ya da zekâ sahibi olmayan robotların bu sistemdeki gezegenlerden göç etmesi için gereken gereksinimi yerine getiriyor.
- Yapay zekânın Free Migration için oy verme mantığı Xenophile/Xenophobe etikleriyle daha iyi uyuşacak şekilde değiştirildi.
- Yapay zekânın oy vermek için sahip olduğu 10 yıllık bekleme süresi, savaş ilan etmek gibi diğer diplomatik eylemleri kapsayacak şekilde genişletildi.
- Strip Mine kararının araç ipucu açıklığa kavuşturuldu.
- Galaksi Kurulumuna L-Gate’leri devre dışı bırakmayı mümkün kılan bir ayar eklendi.
Denge
- Gemiler artık muharebede günlük 1 deneyim yerine 5 deneyim kazanıyor.
- Telepath’ların taban unity üretimi iki katına çıkarıldı.
- Citadel of Faith, Auto-Curating Vault ve eş değer binaların etkisi birleştirildi.
- Shroudwalker’lar derslerini aldı, artık Fanatic Purifier’lara Shroud hakkında ders vermiyorlar. Fanatic Purifier’ların artık başka bir origin bulması gerekiyor.
- Bulwark Battlewright etki alanı artık günlük 0.25% gövde yenilemesi veriyor.
- Bulwark Watch ağ etkisi artık çok sayıda ordu ortaya çıkarmıyor. Onun yerine gezegen istikrarını 5 arttırıyor.
- Süzeren olmak artık boyun eğdirme taleplerine -1000 ceza uyguluyor.
- Ministry of Science ve Vigil Command’ın imparatorluk limiti artık 1.
- Süzeren Beholder işlerinin bakım masrafı artık Bulwark bağlı devletin kademesiyle ölçeklendirildi.
- Orbital Assembly Complex artık gezegenin yörünge halkasındaki modüllerin etkilerini arttırıyor.
- Habitation Modules +0,5 bina bölmesi veriyor.
- Orbital Shipyards +1 Tersane kapasitesi kazanıyor.
- Orbital Anchorages +2 Donanma Kapasitesi veriyor.
- Planetary Defense Guns and Batteries +1 Savunma Platformu destekliyor.
- Regenerative Hull Tissue, Nanite Repair System, Nanobot Cloud, Mercenaries ve Devouring Swarm’ın verdiği gövde ve zırh yenilenmesi yarılandı. Bu durumda Leviathan’lar ve bu gemi bileşenlerini kullanan diğer oluşumlar da etkilenecek.
- Gemilerde tadilat yapmak artık tadilat maliyeti uygulandıktan sonra kalan kaynakları ödemeyecek.
Hata Düzeltmeleri
- Müzakere edilmiş bir anlaşmanın zorla onaylanmasında teklifin reddedildiğini belirten bildirim mesajı düzeltildi.
- Tahmin edilen varış süresinin filo görünümünde gösterilmemesi düzeltildi.
- Progenitor Hive’lar artık filoları debuff almadan kiralayabiliyor.
- Yapay zekâ artık oyun sonu krizlerinde kolonileşmeyi kesmiyor. (Kolonileşmek yerine savaşa odaklanma talimatı artık oyun ortası için geçerli.)
- Han artık paralı askerlere karşı düşmancıl değil.
- Amiraller artık kiralanan filolarda görev yerlerini terk etmiyor.
- Gezegen otomatizasyonu artık sentetik olarak tırmanmış bir imparatorluksanız gen kliniği inşa etmeye çalışmıyor.
- Gezegen otomatizasyonunun Necrophage Centers of Elevation’ı yükselttiği bir sorun giderildi.
- Yeni kolonileştirilmiş gezegenler artık otomatize edilmiş bir sektördelerse gezegen otomatizasyonları açık oluyor.
- Yörüngesinde imha edilmiş bir halkaya sahip bir gezegende artık yörünge halkası inşa edemiyorsunuz.
- Paralı asker filosu sözleşmesi artık vasal entegre edildikten sonra feshedilebiliyor.
- Imperial Fiefdom görüş değişkenlerine yerelleştirme eklendi.
- Lider isimlerinin görünümündeki bazı sorunlar giderildi.
- Message in the Canopy arkeoloji alanı sonuç seçenekleri düzeltildi.
- Paralı asker amirali araç ipucundaki eksik yerelleştirme düzeltildi.
- Artık Inward Perfectionist’lere vasallaştırma savaşı açamıyorsunuz.
- Artık size bağlılık yemini eden imparatorluğun süzerenine karşı gizli bağlılık savaş sebebi kullanamıyorsunuz.
- Medium Crystal Plating artık Bulwark Battlewright’ın araç ipucunu göstermiyor.
- Manifesti partisi artık kendi ikonunu kullanıyor.
- Pacifier colossus silahı artık makine ve kovan dünyalarını hedef alabiliyor.
- Teachers of the Shroud origin’ine sahip imparatorluklardaki Traditionalist partisi artık Shroudwalker’ların öğretilerini takip etmeyi onaylıyor.
- Boyun Eğdirme Savaşı Şartları artık Subsidiary’lere geçersiz şartları uygulamayacak şekilde değiştirildi.
- Become the Crisis Bring into the Fold savaş hedefi artık boyun eğdirme politikanızla uyuşuyor.
- Become the Crisis Bring into the Fold savaş hedefi artık eğer Become the Crisis imparatorluk megacorp ise boyun eğdirilen devletlerin subsidiary olmasını sağlıyor.
- Bağlı devletler artık diplomatik ağırlıklarına -%50 ceza aldıkları hususunda bilgilendiriliyor.
- Han artık Satraplık sayılmadığından gezegenleri işgal edebiliyor.
- Boyun eğdirme savaşı aracılığıyla oluşturulan subsidiary’ler artık temel subsidiary anlaşma kısıtlamalarını devralıyor.
- Köle orduların eğitilememesi düzeltildi.
- “Shroud Stench” gezegen değişkeninin ikonsuz olması düzeltildi.
- Şube binalarının kilidinin nasıl açılacağına dair araç ipucu güncellendi.
- Yörünge halkalarının yükseltme butonunun boyutu değiştirildi ve taşındı.
- Paralı asker orduları artık düzgün şekilde kiralayanın başkentinde beliriyor.
- Paralı asker anklavlar artık sözleşmeler listesinde Honorbound Warrior’lar olarak listelenmiyor.
- Anlaşmalar sekmesindeki No Holding metni artık pembe değil sarı.
- Consumer Goods kullanmıyorsanız ve üzerinde fabrikalar olan bir gezegen ele geçirirseniz ortadan kaldırılıyorlar.
- Insidious Ophidians event zincirinin “Poor Quality Minerals” kalıcı gezegen değişkenini kazara ortadan kaldırdığı bir sorun giderildi.
- Hive Mind 1 ve Hive Mind 2 isim listeleri artık her bir gemi boyutuna özgü isimler içeriyor.
Oyun Stabilitesine İlişkin Düzeltmeler ve Değişiklikler
- FLEET_ORDERS’tan ötürü multiplayer’ın senkronizasyon hatası alması düzeltildi.
- invalid-read CQuantumCatapultFleetOrderButton::IsValid’den ötürü oyunun çökmesi düzeltildi.
- invalid-write CPlanet::RepairSavegameClearInvalidAndNullDeposits’ten ötürü oyunun çökmesi düzeltildi.
- 0 imparatorluk boyutuna sahip bir vasala sahip olunca oyunun çökmesi düzeltildi.
Modlama
- Süzerenin Yerleşim binaları ve şube binaları artık empire_limit = { } destekliyor.
- check_modifier_value ile yükleme sırası sorunları giderildi.
- Değişkenlerde localize_with_value_key ve min_mult düzeltildi.
- GetOriginName yerelleştirme komutu eklendi.
Eğer planlarda bir değişiklik olursa sizi hemen haberdar edeceğim.
Bunun üzerine ekip gelecek sürümlere ve geçen haftanın geliştirici günlüğünde bahsettiğimiz şeylerden bazılarına odaklanacak. Öngöremediğimiz aksaklıklar haricinde gelecek güncellememizi sonbaharda 3.5 ‘Fornax‘ adı altında çıkarmayı planlıyoruz.
Geliştirici günlükleri ağustosta devam edecek.
Mutlu yazlar!